  • Data: 2005-01-31 21:39:56
    Temat: Re: mBank <---> VWBank
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 31 Jan 2005 18:55:28 +0100, Tomasz <t...@p...fm>
    wrote:

    >Powtórzę mBank ma najwcześniejszą "godzinę" i tym samym mam 100%
    >pewność, że przelew zostanie rozliczony już w ramach pierwszej sesji, co
    >daje z kolei bliską 100% pewność, że jeszcze tego samego dnia środki
    >zostaną zaksięgowane na koncie odbiorcy.

    100% pewnosci nie masz nigdzie. W kazdym banku zdarzaja sie wpadki,
    chocby zwykle awarie. W mbanku tez (to ze tobie sie nie zdarzylo, nie
    znaczy, ze nie mialo miejsca).

> [...]
    >realizacji przelewu w elixirze). System najpierw ustawia status w
    >realizacji a dopiero potem (?) na aktywne. Dziwne to rozwiązanie, ale
    >trudno... Co będzie jeśli 19 wypadnie w sobotę?
    >W wielu bankach transakcja wyjdzie zgodnie z zasada "nie później niż",
    >tym samym środki znajdą się u odbiorcy w terminie.
    >W VWBank zastosowano inne podejście: "w tym dniu lub najbliższym
    >roboczym po tej dacie" i tym samym środki dojdą z opóźnieniem.
    >Po wielu rozmowach zgodzono się ze mną, że zastosowane rozwiązanie "nie
    >jest w pełni dobre" i zasugerowano powielanie zleceń jako kilku

    Tu tez nie masz racji. Jesli data platnosci wypada w sobote,
    niedziele, badz inny dzien swiateczny, to - zgodnie z Kodeksem
    Cywilnym - wlasnie najblizszy dzien roboczy jest wymaganym dniem
    zaplaty. Nie masz wiec racji, piszac, ze srodki dojda z opoznieniem, a
    VW Bank zaprezentowal bardzo sluszne podejscie do tej kwestii.

    G.