  • 1. Data: 2021-12-23 16:20:11
    Temat: [OT] socjalizm
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-na-kubie-zabra
    klo-papieru-do-druku-kartek-zywnosciowych,nId,572432
    3

    "Na Kubie wyczerpały się zapasy papieru na druk książeczek służących
    do zakupu deficytowych towarów, głównie żywności. O swoich ustaleniach
    poinformował niezależny serwis internetowy 14ymedio.
    Portal wskazał, że problemy z papierem na kartki zakupowe potwierdza
    wydany 18 grudnia dokument Ministerstwa Handlu Wewnętrznego Kuby.
    Wynika z niego, że brak książeczek na 2022 rok jest efektem
    występujących w imporcie "niedoborów surowców". Resort zapewnił, że do
    lutego 2022 roku problem zostanie rozwiązany i będą nowe książeczki."

    Uf, jak to dobrze, ze nie mamy juz socjalizmu ... zaraz ...
    mam nadzieje, ze OT, i ze nie bedziemy mieli :-)

    J.

  • 2. Data: 2021-12-23 16:27:57
    Temat: Re: [OT] socjalizm
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Dec 2021 16:20:11 +0100, J.F wrote:
> [...]
    > "Na Kubie wyczerpały się zapasy papieru na druk książeczek służących
    > do zakupu deficytowych towarów, głównie żywności.

    P.S Ale kapitalizm nie lepszy

    https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-w-mcdonalds-w-
    japonii-brakuje-frytek-sprzedawane-beda-tylko-,nId,5
    723531#crp_state=1

    "W japońskich restauracjach firmy McDonald's brakuje frytek. Jest to
    spowodowane m.in. globalnym kryzysem w łańcuchu dostaw.
    W McDonald's w Japonii brakuje frytek. Sprzedawane będą tylko małe
    porcje

    Firma poinformowała w specjalnym oświadczeniu, że są opóźnienia w
    dostawie ziemniaków używanych do produkcji jej frytek. Z tego powodu
    od 24 do 30 grudnia w całej Japonii będą sprzedawane tylko małe
    porcje.
    Amerykańska firma zwykle importuje ziemniaki z portu w pobliżu
    Vancouver w Kanadzie, ale tym razem statki są opóźnione przez powódź,
    a także przez zerwany łańcuch dostaw, co z kolei jest spowodowane
    pandemią."

    Tak prawde mowiac - to i u nas jakies problemy z ziemniakami sa,
    przynajmniej w Kauflandzie.

    J.

  • 3. Data: 2021-12-25 09:24:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:688bf2lctahb$.1ic2s0u9e3fat.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > "Na Kubie wyczerpały się zapasy papieru na druk książeczek służących
    > do zakupu deficytowych towarów, głównie żywności.

    dlaczego nie przejdą na kody QR

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 4. Data: 2021-12-25 09:34:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    user J.F pisze tak:

> [...]
    > jest efektem występujących w imporcie "niedoborów surowców".
    > Resort zapewnił, że do lutego 2022 roku problem zostanie

    Drożyzna na Kubie. Duży Fiat kosztuje tu 50 tys. złotych

    https://www.youtube.com/watch?v=pMsnR5linoA

    https://www.youtube.com/watch?v=8YfHwLUGG1E
    https://www.youtube.com/watch?v=IgPHsceZYq8
    https://www.youtube.com/watch?v=Vw04SDmjfUQ

    https://www.youtube.com/watch?v=he1ITIwO6YM
    https://www.youtube.com/watch?v=OWQoLZIY8tQ
    https://www.youtube.com/watch?v=OHFQBNZYP2Q
    https://www.youtube.com/watch?v=fBQtTqEdt1s

  • 5. Data: 2021-12-25 09:57:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 23 grudnia 2021 o 16:27:59 UTC+1 J.F napisał(a):
    > On Thu, 23 Dec 2021 16:20:11 +0100, J.F wrote:
    ."

    > Tak prawde mowiac - to i u nas jakies problemy z ziemniakami sa,
    > przynajmniej w Kauflandzie.

    Z mojego podwórka;)
    https://www.topagrar.pl/articles/ziemniaki/nie-bedzi
    emy-podpisywac-kontraktow/

  • 6. Data: 2021-12-25 21:15:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-25-grudnia-2021 o 09:57, Kris pisze:
    > ."

    > Z mojego podwórka;)
    > https://www.topagrar.pl/articles/ziemniaki/nie-bedzi
    emy-podpisywac-kontraktow/

    Jest w Polsce od groma możliwości i chęci uprawy ziemniaka i
    zagwarantowania DOSTAW.

    Ale te niemieckie sklepy nie chcą płacić a dampingowymi cenami
    wykańczają polskich producentów.

