  • 1. Data: 2022-06-02 09:28:09
    Temat: konto bankowe dla mikro firmy
    Od: cyklista <c...@g...com>

    Co teraz na rynku jest najwygodniejsze dla mikro firmy JDG. Dzwonili z
    ING i niby wszystko obiecują za darmo( ale zus trzeba z ich konta
    płacić), mam konto prywatne w Santanderze już i tam tez niby jest
    bezpłatnie ale nie do końca.

    Generalnie dla mnie są ważne 2 rzeczy:
    1. wygoda korzystania na komputerze z konta i robienia codziennie
    przelewów bezpłatnie
    2. bezpłatność wpłacania do wpłatomatu i karta odpowiednia do tego

    Avast.

  • 2. Data: 2022-06-02 10:05:35
    Temat: Re: konto bankowe dla mikro firmy
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cyklista <c...@g...com> writes:

> [...]
    > ING i niby wszystko obiecują za darmo( ale zus trzeba z ich konta
    > płacić), mam konto prywatne w Santanderze już i tam tez niby jest

    Mam ING, używam w zakresie podstawowym.

    > Generalnie dla mnie są ważne 2 rzeczy:
    > 1. wygoda korzystania na komputerze z konta i robienia codziennie
    > przelewów bezpłatnie
    Przelewy (również podatkowe, zusowe czy z datą przyszłą ) bezpłatne (o
    ile płacisz zus albo dostajesz 2K) . ALE
    za stałe zlecenia kasowali.
    Wygoda - taka sobie, IMO nie wyróżnia się ani na + ani na -.

    > 2. bezpłatność wpłacania do wpłatomatu i karta odpowiednia do tego
    Kartą trzeba wykręcić 300 PLN obrotu i wg DG wpłaty są darmowe.
    KJ

  • 3. Data: 2022-06-02 10:08:08
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    ...]

    > Kartą trzeba wykręcić 300 PLN obrotu i wg DG wpłaty są darmowe.

    Winno być "wg TOIP wpłaty ..."
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 4. Data: 2022-06-02 16:19:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-06-02 o 09:28, cyklista pisze:
    > Dzwonili z
    > ING i niby wszystko obiecują za darmo( ale zus trzeba z ich konta
    > płacić),

    Zrobiłem przelew ZUS z prywatnego konta w mBanku i zaraz zadzwonili z
    oferta konta firmowego i pan się przyznał, że dzwoni dlatego, że
    zrobiłem ten przelew - no żesz ciągła inwigilacja.
    Obiecywali, że przez 2 lata wszystko za darmo, a potem za darmo jak się
    zapłaci z konta ZUS. Z tym, że to była jakaś promocja do końca maja. Czy
    teraz jest kolejna - nie wiem.

    Razem z kontem jakieś wspomaganie na trzech poziomach. Przez pierwszy
    miesiąc gratis (ale nie wiem, czy to było w ramach promocji czy zawsze
    tak jest).
    O ile dobrze zapamiętałem to po tym miesiącu:
    - fakturowanie - 0zł
    - jakiś pierwszy poziom - 1zł
    - kolejny - chyba 30zł
    - najwyższy - chyba 45 zł.

    Konta wszystkie pewnie działają podobnie. Pytanie było o
    najwygodniejsze. Tej wygody bym upatrywał może w tych wsparciach, ale
    nie wiem na czym polegają.

    Ktoś potrafi coś o tym napisać tak abym zrozumiał :)
    P.G.

  • 5. Data: 2022-06-02 16:35:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-06-02 o 16:19, Piotr Gałka pisze:

    > O ile dobrze zapamiętałem to po tym miesiącu:
    > - fakturowanie - 0zł
    > - jakiś pierwszy poziom - 1zł

    A może to było 10zł ?
    P.G.

  • 6. Data: 2022-06-03 15:35:49
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Thu, 2 Jun 2022 16:19:39 +0200, użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Razem z kontem jakieś wspomaganie na trzech poziomach. Przez pierwszy
    > miesiąc gratis (ale nie wiem, czy to było w ramach promocji czy zawsze
    > tak jest).

    Zawsze.

    To jest Księgowość samoobsługowa

    > O ile dobrze zapamiętałem to po tym miesiącu:
    > - fakturowanie - 0zł

    Dwa lata temu zrezygnowałem z tej wersji. Brakowało do pełnego szczęścia
    jednego drobiazgu: JPK-VAT. Resztę można prowadzić na papierze lub w
    arkuszu kalkulacyjnym. Nie wiem czy coś się zmieniło.

    > - jakiś pierwszy poziom - 1zł

    10 (nie 1). Księgowośc czyli PKPIR (lub ryczałt) + VAT

    > - kolejny - chyba 30zł

    dochodzi ewidencja kosztów i raporty (pilnowanie?) płatności faktur
    kosztowych

    > - najwyższy - chyba 45 zł.

    + monitoring płatności od klientów i analizy finansowe

    200 zł

    + planowanie budżetu i obieg dokumentów

    W tej chwili we wszystkich takich sieciowych "fakturowaniach" i
    "księgowościach" trzeba patrzeć na jedno: czy, kiedy i w jakiej jakości
    będą w stanie dostosować się do elektronicznych faktur od 01.2023. Akurat
    firma, która mBąkowi to prowadzi miewała częste awarie i długo nie
    poprawiane błędy. Więc jeśli się nie zmienili, to ryzyko jest spore.

