  • 11. Data: 2007-04-21 07:47:03
    Temat: Re: zgłoszenie aktualizacyjne NIP
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    RobertS napisał(a):

    > jak zmienialem rachunek do zwrotu z US to wypelnilem NIP-3 i podalem tam
    > nowy numer rachunku i wyslali kase wlasnie na niego,
    > a ten stary byc moze gdzies tam jeszcze widnieje, ale US juz z niego nie
    > korzysta...

    Może co US to interpretacja... nie zdziwiłbym się aż tak bardzo... Mnie
    kilka lat temu kazali wpisywać też stary rachunek z adnotacją "usunięcie
    rachunku". Tylko jakoś nie przypominam sobie, żebym osobnego NIPa
    wypełniał... Więc albo
    a) mam sklerozę i faktycznie wypełniałem drugi NIP-3
    b) formularz NIP-3 był inny
    Trzeba by się skonsultować z US.

    Więcej miejsc na numery rachunków jest np. na NIP-2 i tutaj na 100%
    należy USUWAĆ stare rachunki, inaczej wszystkie widnieją w bazie.

  • 12. Data: 2007-04-21 08:07:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> writes:

    > Nie masz racji. Stary rachunek trzeba USUNĄĆ i wpisać nowy.

    Nie ma rubryczki na dwa numery.

    Za to jest wyraznie napisane, ze rachunek podaje sie JEDEN i na ten
    podany powinien byc zwrot.

    MJ

  • 13. Data: 2007-04-21 08:12:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> writes:

    > b) formularz NIP-3 był inny

    Na tych, ktore ja skladalem, na pewno nie bylo rubryczki na poprzedni numer.

    > Trzeba by się skonsultować z US.
    >
    > Więcej miejsc na numery rachunków jest np. na NIP-2 i tutaj na 100%
    > należy USUWAĆ stare rachunki, inaczej wszystkie widnieją w bazie.

    Na NIP-2 jest rzeczywiscie inaczej.

    MJ
    PS. Gorzej, ze ja w zaden sposob nie pamietam, jaki mogl byc ten
    poprzedni numer (znaczy konto mialo kolejno kilka numerow i nie
    pamietam, ktore im podawalem...), wiec nawet nie wiem, co mialbym
    odwolywac. No nic, w tym roku i tak mam doplate, nie zwrot... A w
    ogole jak raz jeden mialem duzy zwrot, to olali wszystkie numery i
    przyslali poczta.

  • 14. Data: 2007-04-21 08:19:04
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Nie ma rubryczki na dwa numery.

    To akurat nie jest argument.

    > Za to jest wyraznie napisane, ze rachunek podaje sie JEDEN i na ten
    > podany powinien byc zwrot.

    Faktycznie, jest też nawet info o tym, że podany rachunek nadpisuje
    poprzedni. Kiedyś chyba nie było. :-)

  • 15. Data: 2007-04-21 10:32:53
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Na tych, ktore ja skladalem, na pewno nie bylo rubryczki na poprzedni numer.

    Dobra, już sobie przypomniałem.

    Gdy całkowicie rezygnowałem z przelewania nadwyżki podatku na rachunek
    bankowy x lat temu, musiałem oprócz zaznaczenia "likwidacja rachunku"
    wpisać jego numer.

    A ostatnio składałem NIP-2 i musiałem usunąć zbędny rachunek.

    No i tak mi się to jakoś pozajączkowało. :-) Mea culpa, mea culpa, mea
    maxima culpa.

  • 16. Data: 2007-04-21 11:16:45
    Temat: Re: Bezpieczeństwo PKO - Inteligo pfff, żenada
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Jan Werbinski napisał(a):
    > Dzwoni do mnie Blondi przedstawiająca się jako pracownik Inteligo. Aby MNIE
    > zweryfikować wypytuje o moje prywatne dane (dostępne zresztą dla wielu
    > osób). Ja zanim jej te dane podam proszę JĄ aby się zweryfikowała przede
    > mną. Ja nie wierzę, że tak głupia panienka może pracować w banku. Wogóle nie
    > wierzę, że jakiś bank może być tak niepoważny.

    Moj kolega odebral ostatnio taki telefon, ale zdaje sie, z innego
    banku (nie pamietam, millenium?)
    Poprosil o telefon za jakis czas i zweryfikowal pania w samym
    banku

    Sierp

  • 17. Data: 2007-04-21 13:59:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> writes:

    > Więcej miejsc na numery rachunków jest np. na NIP-2 i tutaj na 100%
    > należy USUWAĆ stare rachunki, inaczej wszystkie widnieją w bazie.

    Stare numery kont moga byc w bazie bardzo dlugo i zadne kombinacje
    z NIPami tego nie zmienia. Obawiam sie ze to jest im potrzebne do
    "innych" zastosowan.

    Tyle ze nie powinni tych starych numerow uzywac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2007-04-23 12:21:56
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik "Jan Werbinski" <j...@j...com> napisał w
    wiadomości news:f0age9$5st$3@atlantis.news.tpi.pl...
    > Dzwoni do mnie Blondi przedstawiająca się jako pracownik Inteligo. Aby
    > MNIE

    Dziś zadzwonił pan, który podszywał się pod pracownika Inteligo. Tym razem
    posunęli się dalej: zaproponowali bycie ofiarą ataku MITM.

    Pan: Jak Pan nie wierzy, że dzwonię z Inteligo, to przekieruję rozmowę na
    numer, w którym się Pan zautoryzuje.
    Ja: Mam podać telefoniczny PIN podczas rozmowy przychodzącej z nieznanego
    numeru?
    I tak dalej, rozmowa z ignorantami.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 19. Data: 2007-04-23 12:40:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Jan Werbinski" <j...@j...com> writes:

    > Dziś zadzwonił pan, który podszywał się pod pracownika Inteligo. Tym razem
    > posunęli się dalej: zaproponowali bycie ofiarą ataku MITM.

    A po co oni w ogole to robia? Przeciez to jest calkowicie bezsensowne.
    Jedyna sensowna metoda, jesli w ogole potrzebuja przekazywac/uzyskiwac
    jakies poufne informacje, to oddzwonienie do banku.

    A jesli chca tylko zaproponowac jakas niepotrzebna usluge albo zapytac
    czy ktos istotnie zaplacil za cos tam KK, to powinna im wystarczyc
    odpowiedz "to ja" na pytanie czy rozmawiaja z odpowiednia osoba. I tak
    nie da im to zadnej gwarancji, ale przeciez nie o to im tez chodzi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2007-04-23 14:31:31
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Jan Werbinski napisał(a):

    > Dziś zadzwonił pan, który podszywał się pod pracownika Inteligo.

    Oczywiście wykluczyć tego nie można, ale nie masz żadnej pewności, że
    się podszywał. Inteligo przy połączeniach wychodzących do klientów
    faktycznie może przełączyć klienta do IVRa. Stosują to, gdy np. wyślesz
    jakąś prośbę via poczta wewnętrzna i poprosisz o rozmowę zwrotną. Jeżeli
    wymaga to zautoryzowania klienta, przełączają do IVRa, proszą o
    zautoryzowanie się i wybranie "0" celem połączenia z konsultantem.