    Ale skoro miastowe nie chcą ziemniaków to mogą nie jeść ;-)
    Ja mam swoje prawie ;-) nie pryskane ;-)

  • 7. Data: 2021-12-26 17:00:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25.12.2021 o 21:15, _Master_ pisze:

    > Jest w Polsce od groma możliwości i chęci uprawy ziemniaka

    Może sytuacja podobna do węglowej -- Polska na węglu leżąca
    importuje węgiel, gdyż rodzimy niekoniecznie mieści się
    w stosownych normach jakościowych...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 8. Data: 2022-01-01 05:00:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 gru 2021 o 17:12, J.F pisze:

    > Tu nie o szpan chodzi, tylko o wygode.
    > Lato, zima, deszcz - zawsze dobre.

    Przeciętny człowiek ma źrenice.

    > Ale wiadomo - material drozszy.
    > Na ile naprawde drozszy, to nie wiem.

    > To nie moda, tylko potrzeba.
    > Nie potrzebujesz - ciesz sie.

    Nie potrzebuję progresywnych, choć mam spore problemy z akomodacją,
    które (choć to głupie/naiwne) chcę nieco umniejszyć... Gdybym miał
    parę oczy sprawnych -- prawe bym skorygował do czytania, lewe -- do
    patrzenia w dal tak zwaną... ;)

    -MEDALL

    > Jakos tak

    > Naprawde?

    Niedawno płacił -- szpitalom, sanatoriom...
    Myślę, że nadal płaci.

    > Jakies tam dofinansowanie do okularow NFZ ma.

    Nie ma. Równie dobrze mógłby refundować loty w kosmos.

    > https://www.wokularach.pl/blog/dofinansowanie-do-oku
    larow

    NFZ nie refunduje okularów! Przekonasz się o tym,
    gdy zechcesz skorzystać z refundacji.

    > 35 do 70zl?
    > Jak dla mnie nie warte stania w kolejce ..

    W jakiej kolejce?

    > zwykle szklo wytrzymywalo, a teraz to i tak plastik.

    Nie rozumiem.

    Trivex jest trudnym przeciwnikiem -- byle młotkiem nie pokonasz
    grubej soczewki. NiTiNOL jest wytrzymały z uwagi na martenzytyczność.

    > Zalezy ktore.

    Teraz mogę tanio kupić takie buty, które nie przeciekają.

    > Mam wrazenie, ze teraz tez nie ma.

    Za stówę czy dwie można kupić.

    > Takie wlasnie na bialostocki snieg - czyli wysokosc co najmniej nad
    > kostke, niesznurowane - takie stare "kozaki".

    Rzadko w Białymstoku są kałuże do kostki. ;)

    > Tanie oprawki i tak byly z Azji.
    > Ja co najwyzej mam blizej do fabryki Liw Lewante, ale przeciez pudlo
    > pelne oprawek przejezdza Polske jeden dzien.

    Nie pudło ma przejechać, lecz ludzkie myślenie.

    > Moda.

    Raczej wygoda -- oko jest owalne.

    > Cos chcesz, a jakos nikt tego nie robi, i co zrobisz.

    Teraz tego pełno. Kilkanaście lat temu dostałem taką oprawkę jako
    budżetową -- Rodenstocka. Całe okulary z minerałami Zeissa ważą
    niespełna 24 gramy. Po ponad 7 latach oprawy trzymają się nieźle,
    choć nieraz zostały rozdeptane... Co jakiś czas je prostuję przy
    prawym zauszniku -- bezskutecznie... ;)

    > Albo i ktos robi, ale strasznie drogo :-)

    > Zapozyczlismy sie.

    My?!

    > Komuna nam jedna cenna rzecz zostawila - pustynie telekomunikacyjna,
    > na ktora sie szybko znalezli inwestorzy.
    > Ciekawe jak Franca na tym wyszla ... i inni.

    > No wlasnie - mozna, jak cos rzucą w promocji.
    > A jak nie kupisz, to potem bedzie drogo.

    > Prawie jak w komunie :-)

    Owszem. :)

    > Tylko do Auchan mam daleko :-)

    > do zołądka - naped reczny :-)

    Taki model...

    > a tu widzisz - ktos jest sklonny zaplacic
    > nawet 12zl za nozyk do recznej rączki ..

    Ktoś -- ale raczej ;) nie ja...

    > https://www.hebe.pl/gillette-maszynka-do-golenia-mes
    ka-wklady-000000000000217863.html
    > https://www.hebe.pl/gillette-wklady-do-maszynki-do-g
    olenia-5-szt.-1-opak.-000000000000385939.html

    > Czemu? czy one takie znakomite ?

    Nie wiem.

    > Ty masz jakies dziwne ceny ...

    Może to było ~3.33 pln za koszulę, nie 3.08 pln...
    Teraz już nie pamiętam dokładnie...

    Kupując tak drogo -- liczę się z koniecznością tłumaczenia się
    ze swej rozrzutności...

    Przy okazji świąt uruchomiłem żółte (lubię ten kolor) koszule,
    które kupiłem przed wielu laty... I ~szare spodnie, kupione
    ~pięć lat temu... Ćwierć wieku temu za koszulę potrafiłem
    zapłacić ze 250 pln -- te sprzed kilku lat kupiłem po parę
    plnów za sztukę. :) Żółte koszule budzą zdumienie. :)

    Kiedyś kupiłem żółtą kurtkę skórzaną -- bardzo długą, jak płaszcz.
    Chciałem ją podarować komuś, kogo niemal nie znałem, aby skomponować ;)
    kolor skóry z kolorem (czarnym) włosów. :) Zabrakło mi odwagi, więc
    kurtka gniła w szafie, aż któregoś razu trafiła w ręce siostry...

