  • Data: 2020-03-31 09:44:33
    Temat: Re: spekulacja walutami
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-03-30 o 17:11, s...@g...com pisze:

    > Dla szaraka w spreadzie jest haczyk.

    Niekoniecznie. Duży obrót łatwo osiągnąć, a wówczas spread schodzi do
    poziomu 1 gr.

    > Zerknij sobie co sie czasem ze spreadem dzieje w kantorze aliora.

    Zerkam... No tak... 1,3 grosza. Ale to sytuacja nadzwyczajna i nadal w
    zysku. Nawet jeśli ktoś ma spread 3 gr to i tak przy obecnych ruchach
    potencjał zysku jest oczywisty.

    > Ja obserwuje sobie dolar kanadyjski.

    O tyle jest niekorzystny, iż spready są wyższe. Tzw. waluty wymienialne
    sa najlepsze.

    > No a jakbys chcial pospekulowac to musisz patrzec na spadajace kursy i ocenic czy
    to tylko tymczasowa akcja czy dlugofalowy trend.

    Nie ma znaczenia, ale oczywiście trzeba mieć pojęcie czy 4,30 dla $ to
    dużo czy mało... I czy wynika to z ceny eurodolara czy EUR/PLN.
    Zrozumieć trzeba jedno - inwestor cieszy się, gdy spada to to szansa na
    kupno. Bez uprzedniego kupienia, nie będzie czego sprzedawać.

    > Kiedys sie smialem ze mozna by wziasc kredyt w chf i za to kupic rubli.
    > Bo zakladalem ze frank juz drozszy nie bedzie a rubel wroci do normy.
    > Ale jednak by nie wyszlo :)

    Zawsze należy rozważać parę z walutą, w której zarabiasz... To proste.
    Weźmy $. Mam 40.000 oszczędności i 4000 pensji. Dolar po 4 zł. Czyli mam
    40.000zł/10.000$ i 4000/1000. Powiedzmy, że oceniłem "źle". Za wszystko
    kupiłem $. Mam 10000$/4000zł. Spadł do 3 zł. Strata? Tylko wtedy gdy
    sprzedam, a nie zamierzam. Jednocześnie zarabiam już nie 1000$, a 1333$.
    A zatem dosypuję więcej $ do oszczędności. Dolar odbija - jestem w zysku.

    Obstawiłem dobrze. $ poszedł na 5zł. Siła nabywcza pensji spadła, ale na
    oszczędnościach jestem zarobiony. Sprzedam, czekam na zejście i
    odkupuję. Jestem znowu w zysku.

    To jakie to ma znaczenie czy spada czy rośnie? Odpowiednie
    gospodarowanie kapitałem i zysk jest w każdej sytuacji. Parametrem
    istotnym jest czas.