  • Data: 2020-08-31 15:50:54
    Temat: Re: wroclawskie biletomaty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:855be9dd-ca7c-46de-9e3a-c799e8b805a2o@g
    ooglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2020 10:49:53 UTC+2 użytkownik Piotr
    Gałka napisał:

    >Od odczytaniu numeru do sklonowania karty (a o klonowaniu mówimy, bo
    >chodzi o sposób oszukania białej listy w urządzeniu kontrolerskim)
    >długa droga.

    >Poza tym z moich zabaw wynikło, że nie ma (albo wtedy nie znalazłem)
    >apki czytającej mifare - wykrywały zbliżenie, ale pisały, że mifare
    >classic nie czytają (a czytały karty płatnicze i >paszport - fajne
    >to, nawet zdjęcie można odczytać i wyświetlić na ekranie,
    >zabezpieczone są tylko odciski palców).

    A jak to jest z tymi platnosciami telefonem ?
    Google Pay ponoc stosuje wirtualne numery kart czesto zmianiane, to
    sie do takiego wroclawsko-warszawskiego kasownika chyba nie nadaje.

    A inne metody ... to telefon jakos potrafi sklonowac karte ?

    >Jednak zdziwi - bo chodzi o sytuację kontroli biletów. Do tego na
    >karcie jest foto (kiedyś nie było i były fraudy) - i często kanar
    >każe pokazać (powinien sprawdzić zawsze).

    Bo u nas bilety okresowe sa imienne i bezimienne. Te drugie drozsze.
    A ze sa kodowane na karcie miejskiej, to i wypada sprawdzac imiennosc
    ..

    >Więc telefon odpada, "karta" zrobiona z SMD również.

    W dobie naklejek i telefonow wystarczy, ze to smd jakos zamaskujesz.
    Np wsadzisz w obudowe przypominajaca smartfona, albo w pluszowego
    misia :-)

> [...]
    >choć w Atenach jest metro bez tych kretyńskich bramek - jedyny
    >sensowny efekt ich zastosowania to eliminacja z metra grubasów,
    >zajmujących dwa siedzenia ;) - tzn. głównie babcie i dziadki - i
    >zgodzili się przykładać miesięczne przy każdym wejściu do pojazdu. W
    >DC też mieli taki plan, ale podniósł się taki zgiełk, że
    >zrezygnowali.

    >Hehe, a w Gdańsku (będąc na wakacjach wyrobiłem też gdańską kartę)
    >nawet nie ma w pojazdach kasowników czytających karty kiejskie ;>
    >Więc lewa karta ma mieć nie tylko numer sklonowany, ale też musi

    Karta miejska, bo platnicza to niekoniecznie ..

    J.