  • 1. Data: 2007-04-20 11:13:28
    Temat: Bankomat PKO BP
    Od: "H.M." <h...@o...pl>

    Witam.

    Zdziwiło mnie przy wypłacie z w/w bankomatu to,że nie mając w zasobniku
    nominałów 50 złotowych,wyświetlił komunikat zachęcający do podjęcia 100 zł.
    Wypłaciłem,ale o dziwo w nominałach 20 złotowych.Mogłem więc podjąć 60zł,
    ale takiego komunikatu nie wyświetla.
    Czy to standard,czy mam pecha?

    Pozdrawiam
    heniek

  • 2. Data: 2007-04-20 11:21:46
    Temat: Re: Bankomat PKO BP
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    H.M. wrote:

    > Czy to standard,czy mam pecha?

    Raczej standard.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 3. Data: 2007-04-20 11:47:12
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    H.M. napisał(a):

> [...]
    > Wypłaciłem,ale o dziwo w nominałach 20 złotowych.Mogłem więc podjąć 60zł,

    Bankomaty PKO BP nie mają zbyt inteligentnego oprogramowania. Np. któryś
    model ichnich bankomatów ma tak, że po oddaniu karty i wypluciu
    pieniędzy informuje, że należy odebrać kartę i pieniądze. To oczywiście
    jeszcze nic dziwnego. Ludzie zabierają co ich i odchodzą. A on dopiero
    po kilku sekundach wyświetla ekran z podziękowaniem i zaprasza ponownie.
    Ekran także dobre 5 sekund jest wyświetlany - w tym czasie nie obsługuje
    kolejnego klienta. Biorąc pod uwagę popularność bankomatów PKO BP i fakt
    jakie czasami stoją przed nimi kolejki - to po prostu utrudnia
    korzystanie, bo kolejna osoba stoi i czeka, kiedy bankomat skończy
    dziękować poprzedniej...

  • 4. Data: 2007-04-20 12:05:47
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości
> [...]
    > przed nimi kolejki - to po prostu utrudnia korzystanie, bo kolejna osoba
    > stoi i czeka, kiedy bankomat skończy dziękować poprzedniej...

    Fakt, w jednym z nowopostawionych (model 'wolnostojący') samo
    wsuwanie/wysuwanie karty, w czasie kiedy jej częśc jest widoczna, trwa kilka
    sekund. Opór, z jakim karta się porusza i towarzyszące jej drganie są
    zatrważające, ale o dziwo śladów na karcie nie ma.

  • 5. Data: 2007-04-20 12:10:48
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Pen napisał(a):

> [...]
    > sekund. Opór, z jakim karta się porusza i towarzyszące jej drganie są
    > zatrważające, ale o dziwo śladów na karcie nie ma.

    A to słyszałem, że celowe - karta wsuwa się drgając, co ma uniemożliwić
    jej zeskanowanie przez jakieś nakładki etc.

    Nie wiem ile w tym prawdy i gdzie o tym wyczytałem.

  • 6. Data: 2007-04-20 12:12:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Pen" <p...@g...pl> writes:

    > wsuwanie/wysuwanie karty, w czasie kiedy jej częśc jest widoczna, trwa kilka
    > sekund. Opór, z jakim karta się porusza i towarzyszące jej drganie są
    > zatrważające, ale o dziwo śladów na karcie nie ma.

    To jest zabezpieczenie przeciwko zlodziejskim nakladkom skanujacym
    karty.

    MJ

  • 7. Data: 2007-04-20 12:21:39
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    > Nie wiem ile w tym prawdy i gdzie o tym wyczytałem.

    A to możliwe, dobry patent, nie pomyślałem o tym.