  • 91. Data: 2009-01-24 15:19:25
    Temat: Re: Alior odciął mnie od moich pieniędzy....
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > Absurdalne porównanie. Wypłata pieniędzy z bankomatu o 22 to nie jest
    > coś nadzwyczajnego (zwłaszcza w piątek) - normalne czynność.

    Nie o tym pisałem.
    Nie chodzi o piątek i nie chodzi o 22.
    Chodzi o wypłatę na dwie godziny przed terminem innej płatności, kiedy
    wiadomo, że jak coś pójdzie nie tak, to nie ma szans tej czynności
    powtórzyć.

  • 92. Data: 2009-01-24 15:20:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > A jakie to ma znaczenie po co mu pieniądze ? Równie dobrze potrzeba
    > posiadania 5k PLN w gotówce mogła wyniknąć ze zdarzenia, którego
    > przewidzieć się nie dało.

    Wtedy jak coś pójdzie nie tak, to się ma pecha.

  • 93. Data: 2009-01-24 15:59:26
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sat, 24 Jan 2009 06:18:43 -0800 (PST)
    szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > Limit dzienny transakcji - 5000 PLN. To samo na karcie żony.
    > Wypłacałem po 5000 z obu kart. Z jednej poszły, ok. 17.00, z drugiej
    > nie, ok. 22.00. Na kontach było po pięć tysięcy dostępne. Celem
    > umożliwienia wieczornej wypłaty lokata O/N była wyłączona.

    To jeszcze tak. Wczoraj był piątek a to znaczy, że prawdopodobnie
    było łatanie bugów w Aliorze, jak to ostatnimi czasami często bywa. Idąc
    tym tropem zadzwoniłem na partyline Aliora i sprawa się wyjaśniła.

    Była modernizacja systemu i zaczęła się od godziny 22.00. Właśnie
    wczoraj zabezpieczno się i system pamiętał saldo rachunku z dnia
    poprzedniego, aby nie uciekły ewentualne wpłaty. IMO może coś poprawiali
    co wymagało takiego właśnie triku, albo to już stała praktyka. Kraty
    działały poprawnie tylko był taki właśnie mały szkopół.

    Czyli być może mogłeś się jedynie ratować podniesieniem limitu u żony,
    albo wypłatą cząstkową przykładowo 2k od Ciebie 3k od żony
    (oczywiście po uprzedniej zmianie limitu). Szkoda, że nikt Ciebie
    wczoraj o tym nie powiadomił, ale mnie to wcale a wcale nie dziwi, bo
    prawa Murphego są nieugięte od lat!!! ;)

    Reasumując. Alior informuje o modernizacjach na stronie logowania,
    tylko, że robią to notorycznie ja osobiście też przestałem na to
    zwracać uwagę. Na razie wyjście jest takie - zakodować, że w piątek w
    Alior działa do 20 i będzie gitara ;)

    Xenocide

  • 94. Data: 2009-01-24 16:00:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Irokez wrote:

    > A może właśnie dostał wypłatę, którą teraz chce wyregulować płatności?

    Może.

    > Tak łatwo zeszmacic człowieka...

    Bank też.

  • 95. Data: 2009-01-24 16:01:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:
    > psim obowiązkiem banku jest postawić
    > pieniądze do dyspozycji w każdym momencie,

    a jak nie to co?

  • 96. Data: 2009-01-24 16:01:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szczurwa wrote:

    > Limit dzienny transakcji - 5000 PLN. To samo na karcie żony.

    A nie jest tak, że limit jest wspólny?

  • 97. Data: 2009-01-24 16:03:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szczurwa wrote:

    > Ciszę się,
    > że obsuwa z Aliorem nie przytrafiła mi się np. w Chinach przy rachunku
    > za hotel na 4 godziny przed odlotem...

    Nie nosisz innej karty przy sobie?

  • 98. Data: 2009-01-24 16:03:46
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sat, 24 Jan 2009 15:56:51 +0100
    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Musi to być chyba coś z tym o/n. Ciekawe czy 2500,00 by się dało
    > wypłacić, nie mam siły czytać całego wątku, nie wiem czy autor
    > próbował.

    Już wywęszyłem o co chodzi ;)

    Xenocide

  • 99. Data: 2009-01-24 16:24:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.S" <r...@g...pl> writes:

    > No jeśli założenie że bankomat wypłaci kasę /jeśli oczywiście masz pokrycie/
    > jest naiwne

    Przeciez jest.

    > to idąc tym tokiem myślenia należy zatankować samochód kilka dni
    > przed planowaną podróżą bo na stacji może nie być paliwa,

    Jesli masz tylko jedna stacje, to oczywiscie ze tak.

    > to samo tyczy
    > kupowania Np. pieczywa w Markecie z jednodniowym wyprzedzeniem bo jutro może
    > nie być..... :) :)

    Oczywiscie ze moze nie byc. Nigdy sie z tym nie spotkales?

    Nalezy po prostu unikac pojedynczych punktow krytycznych - konto
    w jednym banku to wlasnie taki punkt.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 100. Data: 2009-01-24 16:47:30
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sat, 24 Jan 2009 17:24:00 +0100
    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nalezy po prostu unikac pojedynczych punktow krytycznych - konto
    > w jednym banku to wlasnie taki punkt.

    No jak najbardziej 'single point of failure' jest nieporządany, tylko
    jeden mały szkopół - skąd zapewnić na każdym rachunku wystarczającą
    ilość środków ;)

    Xenocide