  • 61. Data: 2020-09-16 01:16:17
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Sep 2020 00:38:45 +0200, MarcinF <m...@i...pl> wrote:
    > Jak to nie ma, bank jest winny, świadczy źle zabezpieczoną usługę
    > i przyznał dostęp do konta klienta nieuprawnionej osobie.

    Hmm to nie jest tak do końca, tu nie ma winy banku ani klienta (jeśli
    nie popełnił rażącego niedbalstwa). Prawidłowa interpretacja to
    "dostęp miał nieumocowany prawnie" przez co z mocy prawa bankowego
    operacja jest nieważna. To działa podobnie jak nieważność małżeństwa
    w KK.

    --
    Marek

  • 62. Data: 2020-09-16 12:39:26
    Temat: Re: Telefon a najlepiej smartfon z aplikacją gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO twoich pieniędzy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Sat, 12 Sep 2020 00:25:36 +0200, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    >Chyba żartujesz, w rachunkach mBank corpo to podstawa.

    A co ze stwierdzeniem "jest niebezpieczny, bo nie wiesz co
    autoryzujesz - jesli hakerzy przejeli przegladarke" ?

    Musialby miec ten token wlasna łacznosc, np karte sim ... tylko czy np
    zadzialalby w podziemiach budynku ?

    J.

  • 63. Data: 2020-09-16 12:57:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Sep 2020 12:39:26 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A co ze stwierdzeniem "jest niebezpieczny, bo nie wiesz co
    > autoryzujesz - jesli hakerzy przejeli przegladarke" ?

    Ale to jest atak on-line, już nie modny i wykorzystywał błędy w
    przeglądarkach, które już w większość poprawiono.

    --
    Marek

  • 64. Data: 2020-09-17 21:30:34
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2020-09-16 o 12:57, Marek pisze:

    > Ale to jest atak on-line, już nie modny i wykorzystywał błędy w
    > przeglądarkach, które już w większość  poprawiono.

    Ale o jakich tokenach rozmawiamy? Wspomniałem o tokenie podpisującym
    transakcje, kłopotliwym w użyciu ale odpornym na takie ataki.

  • 65. Data: 2020-09-18 11:19:39
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-15, Marek <f...@f...com> wrote:

    [...]

    > Chyba żartujesz, w rachunkach mBank corpo to podstawa.

    Systemy korporacyjne nie są najbezpieczniejsze, tylko mają największy
    bezwład przy wprowadzaniu zmian. W co niektórych korporacjach nadal masz
    soft korzystający z Silverlight, albo wymagający IE do działania.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 66. Data: 2020-09-18 11:29:20
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-15, Marek <f...@f...com> wrote:

    > Konkretnie poproszę, co owi eksperci wiedzą konkretnego o mnie jako
    > obywatelu,

    Pewnie coś wiedzą, a o konkrety to pytaj instytucję która wytworzyła
    dyrektywę. Ewentualnie swoich posłów.

    > tj. jakie zabezpieczenia stosuję by uznać, że to co oni
    > proponują będzie jednak lepsze dla mnie?

    Wiesz, że argumentujesz podobnie jak antyszczepionkowcy?
    Oni też wiedzą lepiej. W sumie badania pokazują, że niemal każdy
    kto łyknie trochę wiedzy myśli że wie lepiej od innych).
    Jak odróżnisz tych co wiedzą lepiej od tych co im się wydaje
    że wiedzą lepiej?

    > Bo jak na razie stwierdzam, że to co zaproponowali jest w mojej
    > (końcowej) ocenie _gorsze_ bo efekcie utrudnia mi życie.

    Zasadniczo każde rozwiązanie security trochę utrudnia życie.

    > Nie dość, że zamiast mi zrobić dobrze, zrobili źle to jeszcze mam
    > głośno mówić, że mi dobrze? No bezczelność.

    Myślę że wystarczy akceptacja stanu prawnego.
    Cieszyć się nie musisz, głośno wyrażać aprobaty też nie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 67. Data: 2020-09-19 20:30:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Sep 2020 11:29:20 +0200, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> wrote:
    > Myślę że wystarczy akceptacja stanu prawnego.

    PSD2 prawem? Poproszę o cytat z przedmiotowej ustawy.

    --
    Marek

  • 68. Data: 2020-09-19 20:52:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Jak odróżnisz tych co wiedzą lepiej od tych co im się wydaje
    > że wiedzą lepiej?

    Doświadczenie życiowe czy tam intuicja...

    Zawsze to dokładniejsze niż teoretyczna wiedza o części zagadnienia. Np.
    medycyna.

  • 69. Data: 2020-09-20 02:19:37
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-09-19, Marek <f...@f...com> wrote:

    [...]

    > PSD2 prawem?

    No została u nas zaimplementowana.

    > Poproszę o cytat z przedmiotowej ustawy.

    A ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach
    płatniczych oraz niektórych innych ustaw, która dokonała
    wdrożenia do prawa krajowego przepisów dyrektywy Parlamentu
    Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada
    2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku
    wewnętrznego (PSD2).

    To wg Ciebie co jest, jak nie stan prawny?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 70. Data: 2020-09-20 09:33:26
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Friday, September 4, 2020 at 4:17:42 PM UTC+4, _Master_ wrote:
    > "Największy maltański bank, BoV (Bank of Valletta), rozwiązał to jeszcze
    > inaczej. Po prostu jest 20 lat do tyłu i do bankowości internetowej daje
    > klientom jedynie fizyczne tokeny :D.

    To akurat nieprawda. Od ponad roku w BOV jest aplikacja do autoryzacji transakcji, co
    prawda jest ona średniowieczna, no ale jest. Co ciekawe nie można zatwierdzić więcej
    jak 5 transakcji na raz, więc jak wysyłasz 20 firmowych przelewów, to musisz 4x
    zatwierdzić.

    Chyba najlepszym zabezpieczeniem na duplikat karty SIM jest... używanie zagranicznej
    karty SIM w polskich bankach. Oczywiście nie wszystkie banki to obsługują, więc np
    mBank odpada.

    W którymś z krajów wprowadzili 7 dni blokady przy zmianie SIM, ale to w niektórych
    przypadkach też może przejść niezauważone.

    Moim zdaniem te afery z duplikatami kart, to głównie wewnętrzna robota pracowników
    banku.