  • 31. Data: 2021-05-05 14:06:15
    Temat: Re: wycofanie gotówki
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 4 May 2021 20:27:21 +0200, J.F napisał(a):

    > https://ofiaromaty.pl/
    > https://elektronicznataca.pl/
    >
    > No prosze, jak szybko komercja zareagowala :-)

    Ale jak teraz dać kopertę dla Sawicza albo Obajtka z 50 tys?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 32. Data: 2021-05-05 15:21:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 1...@4...net

    To jeno propozycje rynkowe czy już rzeczywistość kościelna?
    Takie ofiaromaty już są rozstawione w kościołach, czy są
    dopiero/jeno ;) oferowane?

    > Ale jak teraz dać kopertę dla Sawicza albo Obajtka z 50 tys?

    Nie wiem, ale wiem, jak tutejszy Obajtek (CzJakubowicz) płacił
    swemu trolowi w zamian za poparcie okołopolityczne. Mając
    chwilę wolnego czasu i chęci -- może to opiszę. [jeśli
    dożyję? tyle wypadków śmiertelnych dookoła...]

    W skrócie -- obywał się bezkopertowo, choć nie o takich
    datkach teraz myślę/piszę. Nawet najuczciwszy sędzia
    poganiany najgorliwszym prokuratorem nie mógłby tu
    wiele wskórać...

    Ogólnie prawo jest bezsilne tam, gdzie dokonywane jest
    dymanie oparte o głupotę/niewiedzę/zaufanie dymanych...

    Na wszelki wypadek:
    https://sjp.pl/dymanie

    dymać

    potocznie:
    1. iść lub jechać prędko, pędzić; zasuwać, pedałować;
    2. odbywać stosunek płciowy; ciupciać, bzykać, pukać;
    3. ciężko pracować; zasuwać, garować, harować, tyrać;
    -->4. oszukiwać kogoś, wykorzystując jego łatwowierność; ruchać;
    5. wywoływać mocny podmuch, dmuchać

    Mam na uwadze to:
    4. oszukiwać kogoś, wykorzystując jego łatwowierność;
    znaczenie, więc chyba wystarczyłoby zapisać me myśli tak:

    Ogólnie prawo jest bezsilne tam, gdzie dokonywane jest dymanie...

    -=-

    Nie znam DObajtka, ale rzut oka na jego twarz wiele tłumaczy.
    [niby nie on jest tu winny...]

    Co do jego ciężkiej (którą się chwali) pracy -- gdy ludzie
    walczyli przeciwko CoViD-19, DObajtek wykorzystał pozycję
    monopolisty by zaproponować ;) 5 litrów alkoholu za 99 pln
    i twierdził, że to cena produkcji...

    Po czasie okazało się, że choć Obajtek sprzedawał bez zysku,
    nieźle zarobił... ;) Brawa posłowi Budce, który przewrotnie
    ujawnił zyski Obajtka/Orlenu... (aby było jasne, nie jestem
    poplecznikiem PO a ogólnie posła Budki nie znam ani trochę)

    To właśnie polska rzeczywistość -- dokoła słyszę i czytam, że
    ludzie tu ,,nie myślą o pieniądzach'', ,,nie idą do polityki
    dla pieniędzy'', ,,nie są zachłanni'' itd., ale... Ale chwalą
    się wystawny swym życiem i swymi ogromnymi zyskami...

    Skąd polskie Obajtki mają majątki? -- akurat wiemy. Otrzymują
    te majątki wprost od Boga, przykładowo w formie dofinansowań
    itd... Tak oto Bóg nagradza polską pracowitość... ;)

    Wg mnie nie byłoby w tym tragedii, gdyby Obajtkowie
    zezwalali innym ludziom na życie, zamiast na wegetację...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 33. Data: 2021-05-05 15:31:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 May 2021 15:21:29 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Olin" 1...@4...net

    > To jeno propozycje rynkowe czy już rzeczywistość kościelna?
    > Takie ofiaromaty już są rozstawione w kościołach, czy są
    > dopiero/jeno ;) oferowane?

    Skoro sa propozycje, to widac jest zainteresowanie.

    Na razie to chyba stoi niewiele, jak sie rozwinie ... zobaczymy.

    Chwilowo to maja chyba inny problem - jesli z powodu pandemii wiernych
    w kosciolach mniej, to taca mniejsza.
    I trzeba zacisnac pasa, albo poprosic wiernych o przelew ...

    J.

  • 34. Data: 2021-05-05 15:41:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 May 2021 15:21:29 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > To jeno propozycje rynkowe czy już rzeczywistość kościelna?
    > Takie ofiaromaty już są rozstawione w kościołach, czy są
    > dopiero/jeno ;) oferowane?