  • 7. Data: 2022-06-03 22:47:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.06.2022 o 09:28, cyklista pisze:
> [...]
    > przelewów bezpłatnie
    > 2. bezpłatność wpłacania do wpłatomatu i karta odpowiednia do tego

    na livesmarter, masz informacje który bank daje najwięcej bonusów za
    otwarcie konta firmowego. tam bym poszedł, po roku do kolejnego banku.
    Sugeruję ograniczyć współpracę z bankiem do robienia przelewów,
    trzymania jakiejś tam podręcznej kasy koniecznej do życia firmy i
    przyjmowania opłat od klientów. Każda inna "usługa" banku wymaga
    głębokiej wszechstronnej analizy. Promocja dzięki której otrzymasz bonus
    - też. ale za to przynajmniej otrzymasz bonus, za inne "usługi" na pewno
    zapłacisz, ale czy coś zyskasz? Wątpliwe
    Zasadniczo wystarczy że zrobisz wymagany obrót kartą, jakiś ruch na
    koncie - powinno być darmowe.
    jak masz JDG, to możesz w jednym banku założyć konto prywatne, i
    firmowe. firmowe bez karty za darmo, wpłacać na firmowe z prywatnego.

    ToMasz

  • 8. Data: 2022-06-04 08:34:01
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-06-03 o 22:47, ToMasz pisze:

    > na livesmarter, masz informacje który bank daje najwięcej bonusów za
    > otwarcie konta firmowego. tam bym poszedł, po roku do kolejnego banku.

    Odpada bo oznacza to zawsze 10 pism do powiązanych z tym kontem wpływów
    i spraw. Robienie aneksów do umów gdzie te konta są ściśle określone.

> [...]
    > - też. ale za to przynajmniej otrzymasz bonus, za inne "usługi" na pewno
    > zapłacisz, ale czy coś zyskasz? Wątpliwe

    Wszystko teraz muszę płacić przelewami za towar a ludzie przynoszą
    gotówkę w większości więc trzeba mieć na koncie w zasadzie wszystko
    (oprócz oszczędności) i tam cały czas wpłacać utargi.

> [...]
    > jak masz JDG, to możesz w jednym banku założyć konto prywatne, i
    > firmowe. firmowe bez karty za darmo, wpłacać na firmowe z prywatnego.

    i tak mam teraz w santanderze, ale może jakiś inny będzie bardziej
    przyjazny obsługowo

    > ToMasz

    Dla mnie wygoda banku oznacza jak najmniej kliknięć i w czasie logowania
    i potem żeby zrobić przelew do 20 zdefiniowanych odbiorców. Więc odpadną
    banki gdzie nie można ustawić sobie w przeglądarce startu od strony
    logowania (a nie tylko ogólnej a potem dopiero klikać na zaloguj).
    Wygrają te gdzie po zalogowaniu będę widział listę moich zdefiniowanych
    i jednym kliknięciem na konkretnego (ewentualnie dwoma jak mam ich 20 a
    na liście widać jednorazowo5)rozpoczynam przelew i zostanie tylko
    wpisanie kwoty i faktur i jedno lub dwa kliknięcia zatwierdza zlecenie.
    (bez smsów, aplikacji i innego tego już potwierdzania)

    I nawet jakby była jakaś niewielka opłata za prowadzenie (10 zł) a
    oznaczało by to zero innych kosztów przelewów i wpłacania bez jakiś
    warunków to by mi pasowało.

    Wygoda musi być również w aplikacji i na stronie w sprawie zmieniania
    limitów i kart i dopuszczalnych przelewów bez potwierdzeń. I tu
    santander miał minus bo zmienić limit na koncie firmowym dało się tylko
    w placówce.

    Żadne księgowości, doradcy itd mnie nie interesują.

    Avast.

  • 9. Data: 2022-06-04 21:02:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-04 o 08:34, cyklista pisze:

    > Odpada bo oznacza to zawsze 10 pism do powiązanych z tym kontem wpływów
    > i spraw. Robienie aneksów do umów gdzie te konta są ściśle określone.

    Tak jeszcze ponad 20 lat temu, to pamiętam, że
    problemem dla np zagranicznego kontrahenta
    była nazwa banku czy adres oddziału
    i trzeba było to brać pod uwagę :-)

  • 10. Data: 2022-06-07 12:09:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-06-03 o 15:35, jureq pisze:

    > Dwa lata temu zrezygnowałem z tej wersji.

    Jak kilka dni temu rzuciłem okiem na proces zgłaszania JDG za
    pośrednictwem mBanku to wydało mi się, że trzeba albo to wybrać, albo
    zgłosić dane swojego księgowego. Nie było chyba możliwości: ani, ani.
    To mi sugerowało, że może nie da się zrezygnować.

    > Resztę można prowadzić na papierze lub w
    > arkuszu kalkulacyjnym. Nie wiem czy coś się zmieniło.

    Jak 12 lat temu rozpoznawałem temat podatków od najmu to obiło mi się
    chyba o oczy, że przy DG trzeba koniecznie używać programu, który
    uniemożliwia poprawianie wcześniejszych zapisów. To by eliminowało
    arkusz kalkulacyjny. Ale to jest tylko mętne wspomnienie więc może być
    po prostu nie prawda.

    Przy najmie bez DG wychodziło, że można dowolnie więc mam w arkuszu.
    Jak wchodził Nowy Ład to chyba w sumie stanęło (tak gdzieś pisali), że
    mogę (przynajmniej w tym roku) najem rozliczać po staremu więc nie płacę
    zaliczek zakładając, że wykorzystuję 30k kwoty wolnej.
    Jak ktoś by wiedział, że nie mam racji to proszę o info.
    P.G.