  • 71. Data: 2022-07-29 11:36:18
    Temat: Re: a z wakacji kredytowych skorzystacie?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 00:32:07 +0200, Poldek wrote:

    > Stąd się bierze inflacja, że ludzie mają za dużo pieniędzy.
    > Jedyny skuteczny sposób, żeby zwalczyć inflację, to zabrać ludziom
    > pieniądze. Taki jest kapitalizm :-)

    Prawie dobrze.
    Inflacja jest co roku, wiec niekoniecznie trzeba zabrac,
    wystarczy przestac rozdawac i wyhamuje.

    J.

  • 72. Data: 2022-07-29 14:49:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 23:26:19 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Albo obstawił umocnienie złotówki po 24 lutego, pod zastaw wszystkiego,
    > co się dało.
    > I jeszcze pożyczył w Wandze i Providencie pod korek.

    Ale czekaj, czy jak obstawiasz umocnienie czegoś - dla ustalenia uwagi niech to
    będzie złotówka - to
    pożyczasz właśnie złotówki, a nie wręcz przeciwnie?
    Soros, jak miał zamiar zaatakować funta - mocno przewartościowanego z powodu błędów w
    ERM - to
    pożyczał właśnie wszędzie, gdzie mógł, funty - chyba 10 miliardów.
    Potem oddał te 10 miliardów funtów z odsetkami - ale było to już o wiele mniej
    chlebków gruzińskich.

  • 73. Data: 2022-07-29 15:34:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 05:49:49 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > pożyczał właśnie wszędzie, gdzie mógł, funty - chyba 10 miliardów.
    > Potem oddał te 10 miliardów funtów z odsetkami - ale było to już o wiele mniej

    Pożyczal?
    O ile mi wiadomo, to zagral na owczesnej gieldzie walutowej, cos w
    rodzaju Forexu.
    A gielda rozliczala pozycje/transakcje raz na tydzien.
    Wiec owszem - jakby forma pozyczki, tylko nie bardzo wiadomo kiedy i
    od kogo ...

    https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Wednesday
    "At 10:30 am on 16 September, the British government announced an
    increase in the base interest rate, from an already high 10%, to 12%
    to tempt speculators to buy pounds."

    A u nas to na glupie 6% narzekają :-)

    J.

  • 74. Data: 2022-07-29 18:28:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wg jakiej stopy?

    -----
    > jeżeli rata w CHF to odsetki karne również w tej walucie, przynajmniej ja tak
    miałem jak kiedyś się 2 dni spóźniłem

  • 75. Data: 2022-07-29 22:23:40
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Tak samo jak 500+ miało pomóc dzieciom z biedniejszych rodzin, tarcza
    > antykryzysowa miała pomóc firmom którym groziło zamknięcie bez niej,
    > węglowe+ ma pomóc w grzaniu domu tym których nie było by stać...

    Bidakom dają takie "pomoce" jak napisałeś, a sobie
    zażądali.....fruuuuu...po 2000 zł. albo i więcej m-cznej podwyżki.

    --
    animka

  • 76. Data: 2022-07-29 23:21:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ale czekaj, czy jak obstawiasz umocnienie czegoś - dla ustalenia uwagi niech to
    będzie złotówka - to
    > pożyczasz właśnie złotówki, a nie wręcz przeciwnie?

    "Obstawił" - chodziło mi o dźwignię.
    Tzn. nie miałem tu na myśli jakiegoś konkretnego mechanizmu, ale samo
    "zwykłe" kupienie waluty, która ma się umocnić, nie daje efektu straty
    wszystkiego (w odwrotnym przypadku).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 77. Data: 2022-07-31 21:48:54
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 28.07.2022 o 19:25, Robert_DF pisze:

    > dochód wzrósł o 15% ale rata o 100%?
    >
    > tak, jeżeli ktoś brał kredyt (pod korek) w dołku przy wibor ~0,2
    >
    > ci co brali wcześniej mieli drożej, później tanio i teraz znowu drogo =
    > oni to rozumieją

    Pytanie ile kredytów udzielono z najniższym WIBORem i jaki to jest
    kłopot w skali kraju.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 78. Data: 2022-07-31 21:53:56
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 28.07.2022 o 23:23, Krzysztof Halasa pisze:

    > Bankructwo to jest wtedy, gdy majątek dłużnika nie pozwala na
    > zaspokojenie wszystkich wierzycieli.
    > A tak w ogóle to to jest podobno upadłość, natomiast bankructwo (ale to
    > raczej w czasie przeszłym) wymagało jeszcze wyczerpania jakichś tam
    > przesłanek z KK.

    Masz pełną rację oczywiście. Mi chodziło o znaczenie potoczne, czyli
    znaczny spadek poziomu życia aż do problemów z zapewnieniem podstawowych
    potrzeb.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 79. Data: 2022-07-31 23:14:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 31 lipca 2022 o 21:49:39 UTC+2 Zdzichu500 napisał(a):
    > Witam

    > Pytanie ile kredytów udzielono z najniższym WIBORem i jaki to jest
    > kłopot w skali kraju.

    Na tyle dużo, by warto robić ustawę o kiełbasie wyborczej.

  • 80. Data: 2022-08-01 11:03:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 Jul 2022 14:14:59 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Na tyle dużo, by warto robić ustawę o kiełbasie wyborczej.

    Ci co brali dawniej, to potem przyszla inflacja, ceny rosly,
    ale raty spadly - a teraz i ceny i raty - to sie domagaja podwyzek.

    Zreszta mogli juz zapomniec jakie raty byly dawno temu, widzą, ze
    teraz podrozaly dwukrotnie :-)

    J.