  • 1. Data: 2009-01-23 21:14:42
    Temat: lokata roczna z kapitalizacją miesięczną - kiedy podatek?
    Od: plusz <p...@g...com>

    Czy istnieją obecnie na rynku takie produkty jak lokata z okresem
    kapitalizacji krótszym niż okres zapadalności?
    Na przykład lokata 3 miesięczna lub roczna z kapitalizacją miesięczną?

    Jak w takim przypadku należy liczyć podatek? Na koniec okresu czy po
    każdej kapitalizacji.

    Wydaje mi się, że w przypadku lokaty miesięcznej automatycznie
    odnawianej nie ma wątpliwości i podatek jest liczony po każdym
    zakończeniu okresu. Ale co z opisanymi powyżej?

    --
    plusz

  • 2. Data: 2009-01-23 21:18:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    plusz wrote:
    > Czy istnieją obecnie na rynku takie produkty jak lokata z okresem
    > kapitalizacji krótszym niż okres zapadalności?
    > Na przykład lokata 3 miesięczna lub roczna z kapitalizacją miesięczną?

    np. obligacje skarbu państwa :)

> [...]
    > odnawianej nie ma wątpliwości i podatek jest liczony po każdym
    > zakończeniu okresu. Ale co z opisanymi powyżej?

    to zależy.
    Jeśli np. odsetki są postawione do twojej dyspozycji i możesz je
    wypłacić to podatek będzie naliczony w momencie postawienia odsetek do
    twojej dyspozycji.
    Jeśli natomiast odsetki są dopisywane do salda lokaty, a ty nie masz
    możlwiości ich ruszenia to wszystko zostanie podsumowane na koniec.