  • 1. Data: 2004-07-20 19:14:33
    Temat: a gdyby zlapali skimmera ?
    Od: "fondi" <c...@o...pl>

    Mam pytanie czy ktos z was byl poszkodowany przez
    kradziez bankomatowa i udalo sie zlapac sprawcow -
    jak w takim przypadku wyglada dochodzenie roszczen ?
    czy to sie robi tak jak kiedys w postepowaniu karnym
    czy trzeba sie jakos samemu procesowac ? czy trzeba
    czekac na koniec postepowania karnego ? czy takie
    rzeczy robia jakies gnojki z technikum czy tez skimming
    to raczej domena zawodowych przestepcow, ktorzy dbaja
    zeby ukryc to co ukradli ? udalo sie komus z was
    wyegzekwowac pieniadze od skimmera ? znacie jakies
    historie z happy endem ?

  • 2. Data: 2004-07-20 21:27:43
    Temat: Re: a gdyby zlapali skimmera ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "fondi" <c...@o...pl> writes:

> [...]
    > zeby ukryc to co ukradli ? udalo sie komus z was
    > wyegzekwowac pieniadze od skimmera ? znacie jakies

    Nie wydaje mi sie by poszkodowany klient banku mial miec w takiej
    sytuacji jakies roszczenie do "skimmera". Do banku, tak.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2004-07-21 05:59:41
    Od: "fondi" <c...@o...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Nie wydaje mi sie by poszkodowany klient banku mial miec w takiej
    > sytuacji jakies roszczenie do "skimmera". Do banku, tak.

    pomysl chwile czlowieku - przeciez jakis gosciu ukradl moje
    pieniadze - karta sprzed ustawy o elektronicznych instrumentach
    finansowych i nieubezpieczona - mBank nie kwapi sie ze zwrotem
    gotowki wiec myslisz ze zrobie jakiemus zlodziejowi prezent
    jesli bedzie juz mozliwy do namierzenia ?

  • 4. Data: 2004-07-21 07:19:22
    Od: Jarek Dukat <p...@s...xx>

    fondi wrote:

> [...]
    > gotowki wiec myslisz ze zrobie jakiemus zlodziejowi prezent
    > jesli bedzie juz mozliwy do namierzenia ?

    Ja sie bardziej zastanawiam czemu 10 miesiecy po tym jak mBank zaczal
    wydawac nowe karty wciaz uzywasz starej i niebezpiecznej karty zamiast
    za friko wymienic ja na nowa.

    Oczywiscie nie kwestionuje slusznosci Twoich roszczen wobec zlodzieja,
    ale sam sobie jestes po czesci winien.

    Pozdr.
    JD

  • 5. Data: 2004-07-21 07:46:31
    Od: "Nissak" <d...@N...in.lublin.pl>

    Jarek Dukat <p...@s...xx> wrote:

    > Ja sie bardziej zastanawiam czemu 10 miesiecy po tym jak mBank zaczal
    > wydawac nowe karty wciaz uzywasz starej i niebezpiecznej karty zamiast
    > za friko wymienic ja na nowa.

    karty od kiedy wydane sa "nowymi" ?? a ktore to sprzed ustawy ??

  • 6. Data: 2004-07-21 08:09:48
    Od: Jarek Dukat <p...@s...xx>

    Nissak wrote:

    > karty od kiedy wydane sa "nowymi" ?? a ktore to sprzed ustawy ??

    Od pazdziernika 2003 mBank wydaje nowe karty, aby ja dostac trzeba im
    wyslac podpisana umowe o korzystanie z kart platniczych. Jak masz karte
    a nie wysylales takiej umowy, to masz stara.

    Pozdr.
    JD

  • 7. Data: 2004-07-21 10:46:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "fondi" <c...@o...pl> writes:

> [...]
    > gotowki wiec myslisz ze zrobie jakiemus zlodziejowi prezent
    > jesli bedzie juz mozliwy do namierzenia ?

    Sam chwile pomysl - dlaczego uwazasz, ze zlodziej ukradl _Twoje_
    pieniadze, a nie pieniadze banku? Pieniadze wyszly z banku, nie od
    Ciebie, tak? Zlodziej nie uzyl Twojej karty, tak? To, ze bank
    zaksiegowal transakcje na Twoim koncie niezaleznie od tego, czy karta
    byla "nowa" czy "stara" bylo bezpodstawne, i dlatego nalezy sie domagac
    pieniedzy od banku.

    Z tym ze oczywiscie jest tu pewien problem z udowodnieniem, ze bylo
    tak jak bylo - ale tu domaganie sie pieniedzy od zlodzieja nic nie
    zmienia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2004-07-21 15:54:51
    Od: "fondi" <c...@o...pl>

    Jarek Dukat wrote:

    > Od pazdziernika 2003 mBank wydaje nowe karty, aby ja dostac trzeba im
    > wyslac podpisana umowe o korzystanie z kart platniczych. Jak masz
    > karte a nie wysylales takiej umowy, to masz stara.

    wyslalem podpisany papierek przed tym jak mnie okradli ale podejrzewam
    ze oni wymieniliby dopier z koncem waznosci poprzedniej - szkoda, ze tego
    nie wyslalem poleconym to mialbym dowod, ze zwrocilem sie o wydanie
    nowej :-)

  • 9. Data: 2004-07-22 06:06:47
    Od: Jarek Dukat <p...@s...xx>

    fondi wrote:

> [...]
    > ze oni wymieniliby dopier z koncem waznosci poprzedniej - szkoda, ze tego
    > nie wyslalem poleconym to mialbym dowod, ze zwrocilem sie o wydanie

    Samo wyslanie jeszcze nic nie znaczy i nic by Ci polecony nie pomogl.
    Poza tym poleconym mozesz rownie dobrze wyslac czysta kartke, to nie
    jest zaden dowod.
    Jak wyslales papierek, to kilka dni pozniej trzeba bylo zadzwonic na
    mLinie i zamowic nowa karte. Przysylaja nowa, stara zastrzegasz i koniec
    procedury. Calosc trwa max. kilka dni. No ale coz, madry Polak po
    szkodzie...

    Pozdr.
    JD

  • 10. Data: 2004-07-23 18:28:09
    Od: "fondi" <c...@o...pl>

> [...]
    > zaksiegowal transakcje na Twoim koncie niezaleznie od tego, czy karta
    > byla "nowa" czy "stara" bylo bezpodstawne, i dlatego nalezy sie

    rzeczywiscie moge udowodnic, ze posiadam karte ... nie moge
    udowodnic, ze utracilem kontrole nad pinem - bank moze jednak
    twierdzic, ze moja wina polegala na tym, ze nie przyslonilem lapy
    wstukujac pin etc. Ciekaw jestem czy ktos z grupy podziela
    przekonanie kolegi, ze taka argumentacja mozna skutecznie wydebic
    od banku moje pieniadze ?