  • 11. Data: 2004-07-22 22:54:48
    Temat: Re: Brak obsługi kart American Express
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Jak ma mi uwierzyc na slowo, to moze niech po prostu zaplaci na moich
    > stronach? Przeciez to dokladnie o samo.

    I tak i nie...

    Jesli masz form. na swojej stronie, to faktycznie dane trafiaja do Ciebie -
    a potem ew. leca sobie gdzies do autoryzacji. Ale Ty stajesz sie ich
    posiadaczem , masz do nich dostep i za nie odpowiadasz. Myslisz, ze
    jakiekolwiek ca sie na to zgodzi?

    Pozdr.,
    Piotr

  • 12. Data: 2004-07-23 13:53:31
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Piotr napisał:

    > Tego nie wiemy - autor posta nie podal szczegolow, a jak jest w wiekszosci
    > przypadkow sam pewnie widzisz...

    To akurat wiem, bo odpowiadal na mojego posta.

    > Sa pewne za i pewne przeciw... generalnie - osoba nie majaca rozeznania dane
    > karty i mailem wysle... osoba srednio zorientowana - zazwyczaj ufa bardziej
    > firmie rozliczajacej transakcje niz samemu sklepowi... osoba obeznana -
    > jesli zaufa sklepowi to poda dane.

    Dobra, dobra, a skad magik z zagranicy ma wiedziec, ze eCard lub PolCard
    to CA? Bo ja mu to napisze na stronie? Jak ma mi wierzyc na slowo, to
    moze mi podac dane.

    > Bardzo duze

    A skad on ma to wiedziec?

    > Bo masz do niego zaufanie? Zaplaciles raz, dwa, bylo ok...

    Ale kiedys byl ten pierwszy raz, nie?

    > A skad klient ma wiedziec ze sklep w ktorym chce cos kupic nie powstal
    > wczoraj i ma w planach dzialalnosc do jutra?

    No wlasnie. Znikad. Ale o sklepie cos wie, bo go widzi, a o CA
    kompletnie nic.

    > przekret?
    >
    > Google?

    No dobra. Klient ma przyjsc, kupic i byc zadowolony. Dlaczego mam go
    zmuszac do szukania w googlach co to takiego ten PolCard lub eCard i
    dlaczego ma im podawac dane swojej karty.

    Bartol

  • 13. Data: 2004-07-23 13:54:14
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Piotr napisał:

> [...]
    > a potem ew. leca sobie gdzies do autoryzacji. Ale Ty stajesz sie ich
    > posiadaczem , masz do nich dostep i za nie odpowiadasz. Myslisz, ze

    W koncu kazdy sklep akceptujacy karty ma dostep do wszystkich danych. I
    co? I nic.

    Bartol

  • 14. Data: 2004-07-23 23:01:41
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Bartol Partol napisał(a):

    > No dobra. Klient ma przyjsc, kupic i byc zadowolony. Dlaczego mam go
    > zmuszac do szukania w googlach co to takiego ten PolCard lub eCard i
    > dlaczego ma im podawac dane swojej karty.

    Generalnie to najlepiej byłoby, gdyby była możliwość wyboru między
    podaniem danych bezpośrednio sprzedawcy, albo CA.

  • 15. Data: 2004-07-24 10:26:46
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > Generalnie to najlepiej byłoby, gdyby była możliwość wyboru między
    > podaniem danych bezpośrednio sprzedawcy, albo CA.

    No, to calkiem ciekawy pomysl.

    Bartol

  • 16. Data: 2004-07-24 22:02:35
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 21 Jul 2004 10:46:39 +0200, Bartol Partol
    <bartolpartol@gazeta.> wrote:

    >Przeczytaj dokladnie regulamin. Ja przeczytalem i dalem sobie spokoj.

    Potwierdzam. Polecam szczególnie par. 32, 33, 36.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 17. Data: 2004-07-25 11:43:38
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <k...@u...net>

    "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> wrote in message
    > No, to calkiem ciekawy pomysl.

    Jeszcze ciekawsza by byla mozliwosc wybrania sposrod kilku CA. Tylko co z
    kosztami?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 18. Data: 2004-07-25 12:30:55
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Piotr "Kazimierz" Kuźmiak napisał:

    > Jeszcze ciekawsza by byla mozliwosc wybrania sposrod kilku CA. Tylko co z
    > kosztami?

    No, nie nalezy mnozyc bytow. Jedno CA mozliwosc placenia na stronach
    sklepu IMHO calkowicie wystarczy. No moze jeszcze dodatkowo jakies
    zagraniczne CA. Poza eCardem w Polsce nikt nie kosi miesiecznego
    haraczu. Kilka zagranicznych CA jakie macalem chyba tez haraczu nie
    sciagaja. Jakas oplata na starcie + prowizje od transakcji.

    Oczywiscie pozostaja koszty obslugi kilku kontrahentow (CA).

    Ale to wszystko to gdybanie niestety. Z zadnym polskim CA nie zrobi sie
    placenia na stronach sklepu, bo nie. Wiedza lepiej i koniec. A
    zagranicznego CA, ktore na to pozwala jeszcze nie namierzylem.

    Bartol

  • 19. Data: 2004-07-28 21:40:19
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Potwierdzam. Polecam szczególnie par. 32, 33, 36.

    Hmmm.... tak jak kazdy inny paragraf dowolnej umowy? Moze trzeba czytac ze
    zrozumieniem? Ap uzywam chyba od samego poczatku, dodatkowo po analizie
    umowy przez prawnika i jakos nie mam problemow.

