  • 11. Data: 2017-11-06 23:40:33
    Temat: Re: BitCoin towarowy...
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-11-17 o 23:31, z pisze:

    > Pomysł i potencjał jest ale najsłabszym ogniwem jest człowiek. Ten
    > pazerny pozbawiony zasad i wartości człowiek ;-)

    Kontrola ma swoje zalety i swoje wady. Zaletą jest utrudnienie dla
    przestępców. Wadą, to, że czasem bywają rozbieżności w ocenie tego, co
    przestępcze.

  • 12. Data: 2017-11-07 01:38:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 5a00d40d$0$660$6...@n...neostrada.pl

    > Obecnie kryptowaluty chyba są próbą rozwiązania tego problemu. w
    > sytuacji, gdy banki licz sobie krocie za transfer środków z Azji do
    > Europy,

    Problem w tym, że Azjaci (Chiny, Wietnam, Rosja...) delegalizują BTC...

    > kryptowaluta może być niezłym rozwiązaniem. Nie wiem, czy
    > Luksemburg

    IMO Luksemburg wprowadza nadzór nad giełdą, ale nie czyni
    z BTC ,,prawnego środka płatniczego''. Jestem w błędzie?

    > podejmując się próby ogarnięcia tego jakimiś przepisami nie
    > trafi w sedno. Bo kryptowaluty zdecydowanie mają potencjał.
    > Tylko w chwili obecnej troszkę to moim zdaniem na żywioł
    > jest puszczone.

    Na żywioł? Toż diabli tylko wiedzą, kto naprawdę zarabia na BTC.

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 13. Data: 2017-11-07 01:52:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > jest puszczone.

    Na żywioł? Toż diabli tylko wiedzą, kto naprawdę zarabia na BTC.

    Twórca BTC zatrzymał ;) przy sobie rzekomo niespełna milion ,,monet''?

    Kilkanaście lat temu znałem (z netu) ludzi chełpiących się znajomością
    tego, co stanowi podstawę kryptowalut takich jak BTC. Mam do nich teraz
    pytanie -- czy staliście się miliarderami? ;) Czy Wasza wiedza pomogła
    Wam w zdobyciu majątków? Czy może uważacie, że pieniądze nie są
    najważniejsze w życiu a człowiek powinien uczyć się dla samej nauki?...

    Pytanie me kierują do ludzi pokroju 'z' -- zdążyłem albowiem ;)
    zauważyć, że 'z' należy do grona ludzi chełpiących się niegdyś
    wiadomą wiedzą kryptograficzną... Oczywiście 'z' mógł jedynie
    znać tych ludzi, lecz sam mógł nie mieć zielonego pojęcia
    o algorytmach rządzących BTC... I (też oczywiście?) ja po
    prostu mogę źle ocenić 'z'...

    -=-

    Póki co -- BTC przeżywa ,,korektę'':

    https://stooq.pl/q/?s=btcusd&c=5d&t=l&a=ln&b=1
    http://bitcoin.pl

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 14. Data: 2017-11-07 08:33:16
    Od: z <...@...pl>

    > Pytanie me kierują do ludzi pokroju 'z' -- zdążyłem albowiem ;)
    > zauważyć, że 'z' należy do grona ludzi chełpiących się niegdyś
    > wiadomą wiedzą kryptograficzną

    Przeceniasz :-)
    ja tylko x lat temu mogłem z hobbistycznego bawienia się programem do
    kopania zostać teraz milionerem gdybym to pociągnął :-)

    PS. Tak samo teraz próbowałem Storj i inne takie niszowe wynalazki
    aczkolwiek może mądrzejsze od samego BTC.
    Ale znowu to zarzuciłem bo szkoda mojego cennego czasu
    Pewnie znowu popełniłem błąd :-)

  • 15. Data: 2017-11-07 13:53:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5a0161bc$0$15205$6...@n...neostrada.pl

    > Przeceniasz :-)
    > ja tylko x lat temu mogłem z hobbistycznego bawienia się programem do kopania
    zostać teraz milionerem gdybym to pociągnął :-)

    Miałem na myśli ludzi bawiących się
    kluczami, nie koparkami z ,,krwi i kości''.

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 16. Data: 2017-11-07 19:20:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > "Robert Tomasik" 5a00d40d$0$660$6...@n...neostrada.pl

    > Problem w tym, że Azjaci (Chiny, Wietnam, Rosja...) delegalizują BTC...

