  • Data: 2020-03-31 17:27:19
    Temat: Re: spekulacja walutami
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 31 marca 2020 02:44:40 UTC-5 użytkownik Szymon napisał:

    > Niekoniecznie. Duży obrót łatwo osiągnąć, a wówczas spread schodzi do
    > poziomu 1 gr.

    > Zerkam... No tak... 1,3 grosza. Ale to sytuacja nadzwyczajna i nadal w
    > zysku. Nawet jeśli ktoś ma spread 3 gr to i tak przy obecnych ruchach
    > potencjał zysku jest oczywisty.

    Zerknij co sie dzialo w weekendy :)
    Ale jak handlujesz na jakims forexie to tam chyba nie maja przerw w weekend/nocy?

    > O tyle jest niekorzystny, iż spready są wyższe. Tzw. waluty wymienialne
    > sa najlepsze.

    Jak widze z poprzednich postow to raczej celujesz w krotkoterminowe wachania. Ja
    patrzylem dlugofalowo. 3-6-12 miesiecy na pelny cykl.
    Spread wyzszy ale placony mniej razy.

    > Zawsze należy rozważać parę z walutą, w której zarabiasz... To proste.
    > Weźmy $. Mam 40.000 oszczędności i 4000 pensji. Dolar po 4 zł. Czyli mam
    > 40.000zł/10.000$ i 4000/1000. Powiedzmy, że oceniłem "źle". Za wszystko
    > kupiłem $. Mam 10000$/4000zł. Spadł do 3 zł. Strata? Tylko wtedy gdy
    > sprzedam, a nie zamierzam. Jednocześnie zarabiam już nie 1000$, a 1333$.
    > A zatem dosypuję więcej $ do oszczędności. Dolar odbija - jestem w zysku.

    Tak, ale jak nie odbije to dupa. A moze nie odbic. Jak sie polityka globalna zmieni.
    Ale wtedy to jak w tym kawale, "jak zwiazek radziecki upadnie to co panu te 1000
    zloty bedzie szkoda?" ;)

    > Obstawiłem dobrze. $ poszedł na 5zł. Siła nabywcza pensji spadła, ale na
    > oszczędnościach jestem zarobiony. Sprzedam, czekam na zejście i
    > odkupuję. Jestem znowu w zysku.
    >
    > To jakie to ma znaczenie czy spada czy rośnie? Odpowiednie
    > gospodarowanie kapitałem i zysk jest w każdej sytuacji. Parametrem
    > istotnym jest czas.

    No chyba ze jednak dojdzie do duzego zamieszania i jednak kurs nie wroci. Sytuacja
    nieczesta ale jednak sie trafia.