  • 1. Data: 2007-04-20 13:46:48
    Temat: Bezpieczeństwo PKO - Inteligo pfff, żenada
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Dzwoni do mnie Blondi przedstawiająca się jako pracownik Inteligo. Aby MNIE
    zweryfikować wypytuje o moje prywatne dane (dostępne zresztą dla wielu
    osób). Ja zanim jej te dane podam proszę JĄ aby się zweryfikowała przede
    mną. Ja nie wierzę, że tak głupia panienka może pracować w banku. Wogóle nie
    wierzę, że jakiś bank może być tak niepoważny.

    Blondi: Widzi Pan mój numer, wyświetlił się na telefonie?
    Ja: Tak, ale ja mam zapisany nr Inteligo. Ten jest inny.
    Blondi: Ach tak, numer nam się zmienił, ale jak Pan zadzwoni do banku to
    powiedzą, że tam pracuje taka o takim to a takim nazwisku.
    Ja: Ale skąd ja będę wiedział, że to nie ktoś inny podszywa się pod
    rzeczywistego pracownika banku?
    Blondi: Może Pan sprawdzić na stronie banku, że mamy taki nr. Zaraz
    poszukam.
    Blondi: Niestety tych nowych numerów nie ma nigdzie opublikowanych, ale
    jeżeli Pan mnie nie wierzy, to dlaczego strona WWW miałaby przekonać?
    Ja: Dlatego, że jest szyfrowana SSL i podpisana kluczem zaufanego wystawcy.
    Blondi: Niestety nie mogę przekazać informacji. Do widzenia.

    Co za debilizm. Pffff...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2007-04-20 14:20:16
    Temat: Re: Bezpieczeństwo PKO - Inteligo pfff, żenada
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jan Werbinski porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > mną. Ja nie wierzę, że tak głupia panienka może pracować w banku. Wogóle nie
    > wierzę, że jakiś bank może być tak niepoważny.
    NIe tylko z pko/intelligo tak potrafia dzwonic. Z innych bankow tez,
    podobnie od operatorow komorkowych
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-04-20 16:47:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jan Werbinski" <j...@j...com> writes:

    > Blondi: Widzi Pan mój numer, wyświetlił się na telefonie?
    > Ja: Tak, ale ja mam zapisany nr Inteligo. Ten jest inny.

    Do mnie dzwonili z tego numeru, ktory mialem zapisany, ale i tak nie
    moglem tego sprawwdzic w momencie rozmowy i powiedzialem, ze
    oddzwonie.

    A chodzilo o to, ze urzad skarbowy przysyla mi zwrot podatku na stary
    numer konta, pomimo dwoch zgloszen nowego numeru na odpowiednim
    druczku...

    MJ

  • 4. Data: 2007-04-20 18:00:14
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    > Do mnie dzwonili z tego numeru, ktory mialem zapisany, ale i tak nie
    > moglem tego sprawwdzic w momencie rozmowy i powiedzialem, ze
    > oddzwonie.

    Ja moge sprawdzić, bo mi się wyświetla "inteligo" podczas rozmowy.

    > A chodzilo o to, ze urzad skarbowy przysyla mi zwrot podatku na stary
    > numer konta, pomimo dwoch zgloszen nowego numeru na odpowiednim
    > druczku...

    Ja też, wiem że chcieli mi popsuć wekend informacją, że ZUS o mnie pamięta.
    :-)

  • 5. Data: 2007-04-21 00:17:39
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > A chodzilo o to, ze urzad skarbowy przysyla mi zwrot podatku na stary
    > numer konta, pomimo dwoch zgloszen nowego numeru na odpowiednim
    > druczku...

    A stary usunąłeś, czy tylko podałeś nowy?

  • 6. Data: 2007-04-21 06:28:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> writes:

    > A stary usunąłeś, czy tylko podałeś nowy?

    Formularz NIP-3 nie przewiduje niczego takiego.

    MJ

  • 7. Data: 2007-04-21 06:57:41
    Temat: Re: zgłoszenie aktualizacyjne NIP
    Od: "Leszek" <n...@d...spamu.pl>

    Michal Jankowski wrote:
    > Wojciech Nawara <>

    > Formularz NIP-3 nie przewiduje niczego takiego.

    Jesteś pewien?

    A pole 57? Rezygnacja z rachunku. Teoretycznie możesz złożyć 2 zeznania.
    Podajesz, że stary likwidujesz i nie chcesz zwrotu na rachunek, a w
    drugim NIP3 podajesz nowy. Prościej byłoby oczywiście, gdyby były 2 pola
    na rachunek - likwidowany i nowy.
    Tym z US często trzeba jak krowie na rowie, choć i to czasem nie pomaga.
    (patrz niżej)

    Na NIP1 jest już inaczej. Ja na NIP1 podałem, że rezygnuję z rachunku i
    podałem nowy i wszystko było w prządku - posłali na nowy (za 2002). W
    2006 roku nagle piszą, że pieniądze *zwrot za 2005) z banku wróciły i
    mam wyjaśnić. Idę i oczom nie wierzę - w bazie jest rachunek, który 3
    lata temu podałem jako zamknięty. Pani popatrzyła w system i zaczęła już
    coś kręcić, że sa dwa i wyglądało, że chce na stary, itd. (pewnie
    zupełnie spaprali bazę). To było ze zwrotem za 2005. Za 2006 od razy
    posłali zwrot na pocztę, a ja dostałem awizo, że mogę tam odebreać.

    Reasumując: nawet jeśli wyraźnie podanoby, że rezygnuje się z rachunku,
    to po latach moga na niego coś posłać ;)

    Leszek

  • 8. Data: 2007-04-21 07:06:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Leszek" <n...@d...spamu.pl> writes:

    > A pole 57? Rezygnacja z rachunku.

    Ale to jest rezygnacja z przesylania na rachunek w ogole, a nie na
    jakis jeden konkretny.

    MJ

  • 9. Data: 2007-04-21 07:32:10
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Ale to jest rezygnacja z przesylania na rachunek w ogole, a nie na
    > jakis jeden konkretny.

    Nie masz racji. Stary rachunek trzeba USUNĄĆ i wpisać nowy.

  • 10. Data: 2007-04-21 07:39:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie masz racji. Stary rachunek trzeba USUNĄĆ i wpisać nowy.

    jak zmienialem rachunek do zwrotu z US to wypelnilem NIP-3 i podalem tam
    nowy numer rachunku i wyslali kase wlasnie na niego,
    a ten stary byc moze gdzies tam jeszcze widnieje, ale US juz z niego nie
    korzysta...

    --
    pozdr.
    RobertS