  • 1. Data: 2022-01-03 19:24:59
    Temat: odfrankowienie kredytu, czy warto skorzystać z oferty banku?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    tak w skrócie:
    w 2008 r. klient uzyskał kredyt hipoteczny, 89 tys. zł, przeliczony na
    CHF czyli 38,3kCHF

    spłaca 13 lat i obecnie dostał propozycję zamiany CHF na PLN wraz z
    przeliczeniem kredytu wstecz; wzrostem kursu CHF bank i klient dzielą
    się po połowie więc do spłaty będzie miał.... 89 tys. PLN już po ugodzie;
    zamiast CHF będzie PLN, zamiast saron będzie wibor, ale rata wzrośnie i
    odsetki do zapłacenia również

    czy warto skorzystać?
    przypadek jest autentyczny, na czasie
    jak to widzicie?

    a tutaj macie szczegółowo opisaną sytuację

    https://tiny.pl/9588h

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 2. Data: 2022-01-05 17:51:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 sty 2022 o 19:24, Robert_DF pisze:

    > w 2008 r. klient uzyskał kredyt hipoteczny, 89 tys. zł,

    > spłaca 13 lat

    Ile płaci rocznie?

> [...]
    > ugodzie; zamiast CHF będzie PLN, zamiast saron będzie wibor, ale
    > rata wzrośnie i odsetki do zapłacenia również

    BSzydło tyle (89 tys. PLN) zarabia (na pracy jakże owocnej!) w jeden
    miesiąc czy w dwa?

    -=-

    Jakkolwiek policzysz -- będzie smutno, póki nie zarobisz stosownie dużo...

    -=-

    Mater ma rację -- mniej bicia piany, mniej ,,zatrudnionych'', wyższe
    zarobki...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 3. Data: 2022-01-05 21:34:55
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Ile płaci rocznie?

    czego?
    wszystkie liczby masz w tekście

    > BSzydło tyle (89 tys. PLN) zarabia (na pracy jakże owocnej!) w jeden
    > miesiąc czy w dwa?

    a Lewandowski pewnie w godzinę, tylko jakie to ma znaczenie?

  • 4. Data: 2022-01-07 23:18:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_DF" 61d600ee$0$542$6...@n...neostrada.pl

    > czego?
    > wszystkie liczby masz w tekście

    Pod linkiem? -- zbyt wiele fatygi a nie jestem tym zainteresowany.
    Nie mam zdolności kredytowej od kilkudziesięciu lat, więc i kredytów
    nie mam, chyba że bezpłatne debety (ostatnio niezbyt opłacalne
    z uwagi na niskie oprocentowanie oszczędności) i kredytowe karty.

    dwa?

    > a Lewandowski pewnie w godzinę, tylko jakie to ma znaczenie?

    Duże -- Lewandowski taki sobie ma wpływ na podatkowe prawo,
    warunkujące zarobki. Ludzie wybierają BSzydło, po czym mają
    pretensję do banków...

    Raz jeszcze -- to nie mieszkania są drogie i nie banki są złe, ale
    państwowa polityka jest zła. Państwo dopłaca do elektryczności?
    10 stron wnioskowania i nie widzę linku do netowego wniosku,
    4 stówy na rok... Banki dają od 2 stów w wzwyż, ale nie trzeba
    wypełniać 10 stron...

    Bank daje, choć nie zbiera podatków. Daje i nie krzyczy o swej
    dobroci. Gdy daje -- tu i ówdzie słychać, że daje grosze...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 5. Data: 2022-01-08 23:54:25
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    > nie mam, chyba że bezpłatne debety (ostatnio niezbyt opłacalne
    > z uwagi na niskie oprocentowanie oszczędności) i kredytowe karty.

    zdolność kredytową trzeba mieć nawet i na "darmowy" debet...

  • 6. Data: 2022-01-09 11:40:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 8 stycznia 2022 o 23:54:27 UTC+1 Robert_DF napisał(a):
    > zdolność kredytową trzeba mieć nawet i na "darmowy" debet...

    Do 4,1k na oświadczenie.

  • 7. Data: 2022-01-17 10:19:18
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 07:41, Eneuel pisze:
    > Robert_DF napisał:
    >
    > : zdolność kredytową trzeba mieć nawet i na "darmowy" debet
    >
    > Być może banki o tym nie wiedzą.

    wiedzą, nie ma kredytów bez zdolności kredytowej

  • 8. Data: 2022-01-17 10:19:27
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Do 4,1k na oświadczenie.

    nawet jeżeli to jest TYLKO oświadczenie to:
    1. bazy zostaną sprawdzone,
    2. analityk może sprawdzić dane wpisane na oświadczeniu więc jak ktoś
    wie, że mu zdolność nie wychodzi to ww. nic nie zmieni...

    ps
    gdzie jeszcze akceptują oświadczenia? bank może dać (swojemu klientowi)
    kredyt bez kwitów, ale wtedy nie jest ono potrzebne...

  • 9. Data: 2022-01-17 12:10:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 17 stycznia 2022 o 10:19:28 UTC+1 Robert_DF napisał(a):

> [...]
    > gdzie jeszcze akceptują oświadczenia? bank może dać (swojemu klientowi)
    > kredyt bez kwitów, ale wtedy nie jest ono potrzebne...

    Bazy tak, ale w bazie jest to, jak stoisz z kredytami, a nie z dochodami.
    I jak ma ten analityk sprawdzić dane na oświadczeniu?
    No może zadzwonić do pracodawcy - ale po co, jakby chciał dzwonić to chciałby
    zaświadczenie.

    Gdzie akceptują oświadczenia od klienta "z ulicy" to nie wiem, dawno nie testowałem
    (a w sumie chyba tylko raz w "punkcie" bnp paribas przy expresowym braniu KK -
    wytwarzana na miejscu).

    Ale wiem, że np. santander wymaga "oświadczenia" w formie potwierdzenia, że masz
    dochody
    w takiej wysokości, jak im wychodzi z historii konta i ich dziwacznego "algorytmu",
    jak bierzesz coś z oferty "na klik".
    Tzn. w tym przypadku nie ma znaczenia granica 4,1k.

    milek ZTCP nie wymaga.
    A potrafią dać ofertę KK na 50k po pół roku ping-ponga na 1k miesięcznie.
    Sprawdzone że do 20k przyznają bez żadnego sprawdzania - choć z zastrzeżeniem,
    że w BIK wzorowo.

  • 10. Data: 2022-01-17 12:40:23
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    > (a w sumie chyba tylko raz w "punkcie" bnp paribas przy expresowym braniu KK -

    musiałbym poszukać, ale to o tyle łatwiejsze, że wypełniasz sam, a nie
    ogarniasz tego z kadrami/HR
    i zawsze jest tak, że mogą ale nie muszą weryfikować

    chociaż klientów zawsze uprzedzam, że mają się nastawić na weryfikację,
    bo jak ktoś popłynie i go sprawdzą to może mieć problemu (DUŻE)