  • 41. Data: 2004-06-14 13:43:16
    Temat: Re: Bank na Allegro ;-)
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    > Nad dokładną kwalifikacja trzeba by się zastanowić... Ale raczej 171 pb.
    Zależy
    > co on konkretnie oferował...
    > W każdym razie karalne jest wszelkie gromadzenie środków pieniężnych,
    > niezależnie od tego, jaką postać i formę w konkretnym przypadku przybiera (tj.
    > postać przyjmowania wkładów oszczędnościowych lub lokat terminowych czy też
    > jakąkolwiek inną).

    Zapomniałem dopisać: Oczywiście, pod pewnymi warunkami.
    ps. zebyście sie nie czepiali ;p

  • 42. Data: 2004-06-14 13:44:23
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    ~WD wrote:
    > Też mi nowość :)

    To nie kwestia nowości, ale czy ja naprawdę czytam inny art.171 prawa
    bankowego?

    KG

  • 43. Data: 2004-06-14 14:00:34
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Nie za dużo przeczeń? :)

    Z logicznego punktu widzenia chyba wszystko jest ok ;]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 44. Data: 2004-06-14 14:07:17
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > To nie kwestia nowości, ale czy ja naprawdę czytam inny art.171 prawa
    > bankowego?

    Szczerze mówiąc, też jestem zdziwiony, że nie jest. Być może rozwiązania
    należałoby szukać w interpretacji gromadzenia środków pieniężnych innych
    osób fizycznych, prawnych lub jednostek organizacyjnych nie mających
    osobowości prawnej, które musi następować pod jakimkolwiek tytułem
    zwrotnym(Majewski Jarosław, Prawo Bankowe 1998/6/99). Nie znam jednak zasad,
    na których się opiera "argentyna", więc trudno mi się wypowiadać.

  • 45. Data: 2004-06-14 15:19:50
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisał:
    > To nie kwestia nowości, ale czy ja naprawdę czytam inny art.171 prawa
    > bankowego?

    Smiley'a nie widzał ? ;-)))
    Dyskusja nt. s.argentyńskich toczy się czas jakiś... i bez zmian przepisów
    pewnie sie nie obejdzie. W naszym kraju przecież lekiem całe zło są nieustające
    nowelizacje...

    --
    Witek

  • 46. Data: 2004-06-14 15:57:03
    Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> wrote in message
    > Ja się nie czepiam, że nie jest przestępstwem (bo nie jest), tylko się
    > czepiam, że nie wynika to w żadnym razie z art. 5 Prawa bankowego. Jest to
    > super ważne, bo przepis ten nie penalizuje żadnych czynności, a jedynie
    > określa - w sposób pozytywny - co należy do czynności bankowych.

    ?????????????????? Jak NIE określa? A to?

    " 4. Działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności, o których
    mowa
    w ust. 1, może być wykonywana wyłącznie przez banki, z zastrzeżeniem art.
    67, przy zachowaniu przepisów ustawy, w granicach określonych przez statut
    banku."

    To NIE określa wg Ciebie wprost, że wyłącznie banki mogą wykonywać
    czynności, o których mowa w ust. 1? Zauważ, że co do ustępu 2 i 3 już nie ma
    takiego zastrzeżenia. A przyjmowanie wkładów jest jasno określone w ust. 1.

    > BTW - tak, od 31. maja jestem prawnikiem :)

    No to długa droga przed Tobą jeszcze ;)))

    pzdr
    Krzysiek

  • 47. Data: 2004-06-14 16:10:36
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomasz Waszczynski wrote:
> [...]
    > osobowości prawnej, które musi następować pod jakimkolwiek tytułem
    > zwrotnym(Majewski Jarosław, Prawo Bankowe 1998/6/99).

    Takie uzasadnienie jeszcze bym zniósł, choć raczej się z nim nie
    zgadzam, ale to, o którym napisałem...

    KG

  • 48. Data: 2004-06-14 16:12:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Przecież napisał ze określa :)

> [...]
    > takiego zastrzeżenia. A przyjmowanie wkładów jest jasno określone w ust. 1.

    Określa, tyle że "Odpowiedzialności karnej podlega ten tylko, kto
    popełnia czyn zabroniony pod groźbą kary przez ustawę obowiązującą w
    czasie jego popełnienia.". Możemy przyjąć, że zakaz jest, jeszcze
    zagrożenie karą trzeba znaleźć :)

    KG

  • 49. Data: 2004-06-14 16:34:56
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    KK <krzykowal@_______wyt__nij_____poczta.gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > czynności, o których mowa w ust. 1? Zauważ, że co do ustępu 2 i 3
    > już nie ma takiego zastrzeżenia. A przyjmowanie wkładów jest jasno

    Określenie że wyłącznie banki mogą wykonywać takie czynności nic nie
    mówi o tym czym jest złamanie tej ustawy, nie mówi że takie złamanie
    jest przestępstwem. Może być tylko złamaniem ustawy.

    Inna sprawa że ta lokata na Allegro może być oferowana spoza Polski, z
    kraju gdzie takie ograniczenia nie obowiązują, i co wtedy?

    W ogóle moim prywatnym zdaniem taki zapis w ustawie istnieć nie
    powinien. To wyłączna sprawa danej osoby co zrobi ze swoimi
    wartościami pieniężnymi i z kim się umówi na ich zdeponowanie.

    Z trzeciej strony pieniądz jest dla mnie informacji o kompensacji
    wartości z wykonanych umów. Banknot jest reprezentacja informacji i
    nie ma wartości sam w sobie, ta reprezentacja też nie ma wartości sama
    w sobie gdyż jest tylko informacją o wartości. Dlatego idea pożyczania
    informacji jest dla mnie dosyć dziwna.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 50. Data: 2004-06-14 17:58:33
    Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl>

    "kam" <X#k...@w...pl.#X> wrote in message

    > Przecież napisał ze określa :)

    Cytuję Tomasza: "a jedynie określa - w sposób pozytywny - co należy do
    czynności bankowych". Nie zgadzam się, że "jedynie" tyle. Określa też jasno
    co nie tylko jest czynnością bankową, ale też przez inne podmioty świadczone
    być nie może (czynności z ust.1).

    Czyli co dalej? Wg Was nic prostszego tylko założyć bank i nikt nam nic nie
    może zrobić? ;)

    Krzysiek