  • Data: 2022-01-17 13:02:41
    Temat: Re: co z to Polsko?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Jan 2022 14:36:32 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Waluty były "od zawsze" mocno przeszacowane w Polsce. Po 2000 roku, tak
    > "na oko", czterokrotnie. Teraz to się zmniejszyło do, powiedzmy, dwóch
    > razy.

    W jakim sensie?

    Bo chyba mielismy w miare zbilansowana wymiane zagraniczną, czyli
    kursy walut w miare dobre.
    Gdzies tam po 2004 zaczely spadac, po 2008 wzrosly ..

    > Czyli: jest jeszcze sporo przestrzeni na inflację bez znaczącego spadku
    > złotówki.

    masz na mysli, ze towary moga drozec, a kurs bedzie stal?
    Normalnie to bym powiedzial, ze ktos zaimportuje tansze towary,
    i/lub eksport spadnie, bo polski robotnik stanie sie za drogi.
    Ale na swiecie tez inflacja.

    No i duza inflacja moze powodowac wysokie odsetki, co sprowadzi
    zagranicznych spekulantow i waluty od nich ... ale beda pilnie uwazac,
    kiedy uciec ...

    > Ale czy złotówka dobije (przez inflację) do "poziomu
    > równowagi", czy waluty wcześniej zaczną (mocno) drożeć, to nie mam
    > pojęcia.

    J.