  • 301. Data: 2017-12-15 20:49:20
    Temat: Re: A bitcoin...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5a341702$0$5162$6...@n...neostrada
    .pl...
    W dniu 15-12-17 o 07:26, Liwiusz pisze:

    >Generalnie z wyłączeniem "złe", to mniej więcej byłaby prawda.
    >Piramida
    >napędza się zwiększając ilość oszukanych. Państwo w danym momencie
    >ucina. Z jednej strony osoby już oszukane zostają "na lodzie", ale z
    >drugiej strony ratują inne osoby.

    Ale przeciez czesto, a moze nawet zazwyczaj, jest odwrotnie.
    Chetni klienci sie wyczerpali, nowych klientow brakuje, a wiec i
    pieniedzy brakuje, wszystko upada, a organom panstwowym pozostaje
    posprzatac.

    Jak to z Amber Gold bylo - najpierw upadli czy, najpierw ich zamkneli
    ?

    J.

  • 302. Data: 2017-12-16 01:35:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-12-17 o 20:49, J.F. pisze:

    > Jak to z Amber Gold bylo - najpierw upadli czy, najpierw ich zamkneli ?

    O ile pamiętam, najpierw dziennikarze z wakacyjnej jednie nudy zaczęli
    szukać powiązań rodziny pewnego polityka z tą firmą. Potem "nagle" się
    okazało, że to piramida. Z tym, że później, to wszyscy twierdzili, że od
    dawna wiedzieli.

  • 303. Data: 2017-12-16 01:41:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-12-17 o 13:43, J.F. pisze:

    > Mowisz, ze to zle panstwo nie zamknelo dyrekcji i tylko dlatego ZUS
    > jeszcze dziala ? :-)
    > Czy ze zamykajac organizatorow ... panstwo musialoby sie samo zamknac ? :-)

    ZUS ZUS-em, ale przeanalizuj sobie dowolną kasę zapomogowo-pożyczkową w
    większej firmie. SKOK-i wykorzystywały tę lukę.

    > Ale w przypadku Wolomina i paru SKOK to Robert ma chyba racje - gdyby
    > panstwo nie napisalo, ze zamknelo prezesa, to by ta piramida mogla
    > jeszcze troche dzialac.
    > Rok, dwa, 5 zanim by plynnosc calkiem stracila ?

    Ja już tym zagadnieniem zajmuje się wiele lat i zawsze mówię, że przez
    nieostrożne działania można dowolną firmę wysłać do niebytu. To nie musi
    być celowe. Wyślij na miasto kilku dzielnicowych i niech zaczną
    rozpytywać przypadkowe osoby, jak się zachowywała pani w okienku
    dowolnego banku i policz, ile upłynie do jego upadłości.

    Tu akurat pełen szacunek dla walcowanych przez Komisję policjantów z PG
    w Gdańsku. Nie wiedzieli, czy na pewno jest tam oszustwo, to po prostu
    ni rozpętywali afery.

  • 304. Data: 2017-12-18 19:46:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" p0vpv8$por$...@n...news.atman.pl

    > Czyli że piramida finansowa może sobie istnieć w nieskończoność, gdyby nie złe
    państwo?

    IMO ludzie mają głęboko zakorzenione podejście do uczciwości -- wielu
    ludzi by próbowało budować kolejne piramidy, póki by śmierć ich nie
    powstrzymała, lub państwo...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

  • 305. Data: 2017-12-18 20:33:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5a342741$0$644$6...@n...neostrada.pl

    > Ale przeciez czesto, a moze nawet zazwyczaj, jest odwrotnie.
    > Chetni klienci sie wyczerpali, nowych klientow brakuje,
    > a wiec i pieniedzy brakuje, wszystko upada,

    BTC tracił chętnych kilkakrotnie...
    Ale zyskiwał ponownie...

  • 306. Data: 2017-12-19 11:57:48
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Teraz się zastanów, dlaczego bijące serce państwa w postaci mundurowych pałkarzy nie
    jest w ZUS:
    jak się któregoś dnia społeczeństwu powie zamiast teleranka, że od godz. 9 rano ZUS-u
    nie ma, to będzie kim pałować na ulicach.

    -----

  • 307. Data: 2017-12-19 12:01:05
    Od: ń <ń@ń.ń>

    I co z tego, że widzę oszustwo na pięć kilometrów, skoro referendarz nie widzi (i
    będzie np. słał latami korespondencję na adres dawno wyburzonego budynku i uważał za
    doręczoną)?

  • 308. Data: 2017-12-19 14:06:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-19 o 12:01, ń pisze:
    > I co z tego, że widzę oszustwo na pięć kilometrów, skoro referendarz nie widzi (i
    będzie np. słał latami korespondencję na adres dawno wyburzonego budynku i uważał za
    doręczoną)?

    A adresat był łaskaw poinformować sąd o nowym adresie?

    --
    Liwiusz

  • 309. Data: 2017-12-19 14:57:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "Liwiusz" p0vpv8$por$...@n...news.atman.pl

    >IMO ludzie mają głęboko zakorzenione podejście do uczciwości -- wielu

    az tak bardzo zakorzenione to nie.

    >ludzi by próbowało budować kolejne piramidy, póki by śmierć ich nie
    >powstrzymała, lub państwo...

    Ale piramida ma to do siebie, ze sie sypie sama.

    W pewnym momencie klientow zaczyna brakowac, a nakradles juz tyle, ze
    nie ma z czego oddac.

    Tylko kwestia, czy panstwo zdazy zaregowac przed czy po.

    Stad m.in. pare moich postow w sprawie Wolomina - ciekawi mnie, jak to
    tam naprawde, ile moze ukrasc bank :-)
    No ale bank udziela kredytow, zarabia na nich (przynajmniej na
    niektorych), to moze moze calkiem sporo.

    Tu akurat panstwo zadzialalo szybko ... a moze za szybko. A moze za
    wolno ?

    A jak widac z doniesien - banki tez maja duze mozliwosci oszukiwania
    organow kontrolnych.

    J.

  • 310. Data: 2017-12-19 17:56:14

    W dniu 2017-12-15 o 15:59, J.F. pisze:

    > Bo chyba z zarzutami nie maja racji (w zaleznosci od sytuacji) ... ale
    > "maszynki do robiena pieniedzy" to celnicy slusznie zatrzymali :-)

    Coś mi się wydaje że UE nie pozwoliłaby na wprowadzanie na rynek
    urządzeń bez stosownego świstka i zaświadczenia.
    A tu jeszcze chodzi o ilość hurtową czyli zapewne handelek
    chociażby nie wiem jak się "cfaniaczek" tłumaczył że do użytku
    osobistego :-)