    Wiesz, zdelegalizować go trudno, bo tak naprawdę on legalny nigdy nie
    był. Ten BC, to taka zabawowa waluta. Jak byłem dzieckiem,to miałem
    "Małą pocztę". Tam były i monety, i banknoty. Jakbyśmy się z kolegami
    umówili i płacili miedzy sobą tymi monetami, to nie ma siły, by nam kto
    zabronił. Na co dzień przychodzą "pokrzywdzeni", co im ktoś
    miecz,zbroję, czy inne anterfakty wirtualne ktoś ukradł.

    > IMO Luksemburg wprowadza nadzór nad giełdą, ale nie czyni
    > z BTC ,,prawnego środka płatniczego''. Jestem w błędzie?

    Przyznam, że zatrzymałem się na etapie,jak zamierzali to ogarnąć i nie
    śledziłem nigdy dokładnie tych rozwiązań, bowiem nie maja one jakiegoś
    znaczenia dla nas. Wszystkie giełdy działające w Polsce próbują na gwałt
    stać sie "kimś ważnym" i domagają się poważnego ich traktowania przez
    odpowiednie organa. Dla mnie prywatnie to nadal po prostu dziecinada i
    zabawa w pieniądze z "małej poczty". Tylko rozmiar tej zabawy mnie w
    pewnym momencie po prostu zaskoczył.

    > Na żywioł? Toż diabli tylko wiedzą, kto naprawdę zarabia na BTC.

    Ja osobiście uważam, ze nikt nie zarabia. Jest duży popyt, przy
    ograniczonych zasobach. To generuje zwyżkę kursu. Pytanie, czy nabywcy,
    gdyby postanowili to sprzedać w większej ilości, to by dostali pieniądze
    za to. Bo ograniczenie w obrocie wzbudza we mnie obawy, ze tu tkwi szkopuł.

  • 17. Data: 2017-11-07 20:45:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > za to. Bo ograniczenie w obrocie wzbudza we mnie obawy, ze tu tkwi szkopuł.

    No be przesady. Przecież ludzie za to płacą prawdziwymi pieniędzmi. Nie
    twierdzę, że tak zapłacili już 100 mld itp., ale bez przesady, to są
    spore kwoty, zwłaszcza że powinny przypadać raczej głównie na autorów
    tego "biznesu".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2017-11-08 02:23:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    > No be przesady. Przecież ludzie za to płacą prawdziwymi
    > pieniędzmi. Nie twierdzę, że tak zapłacili już 100 mld

    Szacuję, że na powierzchni jest tylko 17 milionów BTC...
    Reszta (4 miliony) jeszcze czeka na wydobycie...
    (ponoć co 4 lata wydobywanych jest 50% a ,,autor''
    zaopiekował się pierwszym milionem na samym początku)

    > itp., ale bez przesady, to są spore kwoty,

    Bez pokrycia w dobrach typu towar czy usługa lub ziemniak...

    > zwłaszcza że powinny przypadać raczej głównie na autorów
    > tego "biznesu".

    A koszty biznesu?! Koparki chociażby? Reklamy, pośrednicy?...

    -=-

    BTC/PLN? -- nadal około 26 kpln
    To trwa już tydzień! IMO to jeszcze nie koniec...

    [,,lecz to jeszcze nie śmierć -- śmierć ostrzejsze ma kły''...]

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. ||||||||||||||||||||| ..;\|/......

  • 19. Data: 2017-11-08 07:29:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Nov 2017 02:23:35 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    > (ponoć co 4 lata wydobywanych jest 50% a ,,autor''
    > zaopiekował się pierwszym milionem na samym początku)

    Ciekawe - czuje sie miliarderem, czy pluje sobie w brode ze puscil za
    wczesnie :-)

    > Bez pokrycia w dobrach typu towar czy usługa lub ziemniak...

    Poniewaz ludzie zaplacili $, wiec juz z pokryciem.

    J.

  • 20. Data: 2017-11-08 15:47:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Poniewaz ludzie zaplacili $, wiec juz z pokryciem.

    W jakim sensie z pokryciem? Jesteś którąś z kolei osobą, która tak
    pisze, ale dlaczego miałoby być jakieś pokrycie? Gdzie znajduje się to
    pokrycie i na jakiej podstawie miałoby być wypłacone posiadaczom BTC?

    Nie ma żadnego. Wpłacone środki nie zostają w żaden sposób w systemie.
    --
    Krzysztof Hałasa