  • 1. Data: 2004-06-12 01:53:44
    Temat: co dla osoby chcacej oszczedzac na mieszkanie?
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    Osoba chce dokonywac co miesiac niewielkich wplat (200-500 PLN) na jakas
    forme rachunku czy lokaty. Po paru latach takiego oszczedzania chce
    wykorzystac pieniadze na cele mieszkaniowe -- np. jakis wklad wlasny kredytu
    ("lepiej" liczony przez bank, bo zna kredytobiorce od lat), czy jakas inna
    forma bardziej korzystna niz wyjecie forsy i wlozenie do kieszeni.

    Zdaje sie, ze cos w ten desen proponowal kiedys PKO BP. Czy mozecie cos
    takiego polecic?

    Ogolnie chodzi o oszczedzanie przez lata w danym banku, a pozniej o pewne
    preferencje udzielane dzieki temu przez ten bank przy kredycie
    mieszkaniowym.

    WR

  • 2. Data: 2004-06-12 07:52:16
    Temat: Re: co dla osoby chcacej oszczedzac na mieszkanie?
    Od: "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej>

    "Witold Romaniak" <w...@o...pl> wrote in message
    > Ogolnie chodzi o oszczedzanie przez lata w danym banku, a pozniej o pewne
    > preferencje udzielane dzieki temu przez ten bank przy kredycie
    > mieszkaniowym.

    Wiązanie oszczędzania z bankiem, który udzieli później kredytu nie ma
    większego sensu. Już za kilka miesięcy -nie mówiąc o latach - bank, który
    dzisiaj ma atrakcyjne kredyty może mieć najgorsze z możliwych. I na odwrót -
    wystarczy przypomnieć Alicje w PKO BP i dzisiejszy Własny Kąt w tym samym
    banku. A alicja to naprawdę nie jest jakaś zamierzchła przeszłość.

    Po prostu należy oszczędząc tam gdzie można najwięcej zarobić.

  • 3. Data: 2004-06-12 13:41:14
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej> wrote:
    > Po prostu należy oszczędząc tam gdzie można najwięcej zarobić.

    No dobrze, a w ktorym *banku* mozna najwiecej zarobic w sposob jak
    opisalem -- co miesiac wplaty po 200-500 PLN, inwestycja paroletnia ?

    WR

  • 4. Data: 2004-06-12 13:51:28
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    > No dobrze, a w ktorym *banku* mozna najwiecej zarobic w sposob jak
    > opisalem -- co miesiac wplaty po 200-500 PLN, inwestycja paroletnia ?

    Nie tylko banki istnieja na rynku ;-), choc oczywiscie warto przejrzec
    oferty. Poczytaj sasiednie watki na ten temat. Ponadto pomysl tez o
    funduszach inwestycyjnych, te akurat dobrze sie nadaja na stale wplaty.
    Jednak jesli nie chcesz inwestowac w bardziej ryzykowne FI z akcjami w
    portfelu to wybierz pieniezne lub o podobnym profilu. Nie zapomnij tez o
    mozliwosci zakupu obligacji. Tez bylo o tym w sasiednich watkach.

    Karolew

  • 5. Data: 2004-06-12 14:02:41
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    > No dobrze, a w ktorym *banku* mozna najwiecej zarobic w sposob jak
    > opisalem -- co miesiac wplaty po 200-500 PLN, inwestycja paroletnia ?

    Daj sobie spokój z lokatami i rachunkami oszczędnościowymi ;)

    http://www.fundusze.mbank.com.pl/
    http://www.fundusze.mbank.com.pl/kalkulatory.html
    ps. nabycie jednostek funduszy jest bez prowizji !

  • 6. Data: 2004-06-12 17:44:21
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    ~WD <j...@c...barg.sv> wrote:

    > Daj sobie spokój z lokatami i rachunkami oszczędnościowymi ;)
    >
    > http://www.fundusze.mbank.com.pl/
    > http://www.fundusze.mbank.com.pl/kalkulatory.html
    > ps. nabycie jednostek funduszy jest bez prowizji !

    Nie bez powodu podkreslilem slowo *bank*. Fundusze, akcje, obligacje,
    czarodzieje, lotto mnie nie interesuje. To co, polecicie cos z oferty
    bankow?

    WR

  • 7. Data: 2004-06-12 18:01:19
    Od: Glenn <g...@b...pl>

    Witold Romaniak wrote:

    > Nie bez powodu podkreslilem slowo *bank*. Fundusze, akcje, obligacje,
    > czarodzieje, lotto mnie nie interesuje. To co, polecicie cos z oferty
    > bankow?

    A co tu polecać? Jak nie chcesz zamrażać pieniędzy, to załóż rachunek w
    mbanku albo VW. Jak zgadzasz się na zamrożenie, to lokata- Dominet,
    Eurobank, VW, AiG. Aktualną kolejność procentową możesz sobie sprawdzić
    w wyszukiwarkach na bankierze lub money.

  • 8. Data: 2004-06-12 18:05:23
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    > Nie bez powodu podkreslilem slowo *bank*. Fundusze, akcje, obligacje,
    > czarodzieje, lotto mnie nie interesuje.

    Hm, ciekawe podejscie. Nie wiem czy wiesz, ze banki inwestuja wiekszosc
    pieniedzy z depozytow w obligacje. W inne instrumenty oczywiscie tez. Tak
    wiec od "czarodziei" nie uciekniesz za daleko.

    A tak z ciekawosci, jakie podobienstwo widzisz pomiedzy lotto a np. funduszem
    rynku pienieznego?

    Karolew

  • 9. Data: 2004-06-12 18:48:10
    Od: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>

    > Ogolnie chodzi o oszczedzanie przez lata w danym banku, a pozniej o pewne
    > preferencje udzielane dzieki temu przez ten bank przy kredycie
    > mieszkaniowym.

    Kasa mieszkaniowa - wplaty sa oprocentowane na 0,25*stopa redyskontowa, ale
    nie mniej niz 2% w stos. rocznym; kredyt 0,5*stopa redyskontowa, nie mniej
    niz 4%.
    Obecnie stopa: redyskonto weksli to 5,75.

    Karolew

  • 10. Data: 2004-06-12 19:09:15
    Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl>

    Glenn <g...@b...pl> wrote:
    > A co tu polecać? Jak nie chcesz zamrażać pieniędzy, to załóż rachunek
    > w mbanku albo VW.

    Moge zamrozic pieniadze, zalezy mi na oprocentowaniu. Dlatego raczej
    lokata...

    > Jak zgadzasz się na zamrożenie, to lokata- Dominet,
    > Eurobank, VW, AiG.

    ...ale taka, ktora ma mozliwosc dopisywania pieniedzy w czasie jej trwania.
    Np. taka jak PKO BP Fortuna, tylko, ze ma tragicznie kiepskie
    oprocentowanie. Czy sa inne lokaty o takiej funkcjonalnosci?

    WR