  • Data: 2020-09-24 07:49:41
    Temat: Re: wroclawskie biletomaty
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z blokadami wszędzie było praktycznie tak samo. Były zakładane na pół
    > roku, i czasem było tak, że rozliczenie nie sparowało się z blokadą,
    > wtedy trzeba było (przy większej kwocie) interweniować w banku.

    > 20 lat temu? W którym banku?

    Wtedy BZ. Tzn nie podgląd karty, tylko konta.

    > W Niemczech w wielu miejscach nie działały takie karty, ale to inna
    > sprawa.

    W wielu miejscach nie działały z definicji a w innych
    głównie z powodu nieumiejętnego
    wprowadzania danych do terminala przy użyciu.
    Chyba nawet na tej grupie opisywałem akcję
    użycia elektrona.

    > Są chyba wciąż miejsca na świecie, w których w dalszym ciągu można
    > spotkać żelazko. Natomiast praktycznie wszystkie karty są wypukłe, ze
    > względu na to, że nie stanowi to obecnie ryzyka dla banku.

    Kiedyś informowano, że wykonanie karty tłoczonej jest
    droższe, ale wytłaczanie zwykłej debetówki w obliczu
    jej sposobu rozliczania przeczyło by tej informacji.