    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 27 Jul 2022 03:57:15 -0700 (PDT)
    Subject: Re: a z wakacji kredytowych skorzystacie?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 27 lipca 2022 o 12:13:20 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
    > Kwestia postrzegania mnie jako klienta przez banki jest dla mnie
    > kompletnie niezrozumiała.
    >
    > Nie daję bankom zarobić (spłacam KK w GP) i podobno jest to postrzegane
    > pozytywnie.

    Nie wierz, w co mówią, ale korzystaj z tego.
    Pozytywne jest niezaleganie, ale to, że całość w GP spłacasz, już mniej - ale włącza
    im się evil mode i na ambicję biorą, że jednak Cię w jakiś kredyt władują.
    No to trzeba się nie bać (wg rady, jakiej udzielił Behemot Małgorzacie)
    i wyzwanie podjąć - włączyć zgodę na marketing telefoniczny i jak będą
    dzwonić z ofertami super-kredytu (bez "opłaty operacyjnej" i bez prowizji)
    to powiedzieć, że chce się jeszcze kupon do biedronka lub aledrogo.
    Potem całość kredytu oprócz 100zł spłacasz jak tylko wypłacą,
    po 2 miesiącach jak dadzą kupony spłacasz resztę.
    Koszt 2zł, zysk kupon 500zł.

    Nie trzeba tego do końca rozumieć żeby korzystać ;>
    (choć trener mówił, że warto rozumieć, co się robi, ale Rosjanie
    mawiają też, że bez wódki nie rozbierosz, czy jakoś tak - choć to chyba nie jest ich
    patent,
    bodajże w starożytnej Persji omawiano pomysł zawsze dwa razy - na trzeźwo
    i po pijaku - i jak w obu przypadkach wydawał się w porządku, to przyjmowano).

    Ew. możesz najpierw przetestować łatwiejszy wariant - tylko musisz się nie bać
    ew. utraty KK (mi się nie udało, bo się bałem stracić darmową platynę - choć
    specjalnie bać
    się nie trzeba, wypowiedzenie zawsze można wycofać) - trzeba zadzwonić
    z wypowiedzeniem KK, wtedy bardzo często oferują moneyback - aż 10%, ale max. 100zł,
    wypłacany po 3 miesiącach.
    Zwykle po pół roku manewr można powtórzyć ;>
    Wariant dla bezczelnych jest taki, że dzwonisz i pytasz, czy przypadkiem dla Twojej
    KK nie jest przygotowana oferta utrzymaniowa moneyback ;>

    > Od 2002 mam SPJ.
    > Ile razy coś chcę od banku to SPJ jest problemem. Przecież jak firma
    > działa od 20 lat to nie jest to jakieś ryzykowne przedsięwzięcie.

    A nie możesz się zatrudnić w tej swojej sp.j. na 1/40 etatu?
    Dawno temu, jak brakowało motorowych, to kolega z tramwajów (sam zaczynał jako
    motorowy,
    potem awansował - a co, w osmańskiej Turcji wezyrami zostawali zwykle byli janczarzy)
    mówił, że wystarczy deklaracja zatrudnienia się na 1/20 etatu (praktycznie tylko
    gotowość do zastępstwa)
    żeby firma sfinansowała kurs. Mnie niestety wyklucza wymaganie min. 3 lat prawka
    kategorii B.
    A tata by mógł, choć nie jeździł od egzaminu, żona tak samo, choć ostatni raz w 2005
    chyba
    (pamiętam, to było po weselu, a jeszcze miałem wrzoda - a przed weselem na pusty
    żołądek,
    no bo przecież najemy się na weselu, dostałem ogórkową...)