  • Data: 2021-05-02 10:12:59
    Temat: Re: mBank - Dla Twojego bezpieczeństwa, nie pozwolimy Ci...
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 02.05.2021 09:22, Pete wrote:
    > Wyobraź sobie teraz, że komuś sprzedałeś auto.
    > Po 5 latach dostajesz pozew od kupującego, że właśnie auto się spaliło a
    >
    > ty w umowie miałeś zastrzeżenie że kupujący zna stan techniczny auta i
    > go akceptuje, co UOKiK uznał za klauzulę abuzywną. W związku z tym cała
    > umowa jest nieważna i masz oddać kasę a a roszczenie zwrotne się
    > przedawniło.

    Jeżeli UOKiK tak faktycznie uznał, to przyznam że nawet nie wiedziałem.
    W zeszłym roku sprzedałem samochód i ściągnąłem wzór umowy z
    "auto-świat" i nie było tam takiego punktu "że zna stan techniczny".

    Rozpadających się gruzów nie odsprzedaje, to taki zapis nie wydaje mi
    się do niczego potrzebny - z mojej perspektywy.

    > Całkiem realny scenariusz.

    Pozwać można zawsze każdego o wszystko. Ale zakładam (może mylnie), że
    po 5 latach udowodnienie że to była moja wina że się auto spaliło, to
    było by raczej karkołomnie zadanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz