  • 21. Data: 2008-12-10 08:49:26
    Temat: Re: Ailor bank i PIN do karty
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    MK pisze:

    > Jedna z zalet mikroprocesora jest to, ze PIN moze byc weryfikowany
    > lokalnie (podobnie jak i autoryzacja). W przypadku podania blednego PINu
    > nawet nie powinno byc wyslane zapytanie autoryzacyjne do banku.
    > Synchronizacja PINow odbywa sie wlasnie przy autoryzacjach online, ktore
    > co pewien czas musza wystapic (czas, liczba autoryzacji lokalnych,
    > kwota, kwota autoryzacji lokalnych itp).

    A jeśli zmienisz zdalnie i wykonasz transakcję bez autoryzacji, jedynie
    z "lokalnym" sprawdzeniem PINu? :-)

  • 22. Data: 2008-12-10 08:55:44
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Olgierd pisze:

    > W bankomatach Euronetu, nie wiem czy w każdym, bo ja to zrobiłem w
    > bankomacie wbudowanym w oddział banku na A.

    A to oni mają w oddziałach "normalne" Euronety (oznakowane i firmowane
    logiem Euronetu)?
    W TOiP jest mowa o "bankomatach własnych", więc prędzej spodziewałem się
    tego, że będą to bankomaty oznaczone jako Alior. Obsługiwać może je
    ktokolwiek (i Euronet), to nie ma tutaj żadnego znaczenia.

  • 23. Data: 2008-12-10 09:06:36
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 09:55:44 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

> [...]
    > tego, że będą to bankomaty oznaczone jako Alior. Obsługiwać może je
    > ktokolwiek (i Euronet), to nie ma tutaj żadnego znaczenia.

    Tak, w "moim" oddziale jest publiczny (zewnętrzny) Euronet, w nimże
    właśnie dokonałem doniosłej zmiany nadanego numeru PIN. Nalepki na "A" na
    nim brak.
    Jak będę się przechadzał to mogę sprawdzić czy pójdzie w innym Euronecie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 24. Data: 2008-12-10 11:02:05
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK"
    > Jesli ktos chce zobaczyc jak dziala prawdziwa karta EMV to polecam KK
    > z Toyota Banku, oczywiscie jak taka osoba sie godzi na byle jaka
    > obsluge klienta.

    zgadzam sie ze wszystkimi wywodami MK,

    a przy okazji mam do tej karty jedna ciekawostke:
    w marketach ALMA karta Toyota Banku drukuje na slipie inny miesiac
    waznosci karty - o 1 miesiac wczesniej niz wytloczone na karcie
    Ciekawe czy tylko u mnie, czy tez inni też tak maja
    *** blad ***

  • 25. Data: 2008-12-10 12:33:33
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 09:06:36 +0000, Olgierd napisał(a):

> [...]
    > na nim brak.
    > Jak będę się przechadzał to mogę sprawdzić czy pójdzie w innym

    No więc sprawdziłem i jest tak: w innym Euronecie nie działa opcja zmiany
    pinu karty.

  • 26. Data: 2008-12-10 14:51:27
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Olgierd pisze:

    > No więc sprawdziłem i jest tak: w innym Euronecie nie działa opcja zmiany
    > pinu karty.

    Zatem pewnie Euronety przy oddziałach są uznawane jako "własne".

    A przy okazji - opcja nie działa, ale jest, czy w ogóle jej nie ma?

  • 27. Data: 2008-12-10 15:01:29
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 15:51:27 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Zatem pewnie Euronety przy oddziałach są uznawane jako "własne".
    > A przy okazji - opcja nie działa, ale jest, czy w ogóle jej nie ma?

    W ogóle brak opcji zmiany pin.

  • 28. Data: 2008-12-10 15:12:44
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    On 10 Gru, 15:01, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > W ogóle brak opcji zmiany pin.

    Ciekawe, kiedy opcja zmiany pin pojawi się w serwisie internetowym..?
    Pzdr

  • 29. Data: 2008-12-10 15:13:46
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    kovalek pisze:
> [...]
    > serwisie transakcyjnym mogłem zobaczyć swój PIN. Jednak nigdzie nie
    > widzę opcji zmiany pinu. Czy istneieje taka możliwość? Niestety na

    za aliorbank.pl:

    PIN do karty możesz otrzymać w oddziale lub odsłuchać w Contact Center,
    zaś później masz możliwość zmiany go na taki, który łatwo zapamiętasz -
    w dowolnym bankomacie Alior Banku, a już wkrótce również w Systemie
    Bankowości Internetowej.

  • 30. Data: 2008-12-10 16:21:48
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:ghnok5$4d1$1@news.wp.pl...
> [...]
    > co pewien czas musza wystapic (czas, liczba autoryzacji lokalnych, kwota,

    Dzięki MK, wyjaśniłeś to bardzo dokładnie. Zwykle u mnie PIN jest
    weryfikowany lokalnie: natychmiast po wpisaniu PIN-u na pinpadzie otrzymuję
    komunikat: "PIN zgodny". Po czym zaczyna się łączenie z bankiem/acquirerem.

    > Kryteria moga byc rozne, w przeciwienstwie do karty magnetycznej chip wie
    > jakim limitem dysponujesz i jesli bank zaakceptuje mozliwosc jego
    > przekroczenia (poprzez wykonanie transakcji bez uzycia chipa) to bez
    > najmniejszego problemu moga byc lokalnie autoryzowane transakcje do duzej
    > kwoty, chip pamieta ile bylo transakcji autoryzowanych offline, na jaka
    > kwote, kiedy miala miejsce ostatnia aktualizacja itp.
    > Jesli ktos chce zobaczyc jak dziala prawdziwa karta EMV to polecam KK z
    > Toyota Banku, oczywiscie jak taka osoba sie godzi na byle jaka obsluge
> [...]

    Tego to nawet nie wiedziałem - że chip może służyć również do przechowywania
    historii transakcji oraz zarządzania limitem i autoryzacjami. Na zdrowy
    rozum wydawałoby się, że służy tylko do "bezpiecznej" autoryzacji. Czy masz
    jakieś linki do materiałów na necie (może być po ang.), które by omawiały
    zastosowanie standardów EMV?

    Dzięki i pozdrawiam,
    k.