  • 11. Data: 2009-02-08 21:23:22
    Temat: Re: 1, 2 i 5 groszy
    Od: "Mariusz" <e...@n...op.pl>

    Użytkownik "Anna R." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gmniil$tat$1@mx1.internetia.pl...
    > w polsce wg mnie powinno byc tak samo a jak juz euro będzie to w ogóle...

    Raczej tym bardziej nie.

    Końcówkami to się nie przejmują np. w Moskwie, tam przy kasach bilon zalega
    luzem.

    Mariusz

  • 12. Data: 2009-02-08 21:28:11
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>

    Anna R. wrote:
    > w polsce wg mnie powinno byc tak samo a jak juz euro będzie to w ogóle...

    I tak i nie... Często zostawiam końcówki, z wyjątkiem przypadków taniej
    socjotechniki (cena 2,99) - wówczas na pytanie "może być bez grosza?"
    odpowiadam zdecydowanie NIE :))

    P.

  • 13. Data: 2009-02-08 21:35:19
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Anna R." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ale rozmowa poszła chyba nie w tym kierunku
    >
    > grilowi pewnie chodzilo o to i z mojego doświadczenia tez wiem że będąc
    > np. w Szwecji czy Danii reszty po prostu czasem nie wydają choć monety
    > groszowe ichnie są. Jakże bylo zdziwienie kasjerki gdy upomniałem sie w
    > danii o resztę jakieś tam końcówki groszy - po prostu nie zaprzątają sobie
    > tym głowy
    >
    > w polsce wg mnie powinno byc tak samo a jak juz euro będzie to w ogóle...

    To chyba zależy od kraju i panujących zwyczajów.

    A w Republice Czeskiej niedawno zupełnie wycofano z obiegu hależe ("ichnie
    grosze"). Ceny są podawane w sklepach normalnie z ułamkami koron, ale na
    koniec, przy kasie kwota jest zaokrąglana.

  • 14. Data: 2009-02-08 21:36:05
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "gril" <g...@...pl> napisał w wiadomości
    > Jaki jest koszt wyprodukowania tych monet?

    Na pewno koszt wyprodukowania groszówki jest większy niż 1 grosz. Gdzieś o
    tym czytałem.

  • 15. Data: 2009-02-08 21:43:31
    Od: sorden <s...@w...pl>

    corner wrote:

    > przy kasie kwota jest zaokrąglana.

    W gore czy w dół ? ;]

    --
    in

  • 16. Data: 2009-02-08 21:47:29
    Od: k...@o...pl

    On 8 Lut, 22:43, sorden <s...@w...pl> wrote:

    > W gore czy w dół ? ;]
    zgadnie z zasadami - raz w górę, raz w dół.

    Przy płatności kartą nie ma zaokrąglania - płaci się dokładną kwotę.

  • 17. Data: 2009-02-08 21:50:00
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W gore czy w dół ? ;]

    Chyba różnie ;-). Od razu się poprawiam i kajam, chodziło oczywiście o
    halerze :-).

  • 18. Data: 2009-02-08 22:19:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "corner" <c...@i...TOTEZpl> writes:

    > A w Republice Czeskiej niedawno zupełnie wycofano z obiegu hależe ("ichnie
    > grosze"). Ceny są podawane w sklepach normalnie z ułamkami koron, ale na
    > koniec, przy kasie kwota jest zaokrąglana.

    Od bardzo dawna tak jest w Finlandii. Ceny sa normalnie podawane do
    jednego "grosza", a koncowa suma zaokraglana: dawniej do 5 "penni",
    potem do 10 penni (rownowartosc ok. 2 eurocentow), a po wprowadzeniu
    euro do 5 eurocentów.

    U nas by tez mozna - do 10 groszy.

    MJ

  • 19. Data: 2009-02-08 22:38:59
    Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "gril" <g...@...pl> napisał w wiadomości

    > No coz - moze gdy kiedys bedziesz grzebal w smieciach, by znalezc tam
    > wyrzucony przez kogos chocby i grosz, docenisz wartosc pieniadza.
    > Fortuna kolem sie toczy, kto nie szanuje grosza, nie bedzie umial
    > uszanowac i miliona.
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Zgadzam się z tym w 100%,pieniądz chocby najmniejszy trzeba szanować.

    Pozdrawiam
    Grażyna

  • 20. Data: 2009-02-09 03:00:32
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > jednego "grosza", a koncowa suma zaokraglana: dawniej do 5 "penni",
    > potem do 10 penni (rownowartosc ok. 2 eurocentow), a po wprowadzeniu

    A dlaczego nie do 10 złotych?