    32 - logiczne, ze nikt nie chce aby poslugiwac sie jego znakiem, logo, itp.
    bez jakiejkolwiek kontroli...
    33 - nie chcesz sie pochwalic jak cos sprzedajesz, a firma ktora w sumie
    odpowiada za ciebie umieszcza Ciebie na swojej liscie referencyjnej?
    36 - przeciez nawet bank nie przesyla listem poleconym informacji jak cos
    zmienia w regulaminie...

    btw: jedynie allpay i payu maja regulaminy dostepne dla kazdego i publicznie
    dostepne... dlaczego np. nikt nie dyskutuje o reg. ecardu i innych? domysl
    sie... ci co maja podpisane umowy wiedza.

    btw: o ile reg. allpaja jest w miare jasny i czytelny, to polecam poczytanie
    (ze zrozumieniem) regulaminu payu - emocje gwarantowane.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 20. Data: 2004-07-30 00:42:22
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 28 Jul 2004 23:40:19 +0200, "Piotr" <p...@c...cz> wrote:

    (cytaty z regulaminu oznaczone są dwukropkiem, cytaty z wiadomości
    Piotra - znakiem ">")

    :Użytkownik serwisu AllPay.pl oświadcza, że niniejszy Regulamin nie
    :daje jemu prawa do swobodnego stosowania nazw, znaków handlowych,
    :towarowych, nazw domen internetowych, adresów URL oraz jakichkolwiek
    :innych znaków identyfikujących serwis AllPay.pl

    >32 - logiczne, ze nikt nie chce aby poslugiwac sie jego znakiem, logo, itp.
    >bez jakiejkolwiek kontroli...

    Aha, ale dlaczego mam pozwolić na to samo Allpay:

    :Właściciel serwisu AllPay.pl zastrzega sobie prawo do użycia znaków
    :użytkownika serwisu AllPay.pl w formie logo, nazwy firmy lub adresu
    :url celu wskazania jego jako podmiotu, który korzysta z serwisu /.../

    >33 - nie chcesz sie pochwalic jak cos sprzedajesz, a firma ktora w sumie
    >odpowiada za ciebie umieszcza Ciebie na swojej liscie referencyjnej?

    fajnie, ale ja nie mogę umieścić informacji o nich na swojej liście
    referencyjnej albo gdziekolwiek indziej. Nie podoba mi się ta
    nierówność stron umowy.

    >36 - przeciez nawet bank nie przesyla listem poleconym informacji jak cos
    >zmienia w regulaminie...

    Co do banków - zmiany umowy muszą mieć formę pisemną.

    :Właściciel serwisu AllPay.pl ma prawo jednostronnie wprowadzać zmiany
    :w niniejszym Regulaminiebez pisemnego zawiadomienia o dokonanych
    :zmianach, zawierającego treści tych zmian.

    Bank chociaż pozwala nie przyjąć tych nowych warunków. A jak pani
    Ponińska podniesie np. z dnia na dzień prowizję, to z regulaminu
    wynika, że co najmniej w okresie wypowiedzenia mają mnie obowiązywać
    zmienione warunki.

    I inny "kwiatek":

    :Użytkownik serwisu AllPay.pl oświadcza że zdobyte w czasie trwania
    :współpracy dane dotyczące działalności, finansów, informacji oraz
    :specyfikacji technicznej, czynności dokonywanych przez właściciela
    :serwisu AllPay.pl stanowić będą informacje poufne, które nie będą
    :przekazywane instytucjom i osobom nie uprawnionym ustawowo do ich
    :wglądu przez okres trwania współpracy jak również okres 5 (pięciu) lat
    :po zaprzestaniu współpracy.

    Za naruszenie: 10000 zł kary. I ani słowa o tym, że Allpay ma
    traktować dane o _moich_ finansach jako poufne.

    Poza tym: banki są jednak nadzorowane, a "Koncept Belgia" musi dopiero
    zapracować sobie na nasze zaufanie, czego niestety regulamin nie
    ułatwia...

    >btw: jedynie allpay i payu maja regulaminy dostepne dla kazdego i publicznie
    >dostepne... dlaczego np. nikt nie dyskutuje o reg. ecardu i innych? domysl
    >sie... ci co maja podpisane umowy wiedza.

    może. Ale co to ma do rzeczy? Może i Allpay jest lepszy, ale regulamin
    ma IMHO nie do przyjęcia.

    >btw: o ile reg. allpaja jest w miare jasny i czytelny, to polecam poczytanie
    >(ze zrozumieniem) regulaminu payu - emocje gwarantowane.

    kiedyś - gdy zaczynali chyba czytałem, bo trzymam się od nich z daleka
    (choć nie pamiętam dlaczego) :-)

    I na koniec ("last but not least" :-):

    Postanowienie § 36 regulaminu może zostać uznane za sprzeczne z art.
    384.1 k.c. stanowiącym, że zmiana regulaminu w czasie trwania stosunku
    umownego wiąże drugą stronę, jeżeli strona została o tym poinformowana
    i nie wypowiedziała umowy w najbliższym terminie wypowiedzenia.
    Ponadto, w związku z faktem, iż tabela opłat i prowizji jest częścią
    regulaminu, postanowienie to może stanowić niedozwoloną klauzule
    umowną określoną w art. 384.3 pkt 19 k.c., przewidującą wyłącznie dla
    kontrahenta konsumenta jednostronne uprawnienie do zmiany, bez ważnych
    przyczyn, istotnych cech świadczenia, oraz w art. 384.3 pkt 20 k.c.,
    przewidującą uprawnienie kontrahenta konsumenta do określenia lub
    podwyższenia ceny lub wynagrodzenia po zawarciu umowy bez przyznania
    konsumentowi prawa odstąpienia od umowy. Zmiana cen świadczonych usług
    stanowi zmianę istotnych postanowień zawartej umowy.

    --
    Jarek Andrzejewski