    Do dziś w wyobraźni widzę tamtą dziewczynę w tej kurtce. :)
    Siostra nie wyglądała zbyt ;) widowiskowo... Potrzebna była
    osoba wyższa i szczuplejsza od niej...

    Kurtka kosztowała chyba 4 miliony PLZ -- dla mnie wtedy to było mało...
    https://youtu.be/BYv24O1giX4?t=2214
    Bóg uległ -- Jakuba błogosławił...

    > Nie wiem czy jestes juz stabilny, czy lepiej nie za duzo tych okularow
    > naraz.

    Na razie qpiłem patenty ,,do czytania'', bo połamałem wygrzebane
    ze śmietnika okulary matki, które matka otrzymała od swej siostry...
    Połamałem sporo metalowych oprawek -- w mostku... Z prawą soczewką
    zostawał kikut mostka... Potłukłem sporo prawych (a jakże!) soczewek
    tuż przy prawym zawiasie... Sporo oprawek rozdeptałem...

    Stabilny? Najwyraźniej nie -- skoro wszelkie znaki na ziemi i niebie
    pokazują zmniejszenie astygmatyzmu...

    Zapłaciłem zaliczkę (stówkę) na okulary ,,do bliży'' i zamierzam
    kupić okulary ,,do dali''... To dużo? :Jako dziecko zużywałem
    znacznie ;) więcej... W latach dziewięćdziesiątych sięgałem po
    kolejne okulary co dwa lata... Ostatnie sprawiłem sobie w 2013 r....
    Wcześniej wymieniłem same soczewki może w 2008 r.?... Zaniedbuję się!

    OPR.104845/MIKI-NINN-MONO-MNJM03-CR <--chyba 19 gramów

    > podejrzanie tanio ... ale moze sie wybiore i sprawdze :-)

    OPR.108544/SEEN-SNOM0004-BB00 <--chyba 17 gramów

    > produkcja pewnie podobna jak u innych.

    Tzn.?

    > no ale jak - soczewki 199, oprawki 69, razem ... 208?

    Soczewki_199+oprawki_99-kupon_50%_za_poprzednie...
    Być może dwie pary będę miał za ~400 pln razem z badaniem wzroku.
    (208.6+199+99-104.3=402,3)

    > Tania ta robocizna, bardzo tania.

    Organiczne krojone są szybko i tanio.
    Poszukaj w necie, jeśli chcesz -- skaner skanuje oprawkę, wstawiasz
    osie i rozstawy a frez wycina w chwil kilka co trzeba...

    > Obiektywy jak obiekywy - jestes pewien, ze wszystkie male i tanie
    > "kompakty" maja szklane?

    Wszystkie dobre raczej mają minerały.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 9. Data: 2022-01-01 18:02:33
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 sty 2022 o 05:00, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Niedawno płacił -- szpitalom, sanatoriom...
    > Myślę, że nadal płaci.

    Statystyki mówią o płaceniu bądź niepłaceniu.
    Podobnie z %% dawanymi przez banki -- co z tego, że
    LCzarnecki dawał ;) 4%, skoro średnio -- ~połowę?

    > NFZ nie refunduje okularów! Przekonasz się o tym,
    > gdy zechcesz skorzystać z refundacji.

    Ręka w górę -- kto skorzystał z takiej refundacji a kto spotkał się
    z lampą Zeptera w sanatorium czy w szpitalu. Oczywiście -- spotkałem
    się z lampą Zeptera w sanatorium i różnych szpitalach, lecz na razie ;)
    NFZ nie refundował mi okularów, choć miałem sporo ,,recept''... Za
    komuny NFZ nie było, więc nie wliczam tutaj tamtych refundacji.

    > Kurtka kosztowała chyba 4 miliony PLZ -- dla mnie wtedy to było mało...

    Chyba jednak kosztowała zdecydowanie więcej -- siak czy
    inaczej dla mnie wtedy kosztowała niewiele więcej niż nic. :)

    > Wcześniej wymieniłem same soczewki może w 2008 r.?... Zaniedbuję się!

    W czerwcu 2008 r. Najwyraźniej kosztowały 449 pln.
    (239 pln 03 czerwca o godzinie 16:35:32
    i 210 pln 24 czerwca o godzinie 16:58:56)

    Trochę drogo jak na same jednoogniskowe, mineralne soczewki Zeissa...
    Jedna miała 46mm średnicy -- 45mm byłaby znacznie tańsza.

    --

  • 10. Data: 2022-01-01 19:32:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-31-grudnia-2021 o 01:15, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Chcesz mieć wszystko za freeko?

    Chcę abyś skracał swoje teksty i pisał na temat.

    Od bicia piany masz polityków.