    Date: Sat, 4 Jun 2022 08:34:01 +0200
    Subject: Re: konto bankowe dla mikro firmy
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-06-03 o 22:47, ToMasz pisze:

    > na livesmarter, masz informacje który bank daje najwięcej bonusów za
    > otwarcie konta firmowego. tam bym poszedł, po roku do kolejnego banku.

    Odpada bo oznacza to zawsze 10 pism do powiązanych z tym kontem wpływów
    i spraw. Robienie aneksów do umów gdzie te konta są ściśle określone.

    > Sugeruję ograniczyć współpracę z bankiem do robienia przelewów,
    > trzymania jakiejś tam podręcznej kasy koniecznej do życia firmy i
    > przyjmowania opłat od klientów. Każda inna "usługa" banku wymaga
    > głębokiej wszechstronnej analizy. Promocja dzięki której otrzymasz bonus
    > - też. ale za to przynajmniej otrzymasz bonus, za inne "usługi" na pewno
    > zapłacisz, ale czy coś zyskasz? Wątpliwe

    Wszystko teraz muszę płacić przelewami za towar a ludzie przynoszą
    gotówkę w większości więc trzeba mieć na koncie w zasadzie wszystko
    (oprócz oszczędności) i tam cały czas wpłacać utargi.

    > Zasadniczo wystarczy że zrobisz wymagany obrót kartą, jakiś ruch na
    > koncie - powinno być darmowe.
    > jak masz JDG, to możesz w jednym banku założyć konto prywatne, i
    > firmowe. firmowe bez karty za darmo, wpłacać na firmowe z prywatnego.

    i tak mam teraz w santanderze, ale może jakiś inny będzie bardziej
    przyjazny obsługowo

    > ToMasz

    Dla mnie wygoda banku oznacza jak najmniej kliknięć i w czasie logowania
    i potem żeby zrobić przelew do 20 zdefiniowanych odbiorców. Więc odpadną
    banki gdzie nie można ustawić sobie w przeglądarce startu od strony
    logowania (a nie tylko ogólnej a potem dopiero klikać na zaloguj).
    Wygrają te gdzie po zalogowaniu będę widział listę moich zdefiniowanych
    i jednym kliknięciem na konkretnego (ewentualnie dwoma jak mam ich 20 a
    na liście widać jednorazowo5)rozpoczynam przelew i zostanie tylko
    wpisanie kwoty i faktur i jedno lub dwa kliknięcia zatwierdza zlecenie.
    (bez smsów, aplikacji i innego tego już potwierdzania)

    I nawet jakby była jakaś niewielka opłata za prowadzenie (10 zł) a
    oznaczało by to zero innych kosztów przelewów i wpłacania bez jakiś
    warunków to by mi pasowało.

    Wygoda musi być również w aplikacji i na stronie w sprawie zmieniania
    limitów i kart i dopuszczalnych przelewów bez potwierdzeń. I tu
    santander miał minus bo zmienić limit na koncie firmowym dało się tylko
    w placówce.

    Żadne księgowości, doradcy itd mnie nie interesują.

    Avast.