  • 1. Data: 2007-04-20 14:44:14
    Temat: IKE - zmiana limitu
    Od: "salasz" <s...@o...pl>

    Witam,
    natrafiłem ostatnoi na informacją, że ma się zmienić limi wpłat na IKE. Z 1,5
    średniej pensji na 4,5. Czy ktos zna jakies sczegóły?

    z góry dzięki
    pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2007-04-20 15:59:13
    Temat: Re: IKE - zmiana limitu
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    salasz wrote:
    > Witam,
    > natrafiłem ostatnoi na informacją, że ma się zmienić limi wpłat na
    > IKE. Z 1,5 średniej pensji na 4,5. Czy ktos zna jakies sczegóły?

    Nie ma szczegółów, na razie to są plany i dobre chęci.
    Do zmiany limitu jest potrzebna zmiana ustawy o IKE, a AFAIK w Sejmie nie ma
    nawet projektu takiej zmiany.

  • 3. Data: 2007-04-21 05:42:41
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Bogdan B. napisał(a):

    > Nie ma szczegółów, na razie to są plany i dobre chęci.
    > Do zmiany limitu jest potrzebna zmiana ustawy o IKE, a AFAIK w Sejmie nie ma
    > nawet projektu takiej zmiany.

    ... choć o samej zmianie mówi się od wielu miesięcy. Jednak moim
    zdaniem lepiej daliby odliczenie od podatku dochodowego, ewentualnie
    jeszcze jakąś możliwość wypłaty części środków bez likwidacji IKE, to by
    się przyczyniło do powstania milionów tego typu kont, zamiast obecnie:
    tysięcy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-04-21 20:07:32
    Od: s...@o...pl

    > Nie ma szczegółów, na razie to są plany i dobre chęci.
    > Do zmiany limitu jest potrzebna zmiana ustawy o IKE, a AFAIK w Sejmie nie ma
    > nawet projektu takiej zmiany.

    dzięki, w takim razie poczekamy, bo w sejmie jest kupa bardziej poważny i
    niezbędnych spraw ;-)

    czy dobrze rozumiem, że jeśli teraz przekroczę te 1,5 pensji, to od nadwyżki
    będe musiał po prostu zapłacić podatek belki przy likwidcji IKE? Raczej nie ma
    co liczyć na dziłanie prawa wstecz (po podniesieniu limitu)

  • 5. Data: 2007-04-21 20:25:46
    Od: Sierp <s...@n...net>

    s...@o...pl napisał(a):

    > dzięki, w takim razie poczekamy, bo w sejmie jest kupa bardziej poważny i
    > niezbędnych spraw ;-)

    ta, nawet ktos rzucil pomysl zniesienia belkowego na FI

    Sierp

  • 6. Data: 2007-04-21 21:27:37
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > nadwyżki będe musiał po prostu zapłacić podatek belki przy likwidcji
    > IKE? Raczej nie ma co liczyć na dziłanie prawa wstecz (po

    Nie rozumiem pytania. Nie wiem jak można przekroczyć limitu wpłat na IKE.
    Np. IKE w funduszach w Multibanku (czyli de facto Skarbiec) funkcjonuje tak
    że jeżeli dasz zlecenia zakupu jednostek za więcej niż wynosi limit to
    zapiszą ci nabycie na zwykłym rejestrze, nie IKE. Przypuszczam że np. przy
    IKE typu lokata dostałbyś zwrot gotówki.

  • 7. Data: 2007-04-21 21:28:44
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Sierp wrote:

    > ta, nawet ktos rzucil pomysl zniesienia belkowego na FI

    To było w kampanii wyborczej - wtedy rzuca się byle czym.

  • 8. Data: 2007-04-21 22:19:19
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Bogdan B. napisał(a):

    > To było w kampanii wyborczej - wtedy rzuca się byle czym.

    nie, to bylo calkiem niedawno, choc oczywiscie mozna to traktowac
    jako kampanie wyborcza..

    Sierp

  • 9. Data: 2007-04-22 04:50:05
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    s...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > będe musiał po prostu zapłacić podatek belki przy likwidcji IKE? Raczej nie ma
    > co liczyć na dziłanie prawa wstecz (po podniesieniu limitu)

    Jak przekroczysz limit, to wpłata nie zostanie dokonana na IKE, tylko
    na odrębny rejestr, który będziesz mógł wypłacić, nie ruszając IKE.
    Ewentualnie nadwyżka będzie od razu zwrócona na konto - to zależy od
    ustaleń w umowie o prowadzenie IKE.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2007-04-22 07:10:31
    Od: "salasz" <s...@o...pl>

> [...]
    > zapiszą ci nabycie na zwykłym rejestrze, nie IKE. Przypuszczam że np. przy
    > IKE typu lokata dostałbyś zwrot gotówki.

    Nie rozumiesz, ale mi odpowiedziałeś ;-) - mam w mbanku więc domyślam się że
    będzie podobnie i mi nie pozwoli więcej zakupić
    dzięki
    pozdrawiam
    Łukasz