  • 11. Data: 2020-10-13 08:25:26
    Temat: Re: chwilówka z RRSO 0%?
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 12.10.2020 o 19:49, J.F. pisze:

    > Zawsze mnie ciekawilo jak to jest, ze gotowi tyle zaplacic nie kupili w
    > emisji pierwotnej.
    >
    > No ale pare czynnikow jest znanych.
    >
    > J.

    pewnie się zapisali, ale zostali zredukowani i teraz kupują bo widzą
    potencjał

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 12. Data: 2020-10-13 23:00:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <r...@g...com> writes:

    > jak były czeki to ludzie nieźle kombinowali i często robili tzw.
    > ukryte debety z czym w banku walczono
    >
    > taki zrealizowany czek potrafił wrócić do banku (i obciążyć konto0 po
    > kilkunastu dniach

    To częściowo prawda, ale akurat ta osoba była w banku znana z tych
    debetów i jakoś nie zauważyłem wielkiej walki z nią. Utrzymywanie pod
    kontrolą, może bardziej. Inna sprawa że bank ładnie na tym zarabiał,
    oprocentowanie to było dobre kilkadziesiąt procent w skali roku.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2020-10-14 10:32:52
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 13.10.2020 o 23:00, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > kontrolą, może bardziej. Inna sprawa że bank ładnie na tym zarabiał,
    > oprocentowanie to było dobre kilkadziesiąt procent w skali roku.

    kojarzę, że u mnie z takimi osobami walczono, zamiast max 25 czeków
    mogły otrzymać tylko kilka (nie było jeszcze bankomatów)

    ps
    na przeterminowanych kredytach bank też niby "zarabia", ale trzeba
    tworzyć rezerwy, część wierzytelności jest stracona etc...

    gdyby wszystkie kredyty były spłacane to byłyby one tańsze i bardziej
    dostępne

  • 14. Data: 2020-10-14 17:22:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <r...@g...com> writes:

    > kojarzę, że u mnie z takimi osobami walczono, zamiast max 25 czeków
    > mogły otrzymać tylko kilka (nie było jeszcze bankomatów)

    Ona też dostawała 2-3 czeki, ale to akurat był element kontroli, nie
    walki. Gdyby dostała 25, w macierzystym oddziale mogłaby wypłacić na
    każdy po 1 kzł (bez sprawdzania salda - aczkolwiek nie wiem na ile to by
    się udało), słabo to mogłoby się zakończyć. 25 kzł to wtedy było więcej
    niż jej roczna pensja.
    A tak, 2-3 czeki, po 300 zł na poczcie, żadne ryzyko.

    > ps
    > na przeterminowanych kredytach bank też niby "zarabia", ale trzeba
    > tworzyć rezerwy, część wierzytelności jest stracona etc...

    Tworzenie rezerw nie pozbawia zysku, zresztą krótkie debety nie powodują
    takich rzeczy (debet kończy się zanim w ogóle można byłoby utworzyć
    rezerwę). Strata jest możliwa, ale mało prawdopodobna wtedy, gdy ktoś ma
    stałą pracę w budżetówce (z lichą pensją = nie ma chętnych na taką
    posadę).

    > gdyby wszystkie kredyty były spłacane to byłyby one tańsze i bardziej
    > dostępne

    Tak mówią. Pewnie coś w tym jest, aczkolwiek oczywiście o ile byłyby
    tańsze to nie wiem. Wydaje się, że powinny być wtedy dostępne dla
    każdego (przecież nie byłoby żadnego ryzyka).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2020-10-16 14:06:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Robert_DF <r...@g...com> writes:

> [...]
    >więcej
    >niż jej roczna pensja.
    >A tak, 2-3 czeki, po 300 zł na poczcie, żadne ryzyko.

    Ale to sie chyba zrobilo popularne dla wszystkich.
    Moze za duzo oszukiwalo, czy tylko nie potrafili zapanowac nad
    zachciankami.

    W dodatku ... chyba wprowadzili termin waznosci czekow, co akurat moze
    pomoc w przypadku kradziezy, a ze obrot czekowy spadl, to moze
    dodatkow nie oplacalo im sie drukowac calej ksiazeczki, ktora by sie
    zmarnowala po roku ...

    >Tworzenie rezerw nie pozbawia zysku,

    Ale moze pogarszac inne wskazniki i sie przekladac na rzeczywiste
    straty ...

> [...]
    >ma
    >stałą pracę w budżetówce (z lichą pensją = nie ma chętnych na taką

    Przyjda wybory - i wypierdola :-)

    >Tak mówią. Pewnie coś w tym jest, aczkolwiek oczywiście o ile byłyby
    >tańsze to nie wiem. Wydaje się, że powinny być wtedy dostępne dla
    >każdego (przecież nie byłoby żadnego ryzyka).

    Koszt moze zalezec od rynku - czyli popytu i podazy pieniadza.
    I ile dla klienta jest taki kredyt warty ...

    J.

