  • 1. Data: 2004-07-20 18:17:58
    Temat: Karol, wysylales do mnie cos? [celowo nie na priv]
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    ktoś stylizuje swój @dres na Karola Żwiruka.
    dowcipniś rozsyła wirusy - chyba się mu naraziłem :)))

    wirus jak wirus - lipa rozpoznawalna jeszcze przed alarmem programu
    antywirusowego.
    ale co razi najmocniej: kolega wirusolog-chałupnik próbuje swoim adresem
    e-mail skierować podejrzenie na kolegę z grupy - Karola Żwiruka.

    adres nadawcy to w...@k...pl , aż oczywiste połączenie
    nazwiska (fragmentu), skrótowca listy dyskusyjnej, oraz domeny Karola.

    zbyszko janke

  • 2. Data: 2004-07-20 18:39:47
    Temat: Re: Karol, wysylales do mnie cos? [celowo nie na priv]
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik janke napisał:

    > dowcipniś rozsyła wirusy - chyba się mu naraziłem :)))

    Tiaaa ... te wirusy to jajcarze jakich mało ... Hece sobie
    robiąpodstawiając w miejsce nadawcy dowolny mail ...
    Boki zrywać ... To wir ...

    http://mks.com.pl/ - poczytaj

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 3. Data: 2004-07-20 19:27:09
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Stasio:

    > Tiaaa ... te wirusy to jajcarze jakich mało ... Hece sobie
    > robiąpodstawiając w miejsce nadawcy dowolny mail ...
    > Boki zrywać ... To wir ...
    >
    > http://mks.com.pl/ - poczytaj

    tak myślałem, ale wyjątkowo mnie zastanowiło zestawienie: mój adres e-mail
    z jakiego pisze na pbb, przycięte nazwisko innego użytkownika pbb, literki
    "pbb" w adresie po przycietym nazwisku, oraz rozszerzenie po @ dokładnie
    takie jakiego używa osoba, której nazwisko przycieto/użyto...

    ale jak napisałem, i tak było proste do weryfikacji, nawet bez programu
    antyspam czy antywir.
    za zaśmiecanie grupy przepraszam

    zbyszko janke

  • 4. Data: 2004-07-21 11:45:25
    Od: MiKo <m...@n...pl>

    janke wrote:
> [...]
    > takie jakiego używa osoba, której nazwisko przycieto/użyto...
    >
    > ale jak napisałem, i tak było proste do weryfikacji, nawet bez programu

    Jedynym sposobem weryfikacji jest spojrzenie na naglowki maili i
    znalezienie adresu zrodlowego zawirusowanego komputera.
    To ze Twoj adres (A) jako odbiorcy i adres Karola (B) jako nadawcy
    swiadczy tylko o tym, ze wlasciciel komputera (osoba C) ma w swojej
    skrzynce adresowej (albo w innej postaci) adresy obydwu z Was. Przez to
    trudniej walczyc z wirusem, bo osoby A i B nie maja nic z wirusem
    wspolnego, a osoby C nie da sie latwo namierzyc.

    Miko

  • 5. Data: 2004-07-21 11:49:17
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    MiKo said the following on 2004-07-21 13:45:
    [...]

    > swiadczy tylko o tym, ze wlasciciel komputera (osoba C) ma w swojej
    > skrzynce adresowej (albo w innej postaci) adresy obydwu z Was. Przez to
    To o niczym nie świadczy. ZTCW były wirusy które adresów szukały w
    USENECI-e....

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl