  • 21. Data: 2020-09-06 14:51:35
    Temat: Re: zmniejszyc limit KK
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 6 września 2020 14:46:42 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

    > tak, nie liczy się jak limit wykorzystujesz tylko ile wykorzystać możesz
    >
    > dlatego większym obciążeniem jest kk na 10kzł (która leży bezpiecznie w
    > szufladzie, bo posiadacz nie ma potrzeby aby z niej korzystać) niż
    > KK z limitem 2kzł, która prawie cały czas jest na 100% wykorzystana

    Ale w BIK są obie informacje, więc banki mogą korzystać i z tego i z tego.

  • 22. Data: 2020-09-06 15:15:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 14:46:40 +0200, Robert_DF napisał(a):

> [...]
    > szufladzie, bo posiadacz nie ma potrzeby aby z niej korzystać) niż
    > KK z limitem 2kzł, która prawie cały czas jest na 100% wykorzystana

    Ale piszesz o liczeniu zdolnosci kredytowej klienta, czy jakiegos
    tajemniczego wskaznika dla banku ?

    Banki by chyba jakos interweniowaly u wladzach, gdyby je to uwieralo.
    A do tej pory to jakos chcieli tylko powiekszac.

    J.

  • 23. Data: 2020-09-06 16:47:14
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > I bank tak samo ?
    >
    > Zaraz ... rezerwy nie sa liczone od/dla depozytow?
    > Co prawda teraz bankom KNF liczy jakies indywidualne procenty
    > kapitalow wlasnych na podstawie kredytow, to moze i uwzglednia te
    > limity z kart.

    To są powiązane informacje.
    Bank może udzielić kredytów na wielokrotność tego, ile ma depozytów.
    Wszystko jest fajnie dopóki klient z tego kredytu korzysta.
    Bank na tym zarabia.

    Jeśli jednak klient po prostu ma kartę "w szufladzie", do tego darmową,
    albo za mało wyrabia to nie tylko nie generuje zysku, ale też zmniejsza
    zdolność banku do udzielenia kolejnych kredytów (przynajmniej w teorii).
    Albo zmusza bank do "pożyczania" środków pod kolejne kredyty (za co banki
    płacą, mało bo mało, ale jednak).

    > No ciekawe ... sytuacja makroekonomiczna sie zmienila,
    > stalem sie podejrzanym klientem,
    > czy rozne wspolczynniki banki docisnely i szukaja "oszczednosci" ?
    > Wiec wyliczyli, ze na mnie nie zarobia, a limit im blokuje ...

    Trudno mi dociec, mnie nigdy nie proponowali zmniejszenia :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 24. Data: 2020-09-06 16:52:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 16:47:14 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    >
    > To są powiązane informacje.
    > Bank może udzielić kredytów na wielokrotność tego, ile ma depozytów.

    Z tym bym polemizowal, bo skad wezmie te wielokrotne pieniadze?

> [...]
    > albo za mało wyrabia to nie tylko nie generuje zysku, ale też zmniejsza
    > zdolność banku do udzielenia kolejnych kredytów (przynajmniej w teorii).

    No wlasnie - czy w praktyce tez ?

    > Albo zmusza bank do "pożyczania" środków pod kolejne kredyty (za co banki
    > płacą, mało bo mało, ale jednak).

    W jaki sposob, skoro klient tego limitu nie uzywa ?

    A masz konto w mbanku ?

    J.

  • 25. Data: 2020-09-06 20:37:41
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Z tym bym polemizowal, bo skad wezmie te wielokrotne pieniadze?

    A mnóstwo jest "tutoriali" wyjaśniający model kreacji pieniądza :)
    Jest on przecież oparty m.in. o depozyty i mechanizm rezerwy cząstkowej.

    > No wlasnie - czy w praktyce tez ?

    No też. Bo jak chce udzielić kolejnych kredytów, to musi albo sobie
    pożyczyć pieniądze (co kosztuje, nawet jeśli grosze), albo zgarnąć nowe
    depozyty (czyli nazgarniać nowych klientów).

    > W jaki sposob, skoro klient tego limitu nie uzywa ?

    No normalnie. Limit masz i masz możliwość wydać.

    No mam.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 26. Data: 2020-09-06 22:46:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 20:37:41 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    >
    > A mnóstwo jest "tutoriali" wyjaśniający model kreacji pieniądza :)

    znam

    > Jest on przecież oparty m.in. o depozyty i mechanizm rezerwy cząstkowej.

    No wlasnie - zeby udzielic kolejnych kredytow, pieniadze musza
    najpierw wrocic, i wtedy sie nazywaja depozyty.

    > No też. Bo jak chce udzielić kolejnych kredytów, to musi albo sobie
    > pożyczyć pieniądze (co kosztuje, nawet jeśli grosze), albo zgarnąć nowe
    > depozyty (czyli nazgarniać nowych klientów).

