  • Data: 2005-01-31 19:50:13
    Temat: Re: mBank <---> VWBank
    Od: Tomasz <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    A teraz merytorycznie:

    1. Założyłeś błędnie, że jeśli data jest późniejsza, to równie pewne
    jest "załapanie się" na poranną sesję do KIRu. Dowodem tego jest VW Bank
    w którym już kilka razy po pracach technicznych przelewy - zlecenia z
    datą przyszłą - nie wyszły w ogóle.
    Uzasadnienie "fachowców": "Zlecenia wychodzą tylko pierwszą sesją, a
    prace systemowe przedłużyły się".
    innymi słowy ani tego dnia ani nigdy potem moje zlecenia jednorazowe nie
    zostałyby zrealizowane.
    Czy to jest profesjonalizm?
    Dobrze, iż śledzę na bieżąco realizacje zleceń/przelewów i zawsze daję
    sobie jeden dzień zapasu.
    Podobna sytuacja miała kiedyś miejsce (a dokładnie pamiętam tylko jedną
    w ciągu ostatnich około 50 miesięcy), ale przelew wyszedł następną sesją...
    I tu przydała się możliwość darmowej telefonicznej realizacji przelewów
    w VWBanku...

    2. Wszystkich zainteresowanych czym jest tzw. "wychodząca i przychodząca
    sesja elixiru" w ujęciu banku, czym są 3 sesje elixiru (KIR), oraz jak
    ma się to do realizacji przelewów (co jest gwarantowane, a co tylko
    zazwyczaj ma miejsce) odsyłam do stron:
    http://www.ebanki.info/artykuly/kir.html
    http://www.nbportal.pl/common/Wiadomosc.jsp?nid=1120
    2&page=1&active=3028
    Warto najpierw zrozumieć ideę działania i wiedzieć co tak na prawdę jest
    gwarantowane. Wiedza pozwoli uniknąć ewentualnych problemów.
    Tak jak pisałem w innych postach - godziny sesji banku w których mamy
    konta koniecznie powinniśmy znać na pamięć.
    Wtedy unikniemy sytuacji, iż złożona dyspozycja faktycznie zostanie
    zrealizowana następnego dnia...

    3. Niezrealizowane dyspozycje przelewów.
    W VW Banku wprowadzono istny chaos rozróżnieniem na zlecenia jednorazowe
    (dla pojedynczej dyspozycji przelewu z datą przyszłą) i na przelewy
    (podobnie ale z datą bieżącą).
    Niezrealizowane zlecenia i przelewy są prezentowane całkowicie inaczej i
    niestety nie jest proste odkrycie co zostało czy nie zostało zrealizowane.
    Tu znacznie lepiej (prościej i czytelniej) wypada mBank, lecz jak
    pisałem coś za coś...
    Przypominam: w VWBanku przelewy mamy za darmo a w mBanku za 50gr...

    Cóż - polecam otworzyć rachunki w obu bankach...
    Ja właśnie tak mam :-)

    Jeszcze jedno: VWBank przysyła (za darmo) historię transakcji. Może to
    być przydatne...

    Tomek