  • 11. Data: 2022-07-26 21:20:25
    Temat: Re: a z wakacji kredytowych skorzystacie?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 26.07.2022 o 20:17, Zdzichu500 pisze:

    > Czy pytaniem nie powinno być raczej czy ktoś nie skorzysta? I czy są
    > jakieś argumenty za tym aby nie skorzystać?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Zdzichu

    co do zasady to program polegający na "wsparciu kredytobiorców, którzy
    zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej"

    a skoro ktoś jest już w trudnej sytuacji to czy powinien zaciągać
    kolejne zobowiązanie? oczywiście jeżeli ma taki zamiar...

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 12. Data: 2022-07-26 21:56:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.07.2022 21:20, Robert_DF wrote:
    > co do zasady to program polegający na "wsparciu kredytobiorców, którzy
    > zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji
    > finansowej"

    Tak samo jak 500+ miało pomóc dzieciom z biedniejszych rodzin, tarcza
    antykryzysowa miała pomóc firmom którym groziło zamknięcie bez niej,
    węglowe+ ma pomóc w grzaniu domu tym których nie było by stać...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2022-07-27 09:53:35
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Tak samo jak 500+ miało pomóc dzieciom z biedniejszych rodzin, tarcza
    > antykryzysowa miała pomóc firmom którym groziło zamknięcie bez niej,
    > węglowe+ ma pomóc w grzaniu domu tym których nie było by stać...

    nic tylko rozdawnictwo kasy, jak to powiedział klasyk: "widać to
    przecież bardzo wyraźnie"

  • 14. Data: 2022-07-27 12:13:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-07-26 o 21:15, Robert_DF pisze:

    > na zdolności nie, ale może mieć wpływ na postrzeganie klienta przez banki

    Kwestia postrzegania mnie jako klienta przez banki jest dla mnie
    kompletnie niezrozumiała.

    Nie daję bankom zarobić (spłacam KK w GP) i podobno jest to postrzegane
    pozytywnie.
    Od 2002 mam SPJ.
    Ile razy coś chcę od banku to SPJ jest problemem. Przecież jak firma
    działa od 20 lat to nie jest to jakieś ryzykowne przedsięwzięcie.
    P.G.

  • 15. Data: 2022-07-27 12:39:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 26 lipca 2022 o 21:18:02 UTC+2 Robert_DF napisał(a):
    > tylko PLN przeznaczony na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych
    >
    > w ustawie tego nie ma, ale banki dodają "własnych"

    No to jak nie ma w ustawie to będzie niezły dym.
    Jeszcze wniosków nie można składać,
    a już podobno UOKiK został zaangażowany w sprawdzanie prawilnego realizowania ustawy.
    A już oczyma duszy widziałem przedstawicieli banków krążących po mieszkaniach
    wieczorami i rankami w celu sprawdzania "własności potrzeb mieszkaniowych"
    (tak jak w USA testują, czy małżeństwa z cudzoziemcami są prawdziwe: "lepiej żeby
    wiedziała w której szufladzie trzymasz gacie" ;)
    Jakby jeszcze mogli chcieć za to kasę, jak za "wizyty kredytowe" czy jak to się tam
    nazywa,
    to by dopiero było ;>

  • 16. Data: 2022-07-27 12:49:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No to jak nie ma w ustawie to będzie niezły dym.

    Cały czas nie rozumiem dlaczego nie zrobili tego tak, że można opóźnić
    spłatę, ale odsetki się naliczają.
    Dla klientów byłoby prawie to samo - można sobie chwilowo ulżyć (no
    nieco mniej), a dla banków praktycznie bez strat - po prostu mają
    ulokowaną u klienta gotówkę na dłużej.
    P.G.

  • 17. Data: 2022-07-27 12:54:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Jul 2022 12:49:26 +0200, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > Dla klientów byłoby prawie to samo - można sobie chwilowo ulżyć (no
    > nieco mniej), a dla banków praktycznie bez strat - po prostu mają

    Banki nie glosują w wyborach, dlatego :-)

    Co by nie mowic, to ponoc banki znow maja rekordowe zyski,
    widac lawina frankowiczow jeszcze nie ruszyla :-)

    J.