    Ale tu go limit nie interesuje, tylko rzeczywiste zadluzenie.

    > No normalnie. Limit masz i masz możliwość wydać.

    Mam. Ale nie wydaje.
    Bank musi to jakos statystycznie utrzymywac rezerwe.

    Czyli jestem podejrzany :-)

    J.

  • 27. Data: 2020-09-06 22:55:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > No normalnie. Limit masz i masz możliwość wydać.

    A skąd ta pewność? Wystarczy * ODMOWA * i tyle :-)

    Bank musi mieć kasę żeby uregulować saldo rozliczeń karcianych.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2020-09-06 22:56:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > A mnóstwo jest "tutoriali"

    Owszem, ale one nie wyjaśniają tego zwielokrotnienia. ;)

    > wyjaśniający model kreacji pieniądza :)
    > Jest on przecież oparty m.in. o depozyty i mechanizm rezerwy cząstkowej.

    Tu[i tam?]toriale wyjaśniają, jak przybywa szmalu w ,,systemie bankowym'',
    ale nie wyjaśniają, jakim cudem [którym cudem -- i wg którego katalogu
    cudów] bank pożyczy komuś 100 platynowych, mając w swej gestii jedynie
    10 platynowych...

    Tutoriale nawet pokazują, jak szybko zwiększa się ilość szmalu w obiegu,
    gdy rezerwa cząstkowa maleje i co by było, gdyby owej rezerwy nie było
    w obecnym systemie... (gdyby ta rezerwa została wyzerowana a cała reszta
    obecnej kreacji nie uległaby kompensacyjnej zmianie...)

    Są kredytówki niedarmowe?

    Nie wiem, ale stawiam na to, że póki klient nie sięgnie po karciany zapis,
    bank nie traci swej zdolności -- czyli leżący w szufladzie plastyk
    niekoniecznie jest bankowym obciążnikiem...

    > No też. Bo jak chce udzielić kolejnych kredytów, to musi albo sobie
    > pożyczyć pieniądze (co kosztuje, nawet jeśli grosze), albo zgarnąć
    > nowe depozyty (czyli nazgarniać nowych klientów).

    JF pyta o coś innego.

    > No normalnie. Limit masz i masz możliwość wydać.

    'możliwość wydania'?

    Tak też można powiedzieć bankowi:
    - niby masz szmal w Twych sejfach, ale masz też możliwość udzielenia
    kredytów, więc jest tak, jakbyś w Twych sejfach nie miał tego
    szmalu -- szukaj forsy nadal/dalej... ;) [aż do skutku?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 29. Data: 2020-09-06 23:00:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > Może im wyszło, że jest duża szansa, że za chwilę bedziesz chciał
    > wykorzystać limit pod korek a niekoniecznie dasz radę spłacić.

    Nie proponowaliby wówczas, ale przejęliby inicjatywę...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 30. Data: 2020-09-06 23:17:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > Byłeś zahibernowany przez ostatnie pół roku czy jak?

    > --
    > http://stopstopnop.pl/stop_stopnop.pl_o_nas.html

    STRONA GŁÓWNA AKTUALNOŚCI ZDROWIE SEKS URODA ODCHUDZANIE O PROJEKCIE KONTAKT
    SZUKAJ

    Błąd 404
    404
    Wygląda na to, że nic nie zostało znalezione.
    Może spróbuj wyszukać?

    http://www.s8powazkowska-modlinska.pl
    Walczysz z dietami tylko po to, aby przybrać na
    wadze lub szybko wrócić do swoich starych nawyków.

    Nie wiem, jak inni -- mam to bez walki!!! ;)

    -=-

    BTW -- osiągnąłem właśnie stan krytyczny, tj. waga pokazała przekroczenie 70 kg...
    Na czczo mam 69 kg, ale to STANOWCZO za dużo, choć zbyt niska masa doprowadziła
    mnie przed ponad rokiem na manowce, gdyż odchudzam niemal wyłącznie uda, co ma
    taki sobie wpływ na mą kręgielnię...

    --

    Postscriptum: Znalazłem fak_turę na Fujitsu-Siemensa, wg której kupiłem ów laptop
    12 sierpnia 2008 r. -- czyli ponad 12 lat temu... Laptop nadal
    sprawuje się DOS_konale?... Nie... Nie DOS, ale 64W10 i nie konalnie, lecz
    całkiem witalnie... 64W10 tylko w niektóre ;) dni przeżywa więcej niż dwie
    aktualizację... Acer nie wykazuje w ogóle lagowania a 64W10 startuje tam
    zdecydowanie krócej niż w 1 minutę (ale z szybkiego ;) startu) zaś F-S
    laguje rzadko i zazwyczaj nie starcza mu CPU... WXP na F-S nadal jest,
    ale używam go raczej rzadko... (prawie nigdy)