  • Data: 2021-06-06 14:21:06
    Temat: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.06.2021 o 13:03, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    w czasie wakacji.

    Podobnych sytuacji jest masa. 2 tygodnie (tyle czeka się na doręczenie),
    to nie jest jakiś długi okres. Spokojnie może to być pobyt w szpitalu, o
    wyjeździe za granicę do pracy nie wspominając.

    > No i jeszcze mamy kwestię (zapewne celowego, ale przecież nie da się
    > tego udowodnić) wysyłania listów na błędny adres - to może jest już
    > naprawione.

    Teraz wysyłane są pisma na adres zameldowania.

    > Owszem.
    > Tak w ogóle, to teoretycznie sprawa jest jasna - dane osobowe nie mają
    > zdolności do zaciągania zobowiązań, a dowód zaistnienia jakiegoś
    > zdarzenia należy do ewentualnego wierzyciela. Teoria niestety słabo
    > wygląda w starciu z praktyką.

    Słabo wygląda, bo większość ludzi źle reaguje. Jakby zaczęto pozywać za
    szkody cywilnie firmy, które dają kredyty na dane, a nie osobom, to
    sądzę, że wielu nieszczęść dałoby się uniknąć.

    --
    Robert Tomasik