  • 31. Data: 2022-01-04 18:40:51
    Temat: Re: Te banki znowu oszukały!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 18:22:25 +0100, Robert_DF wrote:

    > gdzieś czytałem, że to rozwiązanie nie było takie złe tylko ludzie źle z
    > niego korzystali, ale nie analizowałem tego

    Na czasy wysokiej inflacji bylo w zasadzie jedyne mozliwe.
    Ale potem inflacja spadla, bank ponoc proponowal zmiany, klienci nie
    reagowali ... a teraz sie procesuja :-)

    > jak odsetki były zbyt wysokie (i rata również) to klient ich nie płacił
    > tylko były doliczane do kapitału, jednocześnie go podwyższając
    > majstersztyk finansowy ;-)

    Ale przy oszczednosciach nie masz juz takiej opinii, wrecz sie
    domagasz :-)

    Miniratka PKO o ktorej mysle, to maly kredyt gotowkowy.

    > pamiętam, że dużo ludzi takie aneksy podpisało i naprawdę popłynęli
    > pewnie z 95% nie wiedziała w co się pakuje

    Z drugiej strony - jak oni nie poplyneli, to poplynal bank :-)

    > kapitalizacja odsetek daje efekt śnieżnej kuli, korzystałbym gdybym miał
    > jakieś depozyty

    To czemu bank ma nie korzystac :-)

    > nie spłacasz = dostajesz monity, nie poskutkuje to bank wypowiada umowę
    > i zaczyna się windykacja, całości + ew. kosztów egzekucji
    >
    > wszystko opisane w umowach kredytowch

    No wlasnie - i co w tych umowach o kapitalizacji odsetek?
    Poki odsetki nieduze, a windykacja szybka, to bez wiekszej roznicy,

    J.

  • 32. Data: 2022-01-04 18:57:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 04 Jan 2022 18:30:29 +0100, Pete wrote:

    > Ale nawet w Alicji podatki nie były dopisywane do kapitału (czyli nie
    > były od nich naliczane odsetki).

    Jestes pewien?

    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/051629E4
    - niespłacone odsetki będą kapitalizowane,

    > W Alicji rata spłacała tylko część
    > nałożonych odsetek. Pozostała kwota odsetek była odkładana na bok i
    > czekała na lepsze czasy (czyli jak oprocentowanie spadnie do takiego
    > poziomu, że rata pozwoli na spłatę bieżących odsetek i odłożonych)

    > Po to są odsetki karne, żeby klientowi się nie opłacało nie spłacać
    > odsetek nominalnych

    Poczekajmy, jaka inflacje PiS wyprodukuje :-)

    > A jak myślisz?

    A co tu myslec - trzeba przeczytac umowe kredytu :-)

    Skoro na depozytach jest/byla okresowa kapitalizacja, to czemu nie w
    kredytach :-)

    J.

  • 33. Data: 2022-01-04 19:03:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-stycznia-2022 o 17:47, J.F pisze:
> [...]
    > podnoszą "kapitał" czy nie?
    > Istotne o tyle, ze te odsetki moga byc dalej oprocentowane lub nie ..

    Dalej nie rozumiesz.

    Nawet jak "kapitał" wzrośnie przez odsetki (niepojęta dla mnie sprawa
    jak można kredytu nie spłacać) to jest to zupełnie inna sytuacja niż
    od samego początku KAPITAŁ podlegający indeksacji sracji która zmienia
    jego wartość. To nie był i nie jest DOZWOLONE pod nazwą kredytu
    hipotecznego.

  • 34. Data: 2022-01-04 19:27:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 19:03:15 +0100, _Master_ wrote:

    > Dalej nie rozumiesz.
    > Nawet jak "kapitał" wzrośnie przez odsetki (niepojęta dla mnie sprawa
    > jak można kredytu nie spłacać) to jest to zupełnie inna sytuacja niż

    Jak niepojeta? Prace/zrodlo zarobku straciles, inwalidą zostales,
    rata za wysoka sie zrobila i cie nie stac, albo po prostu uznales, ze
    nie warto tym zlodziejom placic :-)

    > od samego początku KAPITAŁ podlegający indeksacji sracji która zmienia
    > jego wartość. To nie był i nie jest DOZWOLONE pod nazwą kredytu
    > hipotecznego.

    A gdzie byl zakaz? tzn zacytuj przepis.

    Jeden, z ktorego cos by sie dalo wywnioskowac byl, ale nie mial formy
    zakazu, wiec czy nie zostaje swoboda umow z KC?

    poza tym czesc kredytow byla denominowanych.
    Od poczatku klient wiedzial, ze pozycza 100k CHF.
    I ta kwota nie rosla, chyba ze o niesplacone odsetki.

    A poza tym chyba zaden sad nie uznal takiej argumentacji ...
    prawomocnie.

    J.

  • 35. Data: 2022-01-04 19:39:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_DF" 61d47d0c$0$553$6...@n...neostrada.pl

    > procent od odsetek? to byłaby lichwa

    Lichwą jest spłacanie kredytów czy zobowiązań w ogóle. ;)

    -=-

    Widzisz jakąś różnicę pomiędzy:
    - pieniędzmi stanowiącymi kapitał
    - pieniędzmi stanowiącymi odsetki
    - pieniędzmi stanowiącymi inne koszty?