    Oczywiście, że takie udogodnienia już działają i to od grudnia 2019 roku.
    Wystarczy zresztą wpisać stosowną frazę do guglarki i pojawia się mapka z
    zaznaczonymi świątyniami, które idą z duchem czasu.

    https://spidersweb.pl/2021/03/ofiaromaty-kosciol-dwo
    rzec.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 35. Data: 2021-05-05 16:54:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 May 2021 15:41:42 +0200, Olin wrote:

> [...]
    > Wystarczy zresztą wpisać stosowną frazę do guglarki i pojawia się mapka z
    > zaznaczonymi świątyniami, które idą z duchem czasu.

    "Nie można pominąć zachęty tudzież funkcji, którą firma kusi na swojej
    stronie internetowej: ,,Istnieje możliwość ustawienie minimalnej wpłaty
    po przekroczeniu której urządzenie wydaje dyskretny dźwięk
    podkreślający prestiż darczyńcy". "

    No i mam mieszane uczucia - smiac sie, czy doceniac :-)

    "Maszyny do darowizn można już spotkać nie tylko w parafiach.
    Stowarzyszenie Pomoc Kościołowi w Potrzebie wyszło z nimi na dworce
    kolejowe. Na razie stanęły w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. To
    ekrany dotykowe z terminalem, nieco inne od wspomnianych wyżej
    daromatów. W ten sposób stowarzyszenie zbiera na pomoc wiernym w
    Syrii. "

    Kłusownicy ? :-)

    J.

  • 36. Data: 2021-05-05 21:49:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:78809959-ccce-4328-8e55-b6309fca0748n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Ale czy ta kolejka jest mniejsza czaso-przestrzennie czy tylko
    > przestrzennie?

    Czaso-przesrzennie. Do tego "o pan tylko z chlebkiem. Prosze przejść
    my mamy dużo w wózku".

    Mój kerfur w tzw. galerii (a co to za galeria,
    > galerianek nie ma - w Łodzi jest manufaktura, z "manufakturkami"
    > ;) mokotów jest prekursorski (w ogóle prekursorska okolica, dronka
    > była jedną z 3 w kraju z pilotem kart w 2014) - nie dość, że kupa
    > kas samoobsługowych (choć na początku pandemii nie dawały rady, a
    > pustych półek z ryżem w życiu nie zapomnę) to jeszcze jedna
    > kolejka do wszystkich kas panioobsługowych. Teraz chyba zrobili
    > wywoływanie na ekranie, bo już nie ma tego tubalnego głosu
    > wielkiego brata "kasa nr 4!" (brakuje tylko "raus!" na końcu ;P )

    haha :)

    > Może dlatego, że prawie na południku 0?
    > Po zmniejszeniu mapy Greenwich dokładnie pod spodem, jak w pysk
    > strzelił ;>

    tak, poniżej rzeki zaczyna się piekło ;)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 37. Data: 2021-05-06 07:38:13
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.05.04 o 23:24, Krzysztof Halasa pisze:

    > Pomijając inne - dlaczego tak?

    Do tego potrzeba rozbudowy infrastruktury informatycznej, aby systemy
    się nie wieszały.

  • 38. Data: 2021-05-06 19:15:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.05.2021 o 12:45, PiteR pisze:
    > kolejka w Lidlu szłaby szybciej
    > kurwy i złodzieje miałyby trudniej
    >
    > same zalety?

    z drugiej strony:
    podpisując umowę na terminal płatniczy, przedsiębiorca wybiera - gsm
    (droższe, wolniejsze, czasami zawodzi, przywraca się poprawność resetem)
    albo lan - szybsze, nigdy nie zawodzi, tańszy abonament, ale trzeba ten
    lan mieć. Ostatnio był "pad" internetu i dupa. co z tego ze w telefonie
    mam, jak terminal potrzebuje lan, nie wifi.

    Tak że aby coś sprzedać/kupić, musisz mieć gotówkę
    albo kartę+czytnik+prąd+lan.

    ToMasz

  • 39. Data: 2021-05-06 19:23:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-06, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

    [...]

    > albo lan - szybsze, nigdy nie zawodzi, tańszy abonament, ale trzeba ten
    > lan mieć. Ostatnio był "pad" internetu i dupa. co z tego ze w telefonie
    > mam, jak terminal potrzebuje lan, nie wifi.

    To kupujesz modem GSM jako zapasowe łącze.

    > Tak że aby coś sprzedać/kupić, musisz mieć gotówkę
    > albo kartę+czytnik+prąd+lan.

    Prąd i trzeba mieć (kasa fiskalna).
    A zaniedługo to i internet (kasy online).
    Więc bez różnicy :P

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 40. Data: 2021-05-07 01:41:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s71881$lem$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

    > Ostatnio był "pad" internetu i dupa. co z tego ze w telefonie
    > mam, jak terminal potrzebuje lan, nie wifi.

    to potrzebny router w trybie klienta wifi

    z niezbędnika emigranta
    sprawdzone wielokrotnie