  • 1. Data: 2008-12-09 14:24:02
    Temat: Millennium 'bohaterem' Wykop.pl
    Od: Asen <a...@g...com>

    Niestety negatywnym...

    Ciche podbieranie przez bank pieniędzy klientom i palenie przy tym
    głupa
    http://www.wykop.pl/link/119075/
    http://finanse.wp.pl/wid,10627121,wiadomosc.html?tic
    aid=17142

    Sprawa dotyczy prowizji obciążanych przez Bank Millennium biura
    podróży za ich transakcje przejęcia zapłaty kartą kredytową. Kogo
    sprawa dotyczy powinien przeczytać.

    Kawałek:
    "Jako biuro turystyczne prowadzimy sprzedaż biletów lotniczych wielu
    firm - tłumaczy klient. Część z nich życzy sobie natychmiastowych
    wpłat przy użyciu kart kredytowych. I takie posiadamy. Obie są takie
    same i wydane przez to samo towarzystwo - MasterCard. Jedną wydał Citi
    Handlowy, druga została wydana przez bank Millennium. Po dokonaniu
    sprzedaży otrzymujemy od przewoźnika lotniczego dokładną informację
    dotyczącą wielkości pobranej z naszej karty kwoty pieniędzy. Możemy
    też wielkość pobranej kwoty sprawdzić na wydruku obciążenia karty
    banku. I tu pojawia się problem: na wyciągach Citi wszystko się
    zgadza, podczas gdy w banku Millennium do pobranej przez linie
    lotnicze kwoty dopisywane są różne, większe lub mniejsze, sumy
    pieniędzy. Żeby było jaśniej - nie są to prowizje banku, są to kwoty
    przypadkowe. Składałem kilkakrotnie reklamacje pisemne i telefoniczne
    w banku. W ubiegłym roku nawet, "cichcem", bez podania wytłumaczenia,
    część pobranych bezprawnie kwot zwrócono mi, podając nieoficjalnie, że
    "to system coś przekłamuje, tylko nie wiadomo co". Niestety, w tym
    roku sytuacja powtarza się, a bank po prostu nie odpowiada. Natomiast
    pracownicy w pobliskim oddziale Millennium rozkładają ręce".

  • 2. Data: 2008-12-09 14:43:08
    Temat: Re: Millennium 'bohaterem' Wykop.pl
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Asen pisze:

> [...]
    > przypadkowe. Składałem kilkakrotnie reklamacje pisemne i telefoniczne
    > w banku. W ubiegłym roku nawet, "cichcem", bez podania wytłumaczenia,

    Problem znany. Millennium ma problem z transakcjami wykonanymi w PLN ale
    poza PL (a właśnie takimi transakcjami często są zakupy biletów - kwota
    w PLN ale transakcja jest transakcją zagraniczną, co widać na wyciągu).
    Transakcje takie są przewalutowywane. Ciężko powiedzieć, czy przez bank,
    czy Mastercarda. Sam miałem kilka razy taką sytuację. Reklamacje
    rozpatrywane są pozytywnie.

  • 3. Data: 2008-12-09 17:00:04
    Od: "Sslaus" <s...@g...coom>

    > Sam miałem kilka razy taką sytuację. Reklamacje rozpatrywane są
    > pozytywnie.

    Jestem w podobnej sytuacji (sprzed kilku dni) reklamowałem u sprzedawcy a
    nie w banku... mam nadzieje że się uda ;)
    na przyszłość - u kogo powinno sie reklamowac? w banku czy u sprzedawcy?

  • 4. Data: 2008-12-09 17:14:06
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Sslaus pisze:

    > Jestem w podobnej sytuacji (sprzed kilku dni) reklamowałem u sprzedawcy
    > a nie w banku... mam nadzieje że się uda ;)
    > na przyszłość - u kogo powinno sie reklamowac? w banku czy u sprzedawcy?

    Sprzedawca jest tu Bogu ducha winny i nie ma na to najmniejszego wpływu.
    Co innego gdyby WYSŁAŁ do banku obciążenie na kwotę większą, to można
    mieć do niego pretensje.
    A u kogo reklamować? W zasadzie to różnie. Zawsze możesz reklamować w
    banku, ale są przypadki, kiedy bardziej wskazane jest rozwiązanie
    problemu bezpośrednio ze sprzedawcą - jeśli to on zawinił i jest w
    stanie naprawić swój błąd - będzie przede wszystkim szybciej.

    WN