  • 18. Data: 2022-07-27 12:57:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 27 lipca 2022 o 12:13:20 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
    > Kwestia postrzegania mnie jako klienta przez banki jest dla mnie
    > kompletnie niezrozumiała.
    >
    > Nie daję bankom zarobić (spłacam KK w GP) i podobno jest to postrzegane
    > pozytywnie.

    Nie wierz, w co mówią, ale korzystaj z tego.
    Pozytywne jest niezaleganie, ale to, że całość w GP spłacasz, już mniej - ale włącza
    im się evil mode i na ambicję biorą, że jednak Cię w jakiś kredyt władują.
    No to trzeba się nie bać (wg rady, jakiej udzielił Behemot Małgorzacie)
    i wyzwanie podjąć - włączyć zgodę na marketing telefoniczny i jak będą
    dzwonić z ofertami super-kredytu (bez "opłaty operacyjnej" i bez prowizji)
    to powiedzieć, że chce się jeszcze kupon do biedronka lub aledrogo.
    Potem całość kredytu oprócz 100zł spłacasz jak tylko wypłacą,
    po 2 miesiącach jak dadzą kupony spłacasz resztę.
    Koszt 2zł, zysk kupon 500zł.

    Nie trzeba tego do końca rozumieć żeby korzystać ;>
    (choć trener mówił, że warto rozumieć, co się robi, ale Rosjanie
    mawiają też, że bez wódki nie rozbierosz, czy jakoś tak - choć to chyba nie jest ich
    patent,
    bodajże w starożytnej Persji omawiano pomysł zawsze dwa razy - na trzeźwo
    i po pijaku - i jak w obu przypadkach wydawał się w porządku, to przyjmowano).

    Ew. możesz najpierw przetestować łatwiejszy wariant - tylko musisz się nie bać
    ew. utraty KK (mi się nie udało, bo się bałem stracić darmową platynę - choć
    specjalnie bać
    się nie trzeba, wypowiedzenie zawsze można wycofać) - trzeba zadzwonić
    z wypowiedzeniem KK, wtedy bardzo często oferują moneyback - aż 10%, ale max. 100zł,
    wypłacany po 3 miesiącach.
    Zwykle po pół roku manewr można powtórzyć ;>
    Wariant dla bezczelnych jest taki, że dzwonisz i pytasz, czy przypadkiem dla Twojej
    KK nie jest przygotowana oferta utrzymaniowa moneyback ;>

    > Od 2002 mam SPJ.
    > Ile razy coś chcę od banku to SPJ jest problemem. Przecież jak firma
    > działa od 20 lat to nie jest to jakieś ryzykowne przedsięwzięcie.

    A nie możesz się zatrudnić w tej swojej sp.j. na 1/40 etatu?
    Dawno temu, jak brakowało motorowych, to kolega z tramwajów (sam zaczynał jako
    motorowy,
    potem awansował - a co, w osmańskiej Turcji wezyrami zostawali zwykle byli janczarzy)
    mówił, że wystarczy deklaracja zatrudnienia się na 1/20 etatu (praktycznie tylko
    gotowość do zastępstwa)
    żeby firma sfinansowała kurs. Mnie niestety wyklucza wymaganie min. 3 lat prawka
    kategorii B.
    A tata by mógł, choć nie jeździł od egzaminu, żona tak samo, choć ostatni raz w 2005
    chyba
    (pamiętam, to było po weselu, a jeszcze miałem wrzoda - a przed weselem na pusty
    żołądek,
    no bo przecież najemy się na weselu, dostałem ogórkową...)

  • 19. Data: 2022-07-27 13:07:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 27 lipca 2022 o 12:49:26 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > Dla klientów byłoby prawie to samo - można sobie chwilowo ulżyć (no
    > nieco mniej), a dla banków praktycznie bez strat - po prostu mają

    Jak łamać prawo to po całości, jak to mawia suski: "najwyżej posiedzę 2 lata dłużej".
    No i na taką bezczelność człowieka zatyka i nie ma siły protestować...

