  • 1. Data: 2008-12-09 16:39:40
    Temat: częsciowa wcześniejsza spłata kredytu - jak to jest w rzeczywistości?
    Od: Romek Makiełek <m...@t...pl>

    Witam
    mam kredyt hipoteczny w PKO BP. Kiedy go brałem powiedziano mi, że jak będę
    chciał spłacić kredyt w części nie zostanie pobrana prowizja. I przyszedł
    czas, że chce to zrobić. Ale okazało się, że bank stoi obecnie na innym
    stanowisku. W załączniki (tabela opłat i prowizji) zaparafowanej obustronnie
    nie ma mowy o opłacie za wcześniejszą spłatę (nie ma takiej pozycji jak
    wcześniejsza częściowa spłata kredytu hipotecznego). W umowie jest zawarty
    zapis, że mam prawo do wcześniejszych spłat. Nie ma wzmianki w umowie, że od
    spłaty częściowej pobierana jest prowizja. Jednocześnie w innym punkcie
    znajduje się zapis, że tabela opłat i prowizji może ulegać zmianie.
    Czy jednak ZMIANA znaczy również ROZSZERZENIE? Skoro w podpisanym załączniku
    tabeli opłat i prowizji nie ma wyszczególnionej pozycji częściowej spłaty
    kredytu hipotecznego to czy dodanie takiej pozycji jest zgodne z prawem i
    czy można to traktować jako ZMIANĘ, która dawałaby prawo do orżnięcia mnie
    zgodnie z prawem?
    pozdrawiam
    Raman