    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: spekulacja walutami
    Date: Sun, 29 Mar 2020 21:09:56 +0200

    PiteR napisał(a) w wiadomości: ...
    >Wydaje się prosta jak drut. Kupuj tanio sprzedaj drogo.
    >Gdzie jest haczyk?
    >
    >(oczywiscie za swoje nie za kredyty)

    W interpretacji jaki podatek?

    W szybkości transakcji, chyba, że opierasz się o fundamenty.
    Np. przewalanie cykliczne kapitału rynki rozwinięte - rynki wschodzące.
    Zakłócone kryzysem. Jeżeli gospodarczy światowy - ucieczka od walut
    "rynków wschodzących", zwłaszcza osłabionych polityką monetarną np. PLN.
    Gdy większy dodatkowo od walut krajów "surowcowych" RUB, NOK, ew. AUD
    (celowo nie sprawdzałem jak teraz). Dalej to kraje żyjące z eksportu
    wyrobów nie pierwszej potrzeby i bez innych solidnych podstaw.
    Ale to tylko ramy - emocje graja rolę, zwłaszcza teraz.

    Arek