    A tak naprawdę tylko taka kiełbasa wyborcza ma sens.
    No bo co oznacza "odsetki się naliczają"?
    Trzeba je spłacić? Czy dopisują się do kapitału?

    Dla tych debili, co brali pod kapelusik przy zerowych stopach, odsetki stanowią teraz
    dobrze ponad połowę, jeśli nie 2/3 raty (nawet jeśli rata wzrosła "tylko" 2-krotnie -
    taka
    magia raty tzw. "równej").
    Więc raczej mało by im ulżyło odłożenie tyko kapitału.
    I choć zapewne nie zdążą wywalić tej kasy na wakacje, to wywalą na prezenty
    gwiazdkowe...

    Ja się ogólnie zastanawiam, kto zabrania bankom wydłużać okres kredytowania - choć
    właściwie przy takim skoku stóp/WIBORu dla tych świeżych kredytów niewiele by to dało
    (sam to wyżej tłumaczyłem).
    Ale pamiętam takie jedno opowiadanie SF, gdzie można było brać kredyty pod przyszłe
    zarobki dzieci.
    Hmmm, ciekawe, czemu nie pod wnuki - ale chyba dziecko musiało być już urodzone.
    W sumie coś w rodzaju 500+ - pamiętam jak to wprowadzano, to np. w śp. db była
    reklama
    kredytu spłacanego 500+ - dostajesz do łapy teraz tyle a tyle i możesz wywalić na co
    chcesz, a w zamian
    za to bank przez ileś lat łyka twoje 500+ (twoje, a nie dziecka).

  • 20. Data: 2022-07-27 13:23:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > i wyzwanie podjąć - włączyć zgodę na marketing telefoniczny i jak będą
    > dzwonić z ofertami super-kredytu (bez "opłaty operacyjnej" i bez prowizji)

    Dzwonią, ale nie wiem czy mam włączony - za każdym razem pytają czy się
    jednorazowo zgadzam na przedstawienie oferty. Zgadzam się i od razu
    mówię, że to zapewne i tak nic nie da i nie daje.

    > to powiedzieć, że chce się jeszcze kupon do biedronka lub aledrogo.
    > Potem całość kredytu oprócz 100zł spłacasz jak tylko wypłacą,
    > po 2 miesiącach jak dadzą kupony spłacasz resztę.
    > Koszt 2zł, zysk kupon 500zł.

    Nie lubię robić czegoś 'na niby'. Niby wziąłem kredyt a nie wziąłem.

> [...]
    > z wypowiedzeniem KK, wtedy bardzo często oferują moneyback - aż 10%, ale max.

    To trzeba by mieć kilka KK i w koło z nich 'rezygnować'.
    Jak mam jedną to nie będę ryzykował, że zapomnę na czas wycofać
    wypowiedzenia.
    Jak kiedyś spodobała mi się jakaś oferta innej KK to się rozbiło o
    kwestie spj. A... jak spj to potrzebujemy jeszcze .... dokumentów.
    Przy tej KK co mam nie dostarczyłem wszystkiego co chcieli i bank się
    ugiął i dał. Tym razem dostarczyłem wszystko co chcieli a i tak nie
    dali. Nie chce mi się ponownie marnować czasu.

    > A nie możesz się zatrudnić w tej swojej sp.j. na 1/40 etatu?

    Jak pisałem - nie lubię robić rzeczy 'na niby' a poza tym to nie wiem.
    Współwłaściciel o ile się orientuję jest zobowiązany świadczyć pracę dla
    swojej spj więc może takiej umowy nie dało by się uzasadnić.

    Lepiej by było na cały etat i zgodnie z prawdą jako konstruktor. I
    następnie koszty tego etatu jako prace rozwojowe wliczyć 3x w koszty.
    Na pewno coś by im się nie zgadzało.
    Dlatego od kilku lat myślimy o Sp. z o.o. Trzeba by się dobrze
    przygotować na walkę wliczając swoje etaty x3.
    P.G.