  • 1. Data: 2008-12-09 17:06:04
    Temat: Kredyt hipoteczny a wizyta w US.
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    Witam.
    Czy po zaciągnięciu kredytu hipotecznego na budowę domu należy odwiedzić
    Urząd Skarbowy celem złożenia deklaracji?

    Przypadkiem o tym usłyszałem... Ile to kosztuje?

    Pozdrawiam,
    Jarek.

  • 2. Data: 2008-12-09 17:13:55
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny a wizyta w US.
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    yarecky wrote:
> [...]
    > Urząd Skarbowy celem złożenia deklaracji?
    >
    > Przypadkiem o tym usłyszałem... Ile to kosztuje?

    PCC - 2% + VAT (chyba) - ale to przy kupnie domu/mieszkania. Nie wiem
    jak przy budowie.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-12-09 19:33:09
    Od: "Paweł" <P...@g...pl>

    Należy wypełnić formularz PCC3. Jeżeli hipoteka kaucyjna podatek wynosi 19zł
    niezależnie od kwoty pożyczki.
    Zobacz
    http://www.komorniki.com/index.php?option=com_conten
    t&task=view&id=9&Itemid=1

  • 4. Data: 2008-12-09 19:40:15
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 09 Dec 2008 18:13:55 +0100, Maverick
    <k...@g...pl> wklepał(-a):

    >PCC - 2% + VAT (chyba) - ale to przy kupnie domu/mieszkania. Nie wiem
    >jak przy budowie.

    ??? PCC płacisz przy kupnie na rynku wtórnym lub od developera niebędącego
    płatnikiem VAT.

    Natomiast o podatku od kredytu to jako żywo nie słyszałem. :)
    Co najwyżej jest podatek za ustanowienie hipoteki - na formularzu PCC.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 5. Data: 2008-12-09 21:15:32
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    Sławomir Szyszło pisze:
> [...]
    >
    > Natomiast o podatku od kredytu to jako żywo nie słyszałem. :)
    > Co najwyżej jest podatek za ustanowienie hipoteki - na formularzu PCC.

    O, to może być to.
    Jaka to jest opłata?

    Jarek.

  • 6. Data: 2008-12-09 21:16:52
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    Paweł pisze:
    > Należy wypełnić formularz PCC3. Jeżeli hipoteka kaucyjna podatek wynosi 19zł
> [...]
    Dziękuję.
    Tego szukałem.

  • 7. Data: 2008-12-09 21:17:39
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    Sławomir Szyszło pisze:
> [...]
    >
    > Natomiast o podatku od kredytu to jako żywo nie słyszałem. :)
    > Co najwyżej jest podatek za ustanowienie hipoteki - na formularzu PCC.

    Trzeba będzie się przejechać na drugi koniec Polski :)

    Jarek.

  • 8. Data: 2008-12-09 23:15:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "yarecky" <2...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Sławomir Szyszło pisze:

    > O, to może być to.
    > Jaka to jest opłata?

    przy hipotece kaucyjnej 19 zł ryczałtem,
    przy hipotece zwykłej 0,1% od wartości.

  • 9. Data: 2008-12-10 18:00:10
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 09 Dec 2008 22:17:39 +0100, yarecky <2...@g...pl> wklepał(-a):

    >Dziękuję.
    >
    >Trzeba będzie się przejechać na drugi koniec Polski :)

    A po co? Wypełniasz formularz, dokonujesz wpłaty na konto właściwego US,
    wysyłasz formularz z dowodem wpłaty i tyle.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 10. Data: 2008-12-10 18:06:40
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Sławomir Szyszło <s...@C...pl> writes:

    > Dnia Tue, 09 Dec 2008 22:17:39 +0100, yarecky <2...@g...pl> wklepał(-a):

    > A po co? Wypełniasz formularz, dokonujesz wpłaty na konto właściwego US,
    > wysyłasz formularz z dowodem wpłaty i tyle.
    A po co dowód wpłaty?
    KJ (który wysłał PCC i wpłacił kasę po prostu)