  • 11. Data: 2008-12-09 21:05:53
    Temat: Re: Ailor bank i PIN do karty
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    kashmiri pisze:

    > Jesteś pewien? Zgodność PIN-u jest przez terminal weryfikowana tylko z
    > kartą (bez komunikacji z bankiem).

    Coś Ci się pomerdało. :-) PIN jest weryfikowany w banku, nigdy z chipa.
    No, może nie nigdy, ale nie w PL i nie w przypadku "normalnych" kart, o
    których teraz rozmawiamy.

  • 12. Data: 2008-12-09 21:07:39
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewien? Zgodność PIN-u jest przez terminal weryfikowana tylko z
    > kartą (bez komunikacji z bankiem).

    Z pewnością jest pewien i ma rację.

    marekz

  • 13. Data: 2008-12-09 21:09:48
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > bankomatu. Czas zamknąć kartę, bo nie mam zamiaru uczyć się nowego pinu.
    > Dotychczas w każdej ze swoich kart mogłem bez problemu zmienić PIN. Widać
    > jak działa ta wyższa kultura bankowości. I jeszcze do tego płacić za tą
    > kartę 3zł/miesiąc.

    Oni oczekują, że Ty będziesz chciał zmienić PINy do wszystkich używanych
    dotychczas kart, na ten aliorowy! Mają poczucie własnej wartości, ot co.

    marekz

  • 14. Data: 2008-12-09 21:25:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote in
    message news:ghmmjb$sqa$4@kushnir.sileman...

    > Coś Ci się pomerdało. :-) PIN jest weryfikowany w banku, nigdy z chipa.
    > No, może nie nigdy, ale nie w PL i nie w przypadku "normalnych" kart, o
    > których teraz rozmawiamy.

    A mialej kiedys KK Toyota Banku? Samego banku nie polecam, bo nie
    odpowiadaja na reklamacje, ale uzywajac ich KK mialem kilka transakcji gdzie
    autoryzowal chip.
    A tu potwierdzenie :)
    http://macka.w.interia.pl/

    MK

  • 15. Data: 2008-12-09 21:40:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-09, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > A mialej kiedys KK Toyota Banku? Samego banku nie polecam, bo nie
    > odpowiadaja na reklamacje, ale uzywajac ich KK mialem kilka transakcji gdzie
> [...]

    IMHO na chipie może być przechowywana jakaś suma kontrolna / hash, a nie
    PIN bezpośrednio.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2008-12-09 21:54:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> wrote in message

    > IMHO na chipie może być przechowywana jakaś suma kontrolna / hash, a nie
    > PIN bezpośrednio.

    A czy ja napisalem, ze PIN jest otwartym tekstem zapisany? Odnioslem sie do
    "PIN jest weryfikowany w banku, nigdy z chipa.
    No, może nie nigdy, ale nie w PL".
    W ogole do jakichkolwiek danych na chipie nie ma bezposredniego dostepu.
    Dostajesz tylko to na co pozwala aplikacja. W banku rowniez nie ma
    zapisanego PINu, a tylko skrot.

    MK

  • 17. Data: 2008-12-09 22:00:08
    Od: Pan Papkin <p...@z...pl>

    kovalek pisze:
    > Dziś otrzymałem kartę debetową z Ailor banku. Po jej aktywacji w
    > serwisie transakcyjnym mogłem zobaczyć swój PIN. Jednak nigdzie nie
    > widzę opcji zmiany pinu. Czy istneieje taka możliwość? Niestety na
    > infolinie nie mogę się dodzwonić :(

    Tam jest stały PIN i wszyscy mają taki sam.
    PP

  • 18. Data: 2008-12-09 22:16:24
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    MK pisze:

    > A mialej kiedys KK Toyota Banku? Samego banku nie polecam, bo nie
    > odpowiadaja na reklamacje, ale uzywajac ich KK mialem kilka transakcji
> [...]

    Hmmm. Czyżby standard EMV _zezwalał_ na sprawdzanie PINu lokalnie, przez
    chip?
    Akcentuję "zezwałał", bo na pewno nie jest tak w przypadku wszystkich
    kart, o czym świadczy możliwość zdalnej zmiany PINu w przypadku
    niektórych kart chipowych.

    A może po prostu napis jest standardowy (czyli "OK, transakcja
    zakończona sukcesem"), a PIN nie był weryfikowany, skoro przeszło bez
    autoryzacji? Jakieś kryterium braku autoryzacji musiało być, mniemam, że
    przy wyższej kwocie by się autoryzowało.

    Czy leci z nami ktoś mądrzejszy? ;-)

  • 19. Data: 2008-12-10 06:46:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote in
    message news:ghmqnh$j9b$1@kushnir.sileman...

> [...]
    > Akcentuję "zezwałał", bo na pewno nie jest tak w przypadku wszystkich
    > kart, o czym świadczy możliwość zdalnej zmiany PINu w przypadku niektórych

    Jedna z zalet mikroprocesora jest to, ze PIN moze byc weryfikowany lokalnie
    (podobnie jak i autoryzacja). W przypadku podania blednego PINu nawet nie
    powinno byc wyslane zapytanie autoryzacyjne do banku. Synchronizacja PINow
    odbywa sie wlasnie przy autoryzacjach online, ktore co pewien czas musza
    wystapic (czas, liczba autoryzacji lokalnych, kwota, kwota autoryzacji
    lokalnych itp).

> [...]
    > sukcesem"), a PIN nie był weryfikowany, skoro przeszło bez autoryzacji?
    > Jakieś kryterium braku autoryzacji musiało być, mniemam, że przy wyższej

    Kryteria moga byc rozne, w przeciwienstwie do karty magnetycznej chip wie
    jakim limitem dysponujesz i jesli bank zaakceptuje mozliwosc jego
    przekroczenia (poprzez wykonanie transakcji bez uzycia chipa) to bez
    najmniejszego problemu moga byc lokalnie autoryzowane transakcje do duzej
    kwoty, chip pamieta ile bylo transakcji autoryzowanych offline, na jaka
    kwote, kiedy miala miejsce ostatnia aktualizacja itp.
    Jesli ktos chce zobaczyc jak dziala prawdziwa karta EMV to polecam KK z
    Toyota Banku, oczywiscie jak taka osoba sie godzi na byle jaka obsluge
    klienta.

    MK

  • 20. Data: 2008-12-10 07:49:37
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 09 Dec 2008 18:53:04 +0100, kovalek napisał(a):

> [...]
    > serwisie transakcyjnym mogłem zobaczyć swój PIN. Jednak nigdzie nie
    > widzę opcji zmiany pinu. Czy istneieje taka możliwość? Niestety na

    W bankomatach Euronetu, nie wiem czy w każdym, bo ja to zrobiłem w
    bankomacie wbudowanym w oddział banku na A.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl