  • 21. Data: 2022-01-04 09:12:14
    Temat: Re: Te banki znowu oszukały!
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Spekulacja dotyczyła kwoty KAPITAŁU.

    Zrozumiesz to w końcu?

  • 22. Data: 2022-01-04 10:16:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 09:12:14 +0100, _Master_ wrote:
    > Spekulacja dotyczyła kwoty KAPITAŁU.
    > Zrozumiesz to w końcu?

    A jakie to ma znaczenie?

    Dzis znow RPP podniesie stopy, nie bedzie cie stac na odsetki, to
    kapital zacznie rosnac :-)

    J.

  • 23. Data: 2022-01-04 17:26:06
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-stycznia-2022 o 10:16, J.F pisze:
    > A jakie to ma znaczenie?

    Ma znaczenie PRAWNE i taka jest RÓŻNICA.

    Reszta to bicie piany

  • 24. Data: 2022-01-04 17:27:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-stycznia-2022 o 10:16, J.F pisze:
    > kapital zacznie rosnac:-)

    Nie KAPITAŁ w rozumieniu prawnym. Czy to tak trudno zrozumieć?

  • 25. Data: 2022-01-04 17:47:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 17:27:14 +0100, _Master_ wrote:

    > Nie KAPITAŁ w rozumieniu prawnym. Czy to tak trudno zrozumieć?

    No nie wiem, czy tak nie w rozumieniu prawnym.
    Co macie w umowie na temat niesplacania kredytu - odsetki naliczone
    podnoszą "kapitał" czy nie?
    Istotne o tyle, ze te odsetki moga byc dalej oprocentowane lub nie ..

    J.

  • 26. Data: 2022-01-04 17:59:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 6...@4...net

    > A jakie to ma znaczenie?

    > Dzis znow RPP podniesie stopy,

    Już podniosła...
    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/stopy
    -procentowe-najwyzsze-od-siedmiu-lat-rpp-podjela-dec
    yzje/4rvk33r

    [nie znają się na niczym -- ręce trzeba podnosić, nie stopy!
    jak Erdogan czyni w Turcji!!! podnoszenie stóp może zachwiać
    gospodarką -- jeszcze gdyby tak tylko jedną stopę naraz, nie
    dwie... gdyby tak podtrzymać się czegoś... [choćby złudzeń?]
    lecz bez trzymanki? ot tak, podnieść stopy? -- upadek pewny]

    > nie bedzie cie stac na odsetki, to kapital zacznie rosnac :-)

    Komuniści rozwiązywali problemy przez nich stwarzane. ;)
    (tedy -- rozwiązaniem problemu jest niezawiązywanie tegoż)
    Podobnie tutaj -- problem wysokich stóp czy złego kursowania
    itd. można rozwiązać inaczej -- nieprzeszkadzaniem zarabiania...

    [pisać im czy nie?... jeśli zastosują -- rozwiną się, wzbogaca się...
    mnie nie podziękują, mnie nie zapłacą... marny mój los... zobaczę, co
    Cenzor uczyni -- masę gotowych postów wstrzymał... ponoć dlatego, aby
    mnie uchronić przed linczem...]

    Trzeba obniżyć koszty produkcji... Taka obniżka może dać w efekcie
    wyższe zarobki, przy których wysokie koszty kredytowania nie będą
    straszne...

    [tymczasem Prawo i Sprawiedliwość dziejowa: dodaje Towariszczy
    Robotnych; dzieli paliwowy włos na więcej niż czworo; komplikuje
    podatkowe prawo; wprowadza najróżniejsze pułapki... dla mnie niby
    dobrze? -- bo mam robotę?... ale raz za razem obrywam rykoszetem...
    popełniłem błąd -- augustowskie łabędzie z moich marzeń spoglądają
    na mnie z pogardą, szepcząc pomiędzy sobą -- pobłądził... mam dowód
    na to, że błąd ów jest efektem niekoniecznie to tylko mojej winy,
    ale i co z tego?... kto mi uwierzy, że księgujący program wprowadził
    korygowaną fakturę w stan superpozycji?... faktura była i tej faktury
    nie było zarazem w tym samym czasie i w tym samym miejscu... mogłem
    ów błąd wykryć na czas, ale nie wykryłem, bo nie sprawdziłem, gdyż
    zaufałem programowi... piękne marzenia: woda, łabędzie, pływająca
    Bestia... nagle cały ten świat runął -- sędziowie orzekli: Eneuelu,
    wyjmij piłkę z bramki, z twojej bramki... i uaktualnili wynik,
    zmniejszając moją przewagę uzyskaną na samym początku...]

    To nie banki są złe -- to zarobki są niskie.
    Przyrost PKB nie jest inflacją!
    Trzeba produkować więcej tym samym kosztem
    łącznym -- czyli trzeba produkować taniej...

    -=-

    Dziś przykładowo komputery są maluteńkie i mają ogromne możliwości...
    Wszystko dookoła jest coraz tańsze w zestawieniu z oferowanymi
    możliwościami. Trzeba te możliwości wykorzystać...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 27. Data: 2022-01-04 17:59:55
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 17:47, J.F pisze:

    > No nie wiem, czy tak nie w rozumieniu prawnym.
    > Co macie w umowie na temat niesplacania kredytu - odsetki naliczone
    > podnoszą "kapitał" czy nie?

    nie, takie coś (w jednym z banków) nazywało się miniratka, już nie występuje

    > Istotne o tyle, ze te odsetki moga byc dalej oprocentowane lub nie ..

    procent od odsetek? to byłaby lichwa

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 28. Data: 2022-01-04 18:10:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 17:59:55 +0100, Robert_DF wrote:

    > nie, takie coś (w jednym z banków) nazywało się miniratka, już nie występuje

    Raczej "kredyt Alicja".

    Miniratka miala inna ciekawostke ... odsetki 5%, RRSO 30% :-)

    > procent od odsetek? to byłaby lichwa

    Na koncie czy lokacie nie protestujesz :-)
    Na zmniejszanie kwoty/kapitału kredytu w miare spłacania tez nie.

    Prosta zasada - pozyczyles np 300k na 5%, nie splacasz,
    po roku sie robi juz 315k do splaty ... a odsetki od ilu liczymy
    w kolejnym roku?
    A wrecz w kolejnych miesiacach ...

    J.

  • 29. Data: 2022-01-04 18:22:25
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 18:10, J.F pisze:

    > Raczej "kredyt Alicja".
    gdzieś czytałem, że to rozwiązanie nie było takie złe tylko ludzie źle z
    niego korzystali, ale nie analizowałem tego

    > Miniratka miala inna ciekawostke ... odsetki 5%, RRSO 30% :-)

    jak odsetki były zbyt wysokie (i rata również) to klient ich nie płacił
    tylko były doliczane do kapitału, jednocześnie go podwyższając
    majstersztyk finansowy ;-)

    pamiętam, że dużo ludzi takie aneksy podpisało i naprawdę popłynęli
    pewnie z 95% nie wiedziała w co się pakuje

    > Na koncie czy lokacie nie protestujesz :-)
    > Na zmniejszanie kwoty/kapitału kredytu w miare spłacania tez nie.

    kapitalizacja odsetek daje efekt śnieżnej kuli, korzystałbym gdybym miał
    jakieś depozyty

    > Prosta zasada - pozyczyles np 300k na 5%, nie splacasz,
    > po roku sie robi juz 315k do splaty ... a odsetki od ilu liczymy
    > w kolejnym roku?
    > A wrecz w kolejnych miesiacach ...

    nie spłacasz = dostajesz monity, nie poskutkuje to bank wypowiada umowę
    i zaczyna się windykacja, całości + ew. kosztów egzekucji

    wszystko opisane w umowach kredytowch

  • 30. Data: 2022-01-04 18:30:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F.
    On 04.01.2022 18:10 you wrote:

    > Raczej "kredyt Alicja".

    Ale nawet w Alicji podatki nie były dopisywane do kapitału (czyli nie
    były od nich naliczane odsetki). W Alicji rata spłacała tylko część
    nałożonych odsetek. Pozostała kwota odsetek była odkładana na bok i
    czekała na lepsze czasy (czyli jak oprocentowanie spadnie do takiego
    poziomu, że rata pozwoli na spłatę bieżących odsetek i odłożonych)

    > Miniratka miala inna ciekawostke ... odsetki 5%, RRSO 30% :-)
    > Na koncie czy lokacie nie protestujesz :-) Na zmniejszanie
    > kwoty/kapitału kredytu w miare spłacania tez nie.

    Po to są odsetki karne, żeby klientowi się nie opłacało nie spłacać
    odsetek nominalnych

    > Prosta zasada - pozyczyles np 300k na 5%, nie splacasz, po roku sie
    > robi juz 315k do splaty ... a odsetki od ilu liczymy w kolejnym
    > roku? A wrecz w kolejnych miesiacach ...

    A jak myślisz?

    --
    Pete