    To nie okołoreglamentacyjne kartki PRL -- inne na wódkę, inne na papierosy...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 36. Data: 2022-01-04 19:49:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1hyrpmqw9v7op.xa6drlb2qqhr$....@4...net

    [tu w ogóle nikt niczego nie rozumie... same matoły... nie
    mogą pojąć, że w społeczeństwie jest podział ról -- jedni
    biorą kredyty, inni te kredyty spłacają... tak trudno to
    zrozumieć?... i my wszyscy -- tam i tutaj, tłum rozdarty
    dusz na wpół...]

    > Jak niepojeta? Prace/zrodlo zarobku straciles, inwalidą zostales,
    > rata za wysoka sie zrobila i cie nie stac, albo po prostu uznales, ze
    > nie warto tym zlodziejom placic :-)

    Niepojętą jest wiara w brak problemów przez ćwierć wieku?
    [zawsze wszystko idzie po naszej myśli -- w 120% dobrze...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 37. Data: 2022-01-04 19:52:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" rhm3wfkk65gw.z7qet2f3d5mx$....@4...net

    > Skoro na depozytach jest/byla okresowa
    > kapitalizacja, to czemu nie w kredytach :-)

    Nawet conocna kapitalizacja... Banki potrafiły
    eksponować tę kapitalizację -- rywalizowały nią...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 38. Data: 2022-01-04 20:08:27
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-stycznia-2022 o 19:27, J.F pisze:

    > Jak niepojeta? Prace/zrodlo zarobku straciles, inwalidą zostales,

    Jestem normalnym białym człowiekiem. Biorę tyle kredytu żeby sobie w
    takiej sytuacji nie poderżnąć gardła. Ubezpieczam się i mam porządną
    poduszkę tak z pół roczną na znalezienie pracy

    > rata za wysoka sie zrobila i cie nie stac,

    Normalny biały człowiek rozwiązuje takie sytuacje MADRZEJ

    albo po prostu uznales, ze
    > nie warto tym zlodziejom placic :-)

    Przecież umów się dotrzymuje (chyba że sąd uzna że była nieważna) ;-)

    > Jeden, z ktorego cos by sie dalo wywnioskowac byl, ale nie mial formy
    > zakazu, wiec czy nie zostaje swoboda umow z KC?

    Sady również z tego powodu wydają wyroki.

    > poza tym czesc kredytow byla denominowanych.
    > Od poczatku klient wiedzial, ze pozycza 100k CHF.
    > I ta kwota nie rosla, chyba ze o niesplacone odsetki.

    Niestety żyjemy w socjalistycznym państwie unijnym i tu konsument jest
    chroniony. Indeksowany czy dymany nic to nie zmienia
    klient dostał złotówki a "matematyka" bankowa była "podrasowana".

    > A poza tym chyba zaden sad nie uznal takiej argumentacji ...
    > prawomocnie.

    I żaden bank nie proponuje klientom ugody ;-)

  • 39. Data: 2022-01-04 20:08:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pete" 61d4843e$0$547$6...@n...neostrada.pl

    > Ale nawet w Alicji

    Alicja (kimkolwiek był pomysłodawca) zarobiła na
    opracowywaniu skomplikowanych reguł -- reszta ludzi straciła...

    [Alicja znalazła zarobkową pracę]

    Jedynym rozwiązaniem jest podwyższanie ludziom zarobków
    względem wydatków/kosztów, czyli zmniejszanie kosztów
    produkcji, czyli (przykładowo) prostowanie prawa...

    [jedynym rozwiązaniem jest komplikowanie prawa -- by sam diabeł
    nie doszedł prawdy a prawnicy by zarabiali na rozprawach...]

    > Po to są odsetki karne, żeby klientowi się nie opłacało
    > nie spłacać odsetek nominalnych

    Żeby delikatnym, miękkim słowem ;) zachęcić do spłacania?...
    Niezupełnie po to -- niespłacaniem zwiększasz ryzyko
    (wchodzące w koszty kredytowania -- iluś ludzi nie spłaci
    kredytu nigdy) i wprowadzasz jakieś zamieszanie...

    Coś na kształt karnego mandatu za złe zachowanie typu przekroczenie
    dozwolonej szybkości -- wiążesz policję i zwiększasz ryzyko...

    [na szczęście naczelnik NIGDY nie przekracza dozwolonej...]

    [z 285 -- proste]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 40. Data: 2022-01-04 20:14:25
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 18:40, J.F pisze:

    > Miniratka PKO o ktorej mysle, to maly kredyt gotowkowy.

    nie, to ja miałem na myśli rozwiązanie z GNB

    > To czemu bank ma nie korzystac :-)

    bo w drugą stronę to już nie działa

    > No wlasnie - i co w tych umowach o kapitalizacji odsetek?
    > Poki odsetki nieduze, a windykacja szybka, to bez wiekszej roznicy,
    >
    > J.

    odsetek od kredytu się NIE kapitalizuje, jak nie spłacasz kapitalu to są
    naliczane wyższe, ale NIGDY odsetki od odsetek

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje