  • Data: 2022-01-18 18:50:39
    Temat: Re: co z to Polsko?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15 sty 2022 o 00:28, Poldek pisze:

    > Pamiętam, jak czytałem wtedy poważne artykuły w Economiście
    > o tym, że ropa jest po 150, a będzie po 200 i lepiej i tak
    > musi być i z obszernym uzasadnieniem.

    Mocomierze ukazały kolejne szczyty podczas ostatnich wichur...
    Ropa ustąpi wiatrowi i słońcu -- naturalnemu i sztucznemu...
    Dziś ustępuje węgiel, na razie ospale, ale ustępuje...

    W głębinach zatopiono serwerownie żywiące się pływającą wodą...
    Holendrzy czy Norwedzy zbudują tamę chroniącą Europę od zachodu,
    dającą kolejne GW, TW itd...

    Norwegia (leżąc na ropie czy gazie) żywi się hydroelektrowniami...

    -=-

    Ropa musi drożeć -- bo drożeje jej wydobycie?
    Musi też tanieć -- gdyż jest zastępowana innymi źródłami...
    Kluczem do sukcesu ;) okażą się elektryczne samochody i takież
    latawce -- powietrzne, gdyż rakiety raczej ;) będą potrzebowały
    produktów ropopochodnych, choć tu i ówdzie ;) można znaleźć
    wzmianki o innych napędach...

    > Mam gdzieś ten numer Economista zachowany :-)

    Masz gdzieś?...

    --