  • 16. Data: 2020-10-16 14:53:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > pomoc w przypadku kradziezy, a ze obrot czekowy spadl, to moze
    > dodatkow nie oplacalo im sie drukowac calej ksiazeczki, ktora by sie

    Ja nie pamiętam czeków z datą ważności, ale może źle pamiętam.
    W przypadku kradzieży to raczej tak czy owak należałoby czeki zastrzec,
    przy czym zastrzeżenie było ważne po 48 godzinach :-(
    Termin ważności wiele tu nie wnosi. Opłata za książeczkę - może więcej.

    Swoją drogą, mam wrażenie, że w umowie nie było (przez jakiś czas?)
    wzmianki, że klient może wystawiać czeki tylko na bankowych blankietach.
    Ale zastrzeżenie o pamięci j.w.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2020-10-16 16:58:48
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 16.10.2020 o 14:53, Krzysztof Halasa pisze:

    > Swoją drogą, mam wrażenie, że w umowie nie było (przez jakiś czas?)
    > wzmianki, że klient może wystawiać czeki tylko na bankowych blankietach.
    > Ale zastrzeżenie o pamięci j.w.

    jest taka bardzo stara ustawa z 1936 r. która to określa, generalnie
    czekiem jest dokument, który posiada określone (wymienione w ustawie)
    parametry i to wystarczy

    kiedyś wykładowca na studiach wysłał ochotnika do banku, kazał mu
    wystawić i zrealizować czek

    ww. posiadał wszystkie cechy, które zostały wymienione w ustawie, całość
    na kartce wyrwanej z zeszytu (jeszcze postrzępione brzegi miała)

    i udało się, gdyż w banku obsłużył go były student tegoż wykładowcy, w
    przeciwnym wypadku byłoby ciężko, gdyż jak czek nie był na druku
    bankowym to nie chcieli realizować

  • 18. Data: 2020-10-16 19:44:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Ja nie pamiętam czeków z datą ważności, ale może źle pamiętam.

    Cos mi takiego chodzi po glowie, wlasnie z tamtych czasow.
    Ale moze to jakies falszywe wrazenie, moze zmienili wzorzec czekow i
    uniewaznili stare ksiazeczki, moze numery kont sie zmienily - bo z
    jakiegos powodu chcialem nowe czeki i raczej to nie bylo wykorzystanie
    starych.
    I wlasnie uslyszalem "wydajemy po 2" czy jakos tak ..

    >W przypadku kradzieży to raczej tak czy owak należałoby czeki
    >zastrzec,
    >przy czym zastrzeżenie było ważne po 48 godzinach :-(

    Tylko nie kazdy sie zorientuje tak od razu. A 48h zlodziejowi
    wystarczy z nawiazką.

> [...]
    >Swoją drogą, mam wrażenie, że w umowie nie było (przez jakiś czas?)
    >wzmianki, że klient może wystawiać czeki tylko na bankowych

    Bo moglo nie byc, tylko ... kto ci taki czek przyjmie ? Znajomemu
    mogles dac, jak pilnie potrzebowal pieniedzy.

    J.

  • 19. Data: 2020-10-16 19:49:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >jest taka bardzo stara ustawa z 1936 r. która to określa, generalnie
    >czekiem jest dokument, który posiada określone (wymienione w ustawie)
    >parametry i to wystarczy

    Tylko ze w czasach PRL niekoniecznie musieli ja respektowac.
    O ile pamietam, to o tej ustawie zrobila sie wiedza powszechna, co nie
    znaczy, ze banki respektowaly.

    Ale przeciez czek byl uzyteczny nie w banku, a w sklepie - i tu
    bankowy bankiet z pieczatką byl lepszy.

> [...]

    >i udało się, gdyż w banku obsłużył go były student tegoż wykładowcy,
    >w przeciwnym wypadku byłoby ciężko, gdyż jak czek nie był na druku

    Jeszcze glowny kasjer, dyrektor, naczelnik, czy jak sie tam
    zwierzchnik nazywal, tez musieli byc bylymi studentami ... albo dobrze
    obryci w prawie bankowym :-)

    J.

  • 20. Data: 2020-10-17 20:05:32
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 16.10.2020 o 19:49, J.F. pisze:

    > Tylko ze w czasach PRL niekoniecznie musieli ja respektowac.
    > O ile pamietam, to o tej ustawie zrobila sie wiedza powszechna, co nie
    > znaczy, ze banki respektowaly.

    co to znaczy, że nie musieli jej respektować?
    poza tym nie mówimy o czasach prl tylko już po wydzieleniu banków
    komercyjnych z NBP
    banki również musiały, tylko pracownicy byli niedouczeni

    > Ale przeciez czek byl uzyteczny nie w banku, a w sklepie - i tu bankowy
    > bankiet z pieczatką byl lepszy.

    dlaczego nie w banku? jest wiele rodzajów czeków, również bankierskie,
    podróżne, nadal się je używa

    > Jeszcze glowny kasjer, dyrektor, naczelnik, czy jak sie tam zwierzchnik
    > nazywal, tez musieli byc bylymi studentami ... albo dobrze obryci w
    > prawie bankowym :-)

    nie musieli, dyrektor klienta nie obsługiwał