    From: "Piotr" <p...@c...cz>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Brak obsługi kart American Express
    Date: Wed, 21 Jul 2004 12:20:42 +0200

    > Jestes pewien? A co Twoim zdaniem znaczy dla goscia z zagranicy PolCard,
    > eCard i AllPay? IMHO dokladnie nic. W stanach sklepy same obsluguja
    > transakcje (tzn. z punktu widzenia klienta) i jakos nie ma problemu.

    Imho więcej niż defaultowy sklepik oscommerce, bez ssl'a i podstawowych
    danych sprzedawcy. Na przykładzie - np. rejestratorzy domen, amazon,
    airpolonia i inne "duze" sklepy - dane podajesz w sklepie - a np. merlin -
    juz jestes przekierowany na strony ca. Sam kupujac - raczej nigdy bym nie
    kupil w nieznanym sklepie gdzie musze bezposrednio podawac dane - wole te,
    gdzie moze zaplacic za pomoca jakiego innego systemu - np. ccnow, regnow -
    ktory mi zapewni bezpieczenstwo np. w przypadku reklamacji.

    > I ja bym tak chcial zrobic w swoim sklepie. I nie wiem jak. Jakies
    pomysly?

    Tak, kilka milionow pln obrotu - wtedy nie ma problemu :)

    > Tak sie zastanawiam, dlaczego ludzie w Polsce boja sie placic
    > bezposrednio na stronach sklepu. Przeciez placac w sklepie dajemy
    > komplet informacji nieznanej nam calkowicie kasjerce (kod CVV moze
    > zapamietac sprawdzajac podpis). I co? I nic.

    Brak zaufania do sklepu? Kupujac cos w "zwyklym sklepie" w razie np.
    reklamacji zawsze sie mozesz do niego wybrac i sprawe wyjasnic, w sklepie
    netowym - sam pewnie wiesz ze roznie to bywa... Brak odpowiedzi na maile,
    telefon wylaczony, i wtedy trzeba sie bawic w reklamacje w banku, itp. A w
    przypadku "posrednika" istnieje gwarancja, ze sprawa zostaje szybko i
    bezbolesnie wyjasniona.

    Przyklad - kupujac jakis program za pomoca regnow - kupuje kod rejestracyjny
    w nieznanej firmie X, place, dostaje info ze kod otrzymam w ciagu 24h od
    sprzedawcy. Po 48h brak kontaktu ze sprzedawca, kontakt z regnow, transakcja
    anulowana. W przypadku platnosci bezposrednio firmie X - nie dosyc ze nie
    wiem, kto w sumie autoryzuje karte oraz gdzie i w jakis sposob jej dane
    trafiaja, to cala zabawa w reklamacje transakcji w banku, itp.

    A co do obaw ludzi - efekt radia, telewizji - gdzie sie pojawiaja "newsy"
    jak to ktos stracil kase przez internet.... typu: nie bedziemy miec
    internetu w domu bo wtedy ktos nam konto w banku wyczysci...

    Pozdr.,
    Piotr