  • Data: 2021-06-06 13:03:53
    Temat: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Z tym, że przeważnie przemilczano w tych komunikatach to, że wiele winy
    > za zaistniały stan rzeczy ponosił sam zainteresowany. Bo uważał, że nie
    > ma obowiązku meldunkowego i do sądu wracała korespondencja z jego adresu
    > zameldowania nieodebrana. Bo jak nawet mu doręczyli nakaz zapłaty, tu
    > uważał, że jego to nie dotyczy.

    Różnie to może być. Generalnie uważam, że nie powinno być czegoś takiego
    jak "domniemanie doręczenia" itp. Przesyłka albo jest doręczona, albo
    nie. Są takie miejsca, gdzie listonosz nigdy nie "fatyguje się" z listem
    do mieszkania, a listy nierejestrowane i awiza zostawia we właściwym
    budynku z prawdopodobieństwem mniejszym niż 50% (budynki z literą A
    i bez - to jest prawdziwy przykład). Nigdy nie można być przynajmniej
    "nieco" przekonanym, że adresat miał możliwość odebrania przesyłki,
    a skoro tak, to przesyłka powinna być doręczona wtedy, gdy mamy
    własnoręczny podpis adresata (lub dowód odmowy odebrania przesyłki).
    Pozostaje także kwestia wyjazdów, w szczególności w czasie wakacji.

    No i jeszcze mamy kwestię (zapewne celowego, ale przecież nie da się
    tego udowodnić) wysyłania listów na błędny adres - to może jest już
    naprawione.

    > Dla mnie dziwna jest sytuacja, że właściciel danych osobowych musi
    > płacić komuś za to, że dowie się o tym, że ktoś jego dane przetwarza.

    Owszem.
    Tak w ogóle, to teoretycznie sprawa jest jasna - dane osobowe nie mają
    zdolności do zaciągania zobowiązań, a dowód zaistnienia jakiegoś
    zdarzenia należy do ewentualnego wierzyciela. Teoria niestety słabo
    wygląda w starciu z praktyką.
    --
    Krzysztof Hałasa