  • 21. Data: 2009-02-09 05:13:19
    Temat: Re: 1, 2 i 5 groszy
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> schrieb
    > U nas by tez mozna - do 10 groszy.

    To by po jednej kajzerce 5x do kasy nosili.

    hej

  • 22. Data: 2009-02-09 07:08:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Lut, 22:16, "Anna R." <a...@o...pl> wrote:
    > ale rozmowa poszła chyba nie w tym kierunku
    >
    > grilowi pewnie chodzilo o to i z mojego doświadczenia tez wiem że będąc np.
    > w Szwecji czy Danii reszty po prostu czasem nie wydają choć monety groszowe
    > ichnie są. Jakże bylo zdziwienie kasjerki gdy upomniałem sie w danii o
    > resztę jakieś tam końcówki groszy - po prostu nie zaprzątają sobie tym głowy

    Jak Tobie brakuje takiej koncowki, tez akceptuja to bez pytania?

    > w polsce wg mnie powinno byc tak samo a jak juz euro będzie to w ogóle...

    Bzdura.
    kolejna metoda napedzania inflacji i okradania ludzi.

  • 23. Data: 2009-02-09 07:10:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Lut, 23:19, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Od bardzo dawna tak jest w Finlandii. Ceny sa normalnie podawane do
    > jednego "grosza", a koncowa suma zaokraglana: dawniej do 5 "penni",
    > potem do 10 penni (rownowartosc ok. 2 eurocentow), a po wprowadzeniu
    > euro do 5 eurocentów.
    >
    > U nas by tez mozna - do 10 groszy.

    Juz w marketach tak wylicza, zeby przy wiekszosci typowych zakupow ich
    suma dawala koncowke do zaokraglenia w gore.

  • 24. Data: 2009-02-09 07:32:13
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    gril pisze:
    > Jaki jest koszt wyprodukowania tych monet? Można coś obecnie kupić za
    > jeden, dwa lub pięć groszy? Jaki jest sens utrzymywania tych groszówek,
    > poza debilnymi cenami w stylu 9,99zł? Sam wyrzucam do śmieci resztę 1
    > lub 2 groszy

    I pewnei dlatego z roku na rok bija ich wiecej w setkach milionow

  • 25. Data: 2009-02-09 07:33:01
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Slavekk pisze:
    > Użytkownik "gril" <g...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nieważne jaki jest koszt.
    > Pieniądz nabiera wartosci "1grosz" tyle razy ile razy jest nim
    > dokonywana płatość.
    > Dla monet to są tysiące razy.

    Poelcam zobaczyc allegro i ceny 1gr mozna sie OSTRO zdziwic

  • 26. Data: 2009-02-09 07:35:01
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    corner pisze:
    > Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chyba różnie ;-). Od razu się poprawiam i kajam, chodziło oczywiście o
    > halerze :-).

    Zawsze w gore bo ceny nigdy nie byly dokladniejsze niz 50 halerzy :) bo
    tylko ten nominal wycofano (pozostale mniejsze juz dawnooooo temu

  • 27. Data: 2009-02-09 08:20:09
    Od: k...@o...pl

    On 9 Lut, 08:35, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    > Zawsze w gore bo ceny nigdy nie byly dokladniejsze niz 50 halerzy :) bo
    > tylko ten nominal wycofano (pozostale mniejsze juz dawnooooo temu

    Co nie znaczy, że nie ma(nie było) innych cen do zaokrąglania.
    W kwietniu 2007, czyli jeszcze przed wycofaniem 50 halerzy ale dużo
    po wycofaniu pozostałych
    płaciłem np. 89.80 CZK kartą. Może od zeszłego roku nie podaje się już
    cen dokładniej niż do 50 halerzy?
    (po drugie według niektórych metod - tych bardziej dokładnych - o,5
    powinno się zaokrąglać raz w górę a raz w dół)

  • 28. Data: 2009-02-09 08:29:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "mw158979" <...@t...pl> writes:

    > "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> schrieb
    >
    > To by po jednej kajzerce 5x do kasy nosili.

    A ile ta kajzerka kostuje? Juz by sobie sklep poradzil, zeby towaru o
    cenie jednostkowej 14 groszy czy 24 grosze po prostu nie bylo. 8-)

    Dlaczego rozwiazania stosowane w inych krajach od 40 lat u nas nagle
    sie maja nie sprawdzic?

    MJ

  • 29. Data: 2009-02-09 08:31:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Juz w marketach tak wylicza, zeby przy wiekszosci typowych zakupow ich
    > suma dawala koncowke do zaokraglenia w gore.

    Jak ty to sobie wyobrazasz? Przy zakupie 30-40 roznych artykulow, w
    tym takich na wage?

    I dlaczego nie protestujesz przeciwko zaokraglaniu do pelnych groszy?

    MJ

  • 30. Data: 2009-02-09 15:51:00
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > Dlaczego rozwiazania stosowane w inych krajach od 40 lat u nas nagle
    > sie maja nie sprawdzic?

    W Holandii przed wprowadzeniem euro obowiazywaly nastepujace zasady.
    1 gulden = 100 centów. Ceny podawane z dokladnoscia do 1 centa. Najnizsza
    moneta 5 centów.
    Wartosc transakcji z koncówka 1,2,6,7 centów zaokraglano w dól, a 3,4,8,9 w
    górę do wielokrotności 5 centów. To takie proste.
    Wystarczy wycofac z obiegu 1 i 2 groszówki i zostawic 5groszówki.
    Sila nabywcza bylego guldena i obecnej złotówki jest porównywalna.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'