  • Data: 2022-01-22 04:52:09
    Temat: Re: co z to Polsko?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Poldek" srskc2$rhc$...@g...aioe.org

    > Mówiąc prościej - jak ci się wydaje, że jest za drogo, to nie kupuj.

    Dlatego biedni ludzie krzywo patrzą na niebosiężne wynagrodzenia
    osób rządzących -- żyjących jakby w innym świecie, choć obok.

    > Ludzie tworzą wzrost cen, dlatego że cały czas kupują

    Z tym zgadzam się.

    > niepotrzebne rzeczy.

    Kupując niepotrzebne -- biednieją.
    Kupując -- podnoszą ceny tego, co kupują.

    -=-

    Ogólnie inflacja ma miejsce wówczas, gdy rynek
    ma nadmiar pieniędzy nad towarami czy usługami.
    Luzowanie polityki pieniężnej (obniżenie rezerwy
    cząstkowej i stóp procentowych) daje przypływ szmalu;
    z przeciwnej strony mieliśmy ograniczenia produkcji...
    Fryzjer nie ścinał -- ścinani oszczędzali szmal, który
    mogli wydać na coś lepszego... Ale fryzjer dostał tarczowe...

    -=-

    Zaciskanie pasa tłumi wzrost PKB? Niby tak...

    Trochę jak z samolotem -- im wolniej leci, tym wyżej zadziera dziób.
    Ale jeśli zadrze zbyt mocno -- przeciągnie i przepadnie... Aby zaradzić
    temu przepadaniu -- można pochylić dziób w dół i nabrać szybkości kosztem
    wysokości... Jeśli jednak w porę nie wyrównasz -- z ogromnym przyrostem PKB
    rąbniesz w Ziemię...

    Z przeciwnej strony -- jeśli nie pochylisz w stosownym momencie przodu
    w dół, to przepadniesz, wpadniesz w korkociągi, stracisz panowanie itd...

    Dlatego na samym początku warto rzucić ,,wydrukowany'' szmal -- ale
    w porę trzeba opanować ,,wzrost PKB'' osiągany właśnie kosztem inflacji...

    Można nawet nabierać szybkości bez pracy silników... Ale jak długo?...

    Jakiś czas gospodarka pociągnie nawet bez jakiejkolwiek
    użytecznej pracy, gdy ludzie będą dostawali drukowany szmal...

    -=-

    Hitler rozkręcał gospodarkę!!! Aż doszedł z tym rozkręcaniem do
    kresu, ale problem rozwiązał ;) aneksją Austrii z jej znacznie
    zdrowszą gospodarką... Następnie manewr powtórzył z Czechami. :)
    Później zaatakował Polskę, po czym skierował się q zachodnim
    krajom Europy... Wszędzie wchłaniał różnorakie rezerwy zdrowszych
    (rozsądniejszych) gospodarek, by stać się silniejszym...

    MMorawiecki nie może wchłaniać cudzych gospodarek...
    Wpompowane pieniądze tarczowe, lockdownami przygaszana produkcja,
    fatalne zmiany prawne, spore podwyżki rządzącym i hojne wydatki
    socjalne -- wszystko to MUSI dać makabryczną inflację...
    I niestety daje... Cudów nie ma... Zasada zachowania panuje...

    Na domiar złego inflacja w Polsce zaczyna się grubo przed
    pandemią -- wykresy i dane statystyczne są dostępne w necie...

    -=-

    Zauważ, że choćby trzeba wywalać szmal na:
    - pensje sprzedawców niezbyt chętnych do umierania za ojczyznę
    - alkohol dezynfekujący, rękawice, osłony...
    - przerwy w pracy sklepów
    - wolne niedziele (inflacja w Polsce zaczyna się zdecydowanie
    przed pandemią)
    - nauczanie nowego prawa -- polskiego nieŁadu...
    - karne mandaty (ktoś zapłacił, więc musi odbić sobie w cenach)
    - spekulacje okołopandemiczne (choćby okołomieszkaniowy
    rajd -- ponad 400 tysięcy nowych kredytów)
    - chybienia typu korespondencyjne wybory...

    -=-

    Nie kupisz ,,chleba''? -- umrzesz bogatszy... ;) Inni przeżyją
    Cię, przejmą Twe dobra, by kupić ,,chleb'' i przeżyć...

    Kupisz ,,chelb''? -- podniesiesz cenę tegoż...

    Wyprodukujesz ,,chelb'' -- zmniejszysz cenę...

    -=-

    Weź pomiędzy palce dwie monety i ruszaj na boki palcami -- złudnie
    zobaczysz ,,rozmnożenie'' tych dwóch monet... Tak możesz łudzić
    naiwnych... Monet nie przybędzie... MMorawiecki może obiecywać
    gruszki na wierzbie -- ale obietnic swych nie dotrzyma...

    Przed laty PiS obiecywał BRAK inflacji... Gdy inflacja pojawiła
    się -- mówiono, że osiągany jest inflacyjny cel, bo brak inflacji
    nie jest zdrowy/bezpieczny... Że to celowe i korzystne zjawisko...
    Następnie, gdy cel (2.5%) minięto, mówiono, że cel jest rozmyty
    (niby 2.5%, ale naprawdę od 1.5% do 3.5%) aż zaczęto bić na alarm,
    gdy mijane były kolejne cyferki... Lecz i wtedy stopy nie drgnęły...
    Obecnie PPI przekroczyła 14%...

    O cenach zadecydują (wbrew pozorom?) nie kupujący, lecz sprzedający,
    produkujący, handlujący itd... Silni i bogaci zadecydują o wysokości
    inflacji...

    14% PPI wróży wysokie ceny!!!

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Inflacja-producenck
    a-w-Polsce-grudzien-2021-r-8263644.html

    Zapłacisz tyle za chleb, ile sklep zażąda od Ciebie -- by nie umrzeć z głodu...
    Lub umrzesz... (może kupisz, lecz mimo kupna -- umrzesz, bo kupisz za mało)

    -=-

    WPutin dziesięciokrotnie podniósł cenę gazu? -- ma gaz, więc podnosi...
    To cena sankcji Zachodu nakładanych na Kreml... Cena, którą płacimy...
    Są kontrakty, jest rynek itd.?... Niby tak... ;)

    Moim zdaniem Polacy mogą znaleźć się pomiędzy młotem (USA&Niemcy)
    a (Rosja) kowadłem... Rządzący podnieśli sobie uposażenia nie bez
    powodu... Wiedzę lepiej niż my, co nas czeka... Widzą dalej niż
    my i więcej od nas rozumieją...

    -=-

    Sprzedawca chleba nie będzie podbijał ceny w obliczu konkurencji...
    Ale co wówczas, gdy tej konkurencji nie ma?...
    Być może -- jeszcze/tymczasowo/dopiero nie ma...

    -=-

    Trzeba mądrych decyzji, nie zaś obiecywania gruszek na wierzbach...
    Wcześniej czy później rząd sięgnie do kieszeni podatników -- być może pustych...

    --