  • 11. Data: 2020-09-04 18:07:57
    Temat: Re: zmniejszyc limit KK
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    > zmniejszenia ... co sie stalo, co sie zmienilo ?

    Byłeś zahibernowany przez ostatnie pół roku czy jak?
    KJ

  • 12. Data: 2020-09-04 18:11:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup

    >Strzelam, że o jakieś wskaźniki zaangażowania/ryzyka.

    Byc moze. Tzn tez wysoko to obstawiam, ale ktore ... a moze jednak cos
    innego ?

    >Może im wyszło, że jest duża szansa, że za chwilę bedziesz chciał
    >wykorzystać limit pod korek a niekoniecznie dasz radę spłacić.

    Ale co - jakies wspolczynniki czy progi sie zmienily ?

    Bo korzystam raczej podobnie, splacam im regularnie, informacji o
    zarobkach od lat nie maja, ale przeciez te ze starego wniosku powinny
    starczyc na stary limit.
    Ba - Wibor spadl to i zdolnosc kredytowa powinna byc wieksza.

    J.

  • 13. Data: 2020-09-04 18:17:21
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    >
    > Bo korzystam raczej podobnie, splacam im regularnie, informacji o
    > zarobkach od lat nie maja, ale przeciez te ze starego wniosku powinny

    I ryzyko utraty pracy/zmniejszenia dochodów też się nie zmieniło?
    Jesteś pewien?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 14. Data: 2020-09-04 18:51:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 4 września 2020 18:19:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > I ryzyko utraty pracy/zmniejszenia dochodów też się nie zmieniło?
    > Jesteś pewien?

    Ciekawa reakcja na taką kalkulację ryzyka - wysłać informację, że klient może sobie
    zmniejszyć, jeśli chce...
    Sens by miała informacja - zmniejszyliśmy i już.

    A swoją drogą czy banki płacą podatek bankowy od przyznanych limitów na KK? Czy to są
    ich aktywa? Czy może tylko od wykorzystanej przez klienta sumy?

  • 15. Data: 2020-09-04 18:59:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ciekawa reakcja na taką kalkulację ryzyka - wysłać informację, że
    > klient może sobie zmniejszyć, jeśli chce...

    E tam.

    > Sens by miała informacja - zmniejszyliśmy i już.

    Wziąłeś pod uwagę szum medialny?

    > A swoją drogą czy banki płacą podatek bankowy od przyznanych limitów na KK? Czy to
    są ich aktywa? Czy może tylko od wykorzystanej przez klienta sumy?

    IMO od wykorzystanej sumy.

    Przyznane limity są (IIRC) pozabilansowe.

    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 16. Data: 2020-09-04 19:56:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >Byłeś zahibernowany przez ostatnie pół roku czy jak?

    Pierwszy raz to widze ... bylem zahibernowany, czy to banki byly
    zahibernowane ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2020-09-04 19:58:57
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    >
    > Pierwszy raz to widze ... bylem zahibernowany, czy to banki byly
    > zahibernowane ? :-)
    >
    > J.

    To Ty się pytasz co się zmieniło, a nie banki.
    Banki wiedzą i zaczynają reagować, na razie delikatni.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 18. Data: 2020-09-05 17:14:20
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Tego nie rozumiem - jesli klient swojego limitu i tak nie
    > wykorzystuje, to przeciez nadmiarowa czesc nie stanowi dla banku
    > kosztu ... chyba nie ...

    Do udzielonych kredytów (a przez to i np. wysokości rezerw) liczą
    się limity karty / debetu, a nie to w jakim stopniu te limity są
    wykorzystane.

    Tak samo Twoją zdolność obciąża limit karty a nie "wykorzystany"
    limit.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 19. Data: 2020-09-06 09:08:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Sep 2020 17:14:20 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    > wykorzystane.
    >
    > Tak samo Twoją zdolność obciąża limit karty a nie "wykorzystany"

    I bank tak samo ?

    Zaraz ... rezerwy nie sa liczone od/dla depozytow?
    Co prawda teraz bankom KNF liczy jakies indywidualne procenty
    kapitalow wlasnych na podstawie kredytow, to moze i uwzglednia te
    limity z kart.

    Ale na stronie "glownej" mbank pisze tylko o podwyzszeniu
    https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-kredyt
    owe/
    i promocje na KK ciagle sa ..

    No ciekawe ... sytuacja makroekonomiczna sie zmienila,
    stalem sie podejrzanym klientem,
    czy rozne wspolczynniki banki docisnely i szukaja "oszczednosci" ?
    Wiec wyliczyli, ze na mnie nie zarobia, a limit im blokuje ...

    J.

  • 20. Data: 2020-09-06 14:46:40
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 06.09.2020 o 09:08, J.F. pisze:

    > I bank tak samo ?

    tak, nie liczy się jak limit wykorzystujesz tylko ile wykorzystać możesz

    dlatego większym obciążeniem jest kk na 10kzł (która leży bezpiecznie w
    szufladzie, bo posiadacz nie ma potrzeby aby z niej korzystać) niż
    KK z limitem 2kzł, która prawie cały czas jest na 100% wykorzystana

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje