  • Data: 2020-09-24 20:51:40
    Temat: Re: wroclawskie biletomaty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Wtedy BZ. Tzn nie podgląd karty, tylko konta.

    Banki typowo nie pokazywały wtedy blokad, ale pokazywały pomniejszone
    o nie dostępne środki.

    > W wielu miejscach nie działały z definicji a w innych
    > głównie z powodu nieumiejętnego
    > wprowadzania danych do terminala przy użyciu.
    > Chyba nawet na tej grupie opisywałem akcję
    > użycia elektrona.

    Tak czy owak w Niemczech nie działały karty V i MC, ze względu na
    wysokie prowizje. I to nawet nie musiało być zablokowane w terminalu,
    wystarczy że sprzedawca powiedział "nie".

    > Kiedyś informowano, że wykonanie karty tłoczonej jest
    > droższe,

    Samo wykonanie - wątpliwe (są pewne różnice związane ze scalakami,
    jakoś tam skorelowane z typem karty, ale nie chodzi przecież o samo
    tłoczenie).
    Były też pewne różnice w procedurach - gdzie można personalizować karty
    i jakie, to oczywiście wpływa na koszt, ale to nie jest kwestia
    techniczna.

    Koszt samego plastiku, nawet w najdroższej wersji, jest obecnie
    mało istotny. Oczywiście dla inżyniera, bo dla księgowego to jest pewnie
    ostra herezja.
    --
    Krzysztof Hałasa