  • 1. Data: 2009-02-08 13:41:24
    Temat: przyjęcie euro przy złabym złotym a kredyty w złotych i frankach - proszę o analizę
    Od: "Krzysztof" <w...@w...pl>

    Witam

    Temat widzę tak :
    ci którzy wzięli kredyt walutowy przy mocnym złotym będą mieli większy
    kapitał do spłaty
    kredyty w złotych mniej więcej bez zmian
    ceny nieruchomości będą rosnąć ( znowu będą dążyć do cen w Uni )
    zarobki będą rosnąć dążąc do średniej unijnej
    kredyciarze frankowi wyjdą "na czysto " , kredyciarze złotowi będą do przodu

    Co myślicie ?
    Mogę prosić o krótką analizę ?

    pzdr

    Krzysztof
    http://www.sbi.pl

  • 2. Data: 2009-02-08 16:03:02
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Krzysztof" <w...@w...pl> wrote in message news:498ee118$1@news.home.net.pl...

    > kredyciarze frankowi wyjdą "na czysto " , kredyciarze złotowi będą do
    > przodu
    >
    > Co myślicie ?

    Myślę, że kredyty we frankach będą niżej oprocentowane niż w euro.

    MichalL

  • 3. Data: 2009-02-08 16:19:15
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > zarobki będą rosnąć dążąc do średniej unijnej
    > kredyciarze frankowi wyjdą "na czysto " , kredyciarze złotowi będą do przodu

    Tak, tylko co to ma wspólnego z przyjęciem euro?
    W tym scenariuszu przyjęcie euro, bądź nieprzyjęcie nic nie zmienia - ?

  • 4. Data: 2009-02-08 17:09:28
    Od: "Krzysztof" <w...@w...pl>

    > Tak, tylko co to ma wspólnego z przyjęciem euro?
    > W tym scenariuszu przyjęcie euro, bądź nieprzyjęcie nic nie zmienia - ?

    zatrzymuje wartość kapitału na określonym poziomie
    jeżeli ktoś wziął kredyt 200tys zł >100tys franków (na początku zeszłego
    roku) teraz ma do spłaty 300tys zł - jeżeli przykładowo nieodwołalny kurs
    wymiany pomiędzy złotym a euro (ustalony w 2011) będzie taki jak dziś to
    będzie miał do spłaty kapitał 300tys zł - w przeliczeniu na euro , ale skoro
    teoretycznie (jak podaje rząd : ) ceny i zarobki pozostaną bez zmian - to
    ten kapitał będzie wyższy - i to na stałe

    Krzysztof

  • 5. Data: 2009-02-08 17:13:09
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Krzysztof pisze:
    > Co my?licie ?
    > Moge prosiae o krótk? analize ?
    samo przyjęcie euro nic nie zmienia, ale... wejście do ERM2 w
    najbliższym czasie przy skrajnie słabej złotówce jest niekorzystne przy
    kredytach walutowych...

  • 6. Data: 2009-02-08 17:28:47
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    > samo przyjęcie euro nic nie zmienia, ale... wejście do ERM2 w najbliższym
    > czasie przy skrajnie słabej złotówce jest niekorzystne przy kredytach
    > walutowych...

    tylko, że dzisiejsza wartość złotówki za 3 miesiące może być tylko miłym
    wspomnieniem...

  • 7. Data: 2009-02-08 17:49:45
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Krzysztof wrote:

    > zatrzymuje wartość kapitału na określonym poziomie

    Przyjmujesz, ze para Euro/CHF ma sztywny kurs ?

    --
    in

  • 8. Data: 2009-02-08 18:09:07
    Od: "Krzysztof" <w...@w...pl>

    w porównaniu do pary CHF/PLN tak - w przybliżeniu oczywiście

  • 9. Data: 2009-02-08 19:39:38
    Od: "rafi" <s...@k...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > skoro teoretycznie (jak podaje rząd : ) ceny i zarobki pozostaną bez
    > zmian - to ten kapitał będzie wyższy - i to na stałe

    kredyt PLN zostanie zamieniony na EUR i oprocentowanie uwzględniające
    EURIBOR

    a Ci co mają w CHF dalej będą mieli CHF i oprocentowanie uwzględniające
    LIBOR

  • 10. Data: 2009-02-08 19:41:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> wrote in message

    > samo przyjęcie euro nic nie zmienia, ale... wejście do ERM2 w najbliższym
    > czasie przy skrajnie słabej złotówce jest niekorzystne przy kredytach
    > walutowych...

    Wejscie do ERM2 przy tak duzych wahaniach jest w ogole bezsensowne, bo nie
    spelnimy oczekiwanego kryterium.

    MK